Gå til innhold

Vinterdress til 1.-klassing

Anbefalte innlegg

Sikkert vært spurt om ca 1000 ganger før, men jeg lurer på hvilken dress som egner seg best til friminuttene og SFO. Vi har stort sett hatt Troll-dressen, og hun tar den på selv, men på skolen skal det jo gå fort, og det finnes sikkert enklere dresser enn Troll. Har tenkt på Reima, men ønsker eg råd fra de med erfaring. Bør den feks være med løst el fast for.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251936-vinterdress-til-1-klassing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte dresser på Wearhouse, merke "Glade barn" til mine to på 5 og 7 rett før påske. De fikk da brukt dressen litt på slutten av vintersesongen + vår + nå litt i høst. Vi er kjempefornøyde med den! Kostet bare 299, tror jeg, gummiert i rompa (sklir så det suser på snøen + blir ikke våæt gjennom), sitter godt rundt ankler og hender, god glidelås, løst fôr.

Flisen fikk Reimadress.

Hun var med i butikken og prøvde dresser, dette var den dressen hun lettest fikk av og på. Den var den letteste i vekt og lettest å bevege seg i. Det hadde vært fint om hun valgte en billigere dress, men det viktigste er jo at det er en dress hun vil bruke.

I fjor hadde guttungen Reima-dress med fast fôr. Det var 3. sesongen til den dressen, men han insisterte på å bruke den til den omtrent ikke hang sammen. Etter påske heiv vi den i søpla, og da grein han nesten ;-)

-så jeg har maken dress til ham i år, bare 2 str større...Den er lett, enkel å få av og på og god og varm. Eneste minuset er at den er beregnet på snø, og ikke tåler aking på rompa i grusen.

Her i huset er det reflex sine allværs dresser som fungerer best. Begge mine andreklassinger (gutter) vil ikke ha noe annet enn denne.

Den har fast for og er vanntett, den er lett å ta på og god å bevege seg i.

Dessuten koster den ikke mer enn 500.

Vi bruker dressene vi kjøpte i fjor, i år også, og de er like hele og fine, har bare spray impregnert dem litt på utsatte steder.

Flisen fikk Reimadress.

Hun var med i butikken og prøvde dresser, dette var den dressen hun lettest fikk av og på. Den var den letteste i vekt og lettest å bevege seg i. Det hadde vært fint om hun valgte en billigere dress, men det viktigste er jo at det er en dress hun vil bruke.

Hun har også den med fast fôr.

Annonse

Jeg sverger til Reima Buller&Bång. Den er passe varm, lett å kle på, helt vanntett fra livet og ned og vannavstøtende på overkroppen, og den tåler ALT av aktiv lek også på barmark. At guttungen på 5 i tillegg syns den er "kul" er jo ikke noe minus. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...