Gå til innhold

Første halloween barna kom i går, rekord???

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue

I går kveld i ni tiden stod det tre små hekser utenfor, sammen med pappaen til den ene!!!!!! I går?? Herregud, dette blir for dumt!

Jeg sa jeg ikke hadde kjøpt noe enda, så de gikk tomhendt fra denne døren... Lurer på om de fikk noe andre steder!!!

Syns dette er noe stort tull, men mine på 8 og 9 skal da gå, kan ikke nekte de heller :o)

Men de får gå på tirsdag, og KUN tirsdag!!

Noen som slo denne rekorden eller??

Fortsetter under...

Gjest Calóni

For noen år siden, når Halloween bare såvidt var begynt å komme til nabolaget, så var det en del misforståelser ute og gikk, og vi hadde unger på døra både tidlig i oktober og november. Var sikkert samme ungene som kom flere ganger også. Skal man absolutt adoptere en utenlandsk tradisjon, så får det gjøres skikkelig. Det eneste de norske ungene har fått med seg er at en gang på høsten er det lov å ringe på hos folk og tigge godteri, og det er det de baserer sin Halloween på.

Jøsses, de hadde ikke fått noe av meg heller. Det er kun tirsdagen de går her jeg bor. Liker ikke denne skikken, og fikk nesten pratet jenta mi bort fra det, men neida, hun vil gå til tirsdag... ok, så da får jeg handle litt snop.

Annonse

Jeg hadde også besøk av to små jenter/hekser i går kveld...

Synes i grunnen det er tull at de skal gå flere dager - kunne i det minste begrenset det til 31. (Og da også synes jeg det er en tullete "tradisjon"...)

Men siden det var en liten venninne av datteren min som ringte på i går, så fikk hun noen karameller da... Hadde i hjerte til annet... :)

Dusteforeldre som følger ungene rundt på feil dag.

Tidligere år har noen prøvd seg her også, men alle får vennlig og bestemt beskjed om at de har kommet på feil dag, og at de må komme tilbake den 31, om de vil ha noe.

Gjest abrahamsen

Halloween er nok kommet for å bli, desverre. Jeg har selv to som gleder seg veldig og vi kjøper inn godteri som vi deler ut til de som kommer. MEN ingen får noe før 31. oktober! Det kom noen et par dager før i fjor, men de fikk beskjed om å komme tilbake den 31.

Enig, det er helt tullete!

Men kanskje foreldrene er like fjerne som meg, og så så de på Jubalong, og fikk inntrykk av at Halloween var i går kveld, selv om de egentlig trodde det det var en annen dag!?

Jeg begynte ærlig talt å lure, jeg altså... Men siden jeg var så sikker som jeg var på at det var den 31. , dro jeg ikke med meg ungene rundt i grenda for å tigge godterier...;-)

Annonse

I barnehagen til jentene mine har de snakket om halloween lenge. Blir ganske irritert over at dette tas opp i barnehagen. Flere av ungene har lekt spøkelser osv osv og sett i halloweenblader. Tenkt at foreldrene sender med barna 5, 3 og 1 år gamle slikt tull. Selvfølgelig fikk jenta mi skikkelig mareritt og er blitt mørkeredd delux etter alt dette pratet om spøkelser, hekser, monstre osv. Heldigvis er vi borte på tirsdag. Dette er en tullete tradisjon spør du meg. Det kan med fordel begrenses til 1 dag i året og da kun hjemme, ikke i skole og barnehage. Mener nå jeg.

Jeg synes i utgangspunktet hele Halloween er teit å importere, men guttungen er bedt på Halloween-fest..

Han ble invitert av en gutt i klassen fordi mora hans ikke ville at de skulle fly rundt og tigge godteri! Det er jo forsåvidt et greit alternativ.

Jeg synes egentlig vi heller skulle blåse liv i Julebukk-tradisjonen, kle oss ut i romjula og synge litt for godteriet!

Har ikke tenkt p ha noe sukkertøy-lager klart her tirsdags kveld, nei.

Gjest Debra irl

Jeg synes i utgangspunktet hele Halloween er teit å importere, men guttungen er bedt på Halloween-fest..

Han ble invitert av en gutt i klassen fordi mora hans ikke ville at de skulle fly rundt og tigge godteri! Det er jo forsåvidt et greit alternativ.

Jeg synes egentlig vi heller skulle blåse liv i Julebukk-tradisjonen, kle oss ut i romjula og synge litt for godteriet!

Har ikke tenkt p ha noe sukkertøy-lager klart her tirsdags kveld, nei.

Jeg og savner Julebukkene 3 juledag!!!

Jeg og savner Julebukkene 3 juledag!!!

Vurderer å gå med ungene, det må da være den perfekte romjula å gå julebukk, når den ene ungen faktisk er jinte og "næsten fæm"!? Skulle bare ha hosta opp en gutt på 4 og ei bestemor også ;-)

DA blir det romjulsdrøm...

Vurderer å gå med ungene, det må da være den perfekte romjula å gå julebukk, når den ene ungen faktisk er jinte og "næsten fæm"!? Skulle bare ha hosta opp en gutt på 4 og ei bestemor også ;-)

DA blir det romjulsdrøm...

Må bare fortelle noe artig:

I fjor eller i forfjor ringte det på for n'te gang Halloween-kvelden, og utenfor stod to ganske store nabogutter (10-14 år), utkledd grufullt. Jeg sa, som til de andre, at vi ikke feiret Halloween, og at de hller kunne komme tilbake i jula og gå julebukk. Så lukket jeg døra.

Ett minutt seinere ringte det på igjen. Jeg åpnet, og utenfor stod de to samme guttene, hadde tatt av seg maskene, og sang så nydelig de kunne: "Glade jul!"

Jeg smeltet helt, og fant frem noe godteri fra skapet :-)

Må bare fortelle noe artig:

I fjor eller i forfjor ringte det på for n'te gang Halloween-kvelden, og utenfor stod to ganske store nabogutter (10-14 år), utkledd grufullt. Jeg sa, som til de andre, at vi ikke feiret Halloween, og at de hller kunne komme tilbake i jula og gå julebukk. Så lukket jeg døra.

Ett minutt seinere ringte det på igjen. Jeg åpnet, og utenfor stod de to samme guttene, hadde tatt av seg maskene, og sang så nydelig de kunne: "Glade jul!"

Jeg smeltet helt, og fant frem noe godteri fra skapet :-)

Hahahaha! De fortjente virkelig en liten premie for denslags kreativitet. :oD

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...