Gå til innhold

Første halloween barna kom i går, rekord???

Anbefalte innlegg

Må bare fortelle noe artig:

I fjor eller i forfjor ringte det på for n'te gang Halloween-kvelden, og utenfor stod to ganske store nabogutter (10-14 år), utkledd grufullt. Jeg sa, som til de andre, at vi ikke feiret Halloween, og at de hller kunne komme tilbake i jula og gå julebukk. Så lukket jeg døra.

Ett minutt seinere ringte det på igjen. Jeg åpnet, og utenfor stod de to samme guttene, hadde tatt av seg maskene, og sang så nydelig de kunne: "Glade jul!"

Jeg smeltet helt, og fant frem noe godteri fra skapet :-)

Sååå søøte :-)

Da hadde jeg også smelta!

Fortsetter under...

Jeg forstår denne artikkelen som at det kunne feires i helgen....

http://oslopuls.no/restaurant/article1510723.ece

Skjønner ikke alt dette oppstyret om dem som gikk i helgen.

"Vi nordmenn feirer den nærmeste helga" eller no sånn, sto det. Det er jo bare tull! Her "feires" (i den grad halloween feires her) haloween med trick-or treating KUN på halloween kvelden, 31. oktober. Har ikke hatt unger på døra utenom denne datoen, og om det kommer noen, vil de ikke få noe av meg - gir KUN på den aktuelle dagen, jeg.

Gjest Elextra

Har selv ikke særlig sans for importen av halloween, og kommer ikke til å oppfordre barna mine til å feire hverken den ene eller andre dagen.

Det er imidlertid ganske vanlig å flytte feiringen fra siste dag i oktober til siste helg i oktober. Sånn sett ville jeg ikke reagert om noen kom på døren i går.

Gjest 1/2-amerikaner

Har selv ikke særlig sans for importen av halloween, og kommer ikke til å oppfordre barna mine til å feire hverken den ene eller andre dagen.

Det er imidlertid ganske vanlig å flytte feiringen fra siste dag i oktober til siste helg i oktober. Sånn sett ville jeg ikke reagert om noen kom på døren i går.

Joda, FEIRINGEN flyttes ofte til nærmeste helg, men IKKE at barna går rundt.

Er gift med en amerikaner som har bodd der i de første 20 åra av sitt liv + har mye omgang med søstre hans og foreldrene hans som også bor i Norge nå. Det er slik det fungerer i Amerika faktisk.

Gjest Elextra

Joda, FEIRINGEN flyttes ofte til nærmeste helg, men IKKE at barna går rundt.

Er gift med en amerikaner som har bodd der i de første 20 åra av sitt liv + har mye omgang med søstre hans og foreldrene hans som også bor i Norge nå. Det er slik det fungerer i Amerika faktisk.

Jada, godt mulig det er slik det fungerer i Amerika, og at det er dette som er "fasit", men tror mange flytter det til helgen her likevel.

Annonse

Gjest abrahamsen

"Vi nordmenn feirer den nærmeste helga" eller no sånn, sto det. Det er jo bare tull! Her "feires" (i den grad halloween feires her) haloween med trick-or treating KUN på halloween kvelden, 31. oktober. Har ikke hatt unger på døra utenom denne datoen, og om det kommer noen, vil de ikke få noe av meg - gir KUN på den aktuelle dagen, jeg.

Jeg reagerte også på den artikkelen der.

Gjest 1/2-amerikaner

Jada, godt mulig det er slik det fungerer i Amerika, og at det er dette som er "fasit", men tror mange flytter det til helgen her likevel.

Ungene må gjerne gå i helgen, men da blir det ikke noe godteri fra meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...