Gå til innhold

Fortsettelse "nesespray"


vimsemor

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mensen tilbake ca. 6 uker etter fødselen (keisersnitt). Ammingen har gått kjempefint til nå og jeg har hatt masse melk. Jeg sover lite fordi barnet våkner ofte og føler meg veldig sliten. Ammer også ofte på dagen, det går sjeldent mer en 2 timer mellom hver gang. Av andre ytre årsaker må jeg kanskje nevne at mannen min og jeg har hatt litt problemer, vi krangler mye og dette går naturligvis inn på meg. Prøver å gi barnet erstatning men dette vil han absolutt ikke ha - og da bekymrer jeg meg enda mer for at han ikke får i seg nok. Har prøvd å pumpe, men da kommer det ikke mer en 20 - 30 ml.... Drikker også ammete uten at dette hjelper. Jeg var så innstilt på å amme ham til han var ett år, og har ikke lyst å begynne med erstatning! Hva kan jeg gjøre? Er det noe som hjelper???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære vimsemor. Flott at du kom tilbake med flere opplysninger. Da du tidligere ikke har hatt noen ammeproblemer og mye melk, er det gode sjanser for at melkemengden kan økes igjen. Noen kvinners melkeproduksjon er helt upåvirkelig i forhold til stress og problemer. Andres produksjon vil gå opp og ned ettersom hvordan dagen er. Årsaken hos deg kan derfor være forårsaket av at du er sliten, ogat du har det vannskelig med mannen din. Det høres ut som om det er viktig for deg å nå få hvile for å få overskudd til å takle problemene. Prøv å fortsette med å tilby mere grøt og erstatning på kopp eller flaske. Eventult bland utpumpet morsmelk om du klarer å få ut noe, med erstatning. Da blir ikke smaken så anderledes. Han vil nok ta den tilslutt. Når du er mere utvilt kan du igjen prøve å øke produksjonen ved å amme oftere på dagen eller ved å pumpe, feks i 4 dager. Stress hemmer utdrivningsrefleksen så det er ikke så rart at dette hat skjedd med deg. det er store forandringeri en familie å få barn. Du bør derfor søke hjelp enten på helsestasjonen om du føler at du har tillit til din helsesøster, eller på et familievernkontor. Ofte er det ikke så mange samtaker som skal til før det blir en bedring. ikke vent til det blir en stor krise. lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...