Gå til innhold

på jobb med feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar dere bare ei pille og drar på jobb, eller tar dere hensyn til kollegaer og blir hjemme?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Blir avhengig av hva som er min oppgave på jobb...

Ofte blir det pille.

Føler det også er av hensyn til kolleger- de slipper steppe inn for meg- for ikke alle oppdrag er lett å ta på kort varsel.

Skrevet

Tar en pille og går på jobb.Det går mye mer ut over kolleger dersom jeg er borte og det må skaffes vikar. Jeg skal være temmelig syk for å være borte fra jobb.

Gjest Debra irl
Skrevet

I min stilling, tar jeg Paracet og går på jobb. Sitter på kontor, alene. Min mann (jobber i pleie) har så nær kontakt med pasientene at for ham er terskelen mye lavere. Som den bør være.

Skrevet

Jeg tar hensyn til kollegaene og går på jobb.

Jeg er en del vekke fra jobb pga migrene, så da skal det mye til sånn ellers for at jeg skal bli hjemme.

Gjest jobber med eldre
Skrevet

Jeg kunne ikke gått syk på jobb, men heldigvis har jeg sjelden feber osv.

Skrevet

Foreløpig er jeg student.

Men i tidligere jobber var jeg ikke flink til å være borte når jeg var syk. Tror nok det fortsetter sånn... Vanskelig med vikar på kort varsel.

Skrevet

I min stilling, tar jeg Paracet og går på jobb. Sitter på kontor, alene. Min mann (jobber i pleie) har så nær kontakt med pasientene at for ham er terskelen mye lavere. Som den bør være.

Jeg jobber også innen pleie. Jeg ringte dit nå og gav beskjed. Han ville at jeg skulle holde meg hjemme, så da gjør jeg det.

Skrevet

Det kommer helt an på årsaken til feberen, almenntilstand og ikke minst hvor en jobber om feber er god nok grunn til å være hjemme.

Skrevet

Jeg drar på jobb. Hvis jeg blir hjemme blir det en mindre på jobb, og de må løpe beina av seg hele dagen.

Skrevet

Jeg drar på jobb. Hvis jeg blir hjemme blir det en mindre på jobb, og de må løpe beina av seg hele dagen.

Ja jeg skjønner tankegangen og jeg gjorde det selv i min forrige jobb. Men det er jo litt synd at vi ikke kan ta kroppens signaler og gi den hvile til det er over...

Gjest Debra irl
Skrevet

Jeg jobber også innen pleie. Jeg ringte dit nå og gav beskjed. Han ville at jeg skulle holde meg hjemme, så da gjør jeg det.

God bedring!!

Skrevet

Ja jeg skjønner tankegangen og jeg gjorde det selv i min forrige jobb. Men det er jo litt synd at vi ikke kan ta kroppens signaler og gi den hvile til det er over...

Det er sant, men inntil verden blir perfekt så får vi bare holde ut;) Nå jobber ikke jeg i helsevesenet, da, så jeg risikerer ikke å smitte allerede syke og svake mennesker med min feber.

Skrevet

Jeg blir hjemme. Jeg tenker som så at jeg kan heller hente meg inn igjen med en sykedag enn å gå å hangle (og gjøre en dårlig jobb) hele uka.

Men nå er jeg heldigvis sjelden syk da.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Tar hensyn til -meg selv- og blir hjemme. Blir helt utslått når jeg har feber, så å gå på jobb er helt uaktuelt i en sånn tilstand.

Skrevet

Hvis jeg bare har litt feber, tar jeg paracet og går på jobb. Sitter på kontor - prøver å holde litt avstand til kollegaene.

Har jeg mye feber, blir jeg hjemme. Ofte blir kroppen bedre av å sove noen timer ekstra.

Jeg må trolig være hjemme med minstejenta i morgen. Hun hostet masse i natt og har vært slapp og hatt litt feber i dag. Med mindre hun sover supergodt og er frisk som en fisk i morgen tidlig, så blir jeg hjemme.

Skrevet

Har jeg feber er jeg syk. Da holder jeg meg hjemme. Det er ikke ofte jeg har feber, det er nok noen år siden sist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...