Gå til innhold

hva passer dere på og kjøpe når det er tilbud..

Anbefalte innlegg

Gjest klem fra ei som var lei brød den dagen

det er jo stadig tilbud på diverse matvarer i butikkene,men hva pleier dere og passe på og kjøpe når det er tilbud?

jeg selv synes det er greit og kjøpe inn vaskeartikler,toalettpapir,tørkeruller og slike ting som koster noe i utgangspunkte.

hvorfor jeg spør er fordi på lørdag hadde den butikken jeg jobber i 40 prosent på all brød som vi steker og baker i butikken.og min sjef og jeg stekte 1300 stk brød fra kl 8 til 16.folk nesten rev det ut av armene våre når vi skulle legge det på plass.

brød er jo ikke det som koster så mye egentlig.

så klart er vi glade for att vi solgte mye men min sjef og jeg forundret oss over att det var så populært.

Fortsetter under...

Jentungen1365380808

Vaskepulver, toalettpapir, tørkerull, brus, frossenmat (koteletter, kjøttdeig, fisk...), håndsåpe, is.

Brød baker jeg selv, så det kjøper jeg ikke uansett hvor billig det er. Burde kanskje kjøpt mel på tilbud, men det gjør jeg ikke etter at jeg fant noen ekle biller i den 3. posen (kjøpte 4 poser pakket i plast).

Annonse

Jeg har også vært vitne til at folk hamstrer brød. Tror mange pleier å kjøpe inn brød og fryse ned. Foreldrene mine gjør det, blant annet. Kjøper gjerne 5-6 brød i slengen, og så i fryseren med det.

Vi baker selv, så de gangene vi kjøper er det ett eller to brød sånn i tillegg eller i stedet for.

Generelt er jeg dårlig til å følge med på tilbud fra dagligvarebutikkene. Men når jeg kommer over tilbud så er det ofte at jeg kjøper dopapir, tørkerull, vaskepulver, oppvaskpulver, brus, pølser, karbonadedeig, ost... Det er ting jeg erfaringsmessig vet at vi bruker en del av, og som er greit å oppbevare. Så da kjøper jeg gjerne litt ekstra når det er billig.

Gulost (norvegia) og kjøttdeig. Ja og kyllingfilet er det også greit å hamstre litt av når det er tilbud. Og selvfølgelig (uheldigvis) coca cola! Brød kjøpes daglig omtrent. Tenker du nesten drømte om brød den natten....

Litt pussig at folk går nesten bananas for brød! ;-)

Mener å ha lest at brød skal være veldig billig for at det lønner seg å kjøpe inn mye og fryse ned, fordi man må ta med frysekostnaden i tillegg. Men vi kjøper inn litt ekstra til fryseren uansett, fordi det er så kjekt å ha "reserve". Vi gjør det altså ikke for å spare penger, så jeg ville neppe tatt med mer en to-tre brød uansett hvor billig det måtte være.

Og hva kjøper jeg på tilbud i matbutikken?

Hvis jeg likevel er i en butikk der det viser seg at de har tilbud, OG jeg har tid til å handle "stort" OG jeg har anledning til p dra rett hjem og fryse ned etc, da kan jeg gjerne ta med litt ekstra hjem, men jeg drar aldri ens ærend for å kjøpe noe som er på tilbud i en butikk jeg normalt ikke bruker.

Gjest Elextra

Hvis brødet er til halv pris f.eks hadde jeg nok kjøpt litt og putta i fryser'n. Hos oss går det 4-5 brød i uka, og da monner det ganske mye faktisk.

4-5 brød i uka er jo ikke så mye? Vi er bare to store og to små, og hos oss går det mer enn et brød pr. dag, dvs. minst 8 brød i uken!

Men så må vi ofte sende to matpakker med hvert barn i barnehagen...

Annonse

candyqueen_83

Pleier ikke å handle så mye ekstra selv om det er tilbud,men det må i såfall bli Pepsi Max og kjøttdeig.

Og kanskje Santa Maria tacoprodukter når det er 40%. Bare sånn for å ha til middag den dagen da. Hamstrer ikke skapet fullt av tacolefser :P

Den gang jeg jobbet ferskvaren på ICA var det grillet kylling til 29.90 som fikk folk til å stå i slangekø over hele butikken.

Sjøl er jeg dårlig til å følge med på tilbud, men når jeg er på svensketur (gjerne til Gekås ;) ) går det i sjampo og vaskemidler/-utstyr - og på tilbaketuren er vi innom Nordby etter kyllingfilet, svineschnitzel, karbonadedeig, oppskjærspålegg, pasta og frokostblandinger til ungene, og gouda. Og så småhermetikk: mais, asparges, tomatpure etc.

Jeg følger ikke med på tilbud på mat. Er jeg i butikken og noe av det jeg pleier å bruke står der til rimeligere pris enn vanlig, kan det være at jeg slenger med en eller to ekstra for å ha.

Men vi drar av og til over til Sverige og kjøper inn kjøttdeig og andre kjøttvarer slik at vi har i fryseren.

Derimot salg på type friluftsutstyr pleier jeg å benytte meg av for det er veldig dyrt i utgangspunktet.

Jeg hamstrer av det meste som kan lagres. (Bare ting jeg i utgangspunktet liker da:-)

Synes det er veldig praktisk å ha ting i skap/kjøleskap/fryser i stedet for å dra ut å handle hver gang jeg trenger no.

Men butikkstekt brød hadde jeg definitivt ikke hamstret. Hadde nok tatt med ett for den dagen.

Gjest Flystripa

Jeg hamstrer av det meste som kan lagres. (Bare ting jeg i utgangspunktet liker da:-)

Synes det er veldig praktisk å ha ting i skap/kjøleskap/fryser i stedet for å dra ut å handle hver gang jeg trenger no.

Men butikkstekt brød hadde jeg definitivt ikke hamstret. Hadde nok tatt med ett for den dagen.

Jeg er som deg. Greit å fylle opp litt i skuffer og skap, når det er tilbud.

Karbonadedeig, svinekjøtt, indrefilet etc. Bleier, vaskemidler, ullklær/ytterkær til ungene.

Jeg er som deg. Greit å fylle opp litt i skuffer og skap, når det er tilbud.

Karbonadedeig, svinekjøtt, indrefilet etc. Bleier, vaskemidler, ullklær/ytterkær til ungene.

Glemte å ta med klær:-) Her kjøper jeg masse på supersalg to ganger i året. (+ når det er småsalg innimellom)

Både sko, inneklær og uteklær.

Da ligger alt klart når snuppa trenger det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...