Gå til innhold

Lillesøster og adventskalender

Anbefalte innlegg

Gjest Jentemammaen

Storesøster har pakkekalender. Men nå er lillesøster blitt 2 1/2 år og hva gjør vi nå? I utgangspunktet synes jeg hun er for liten, men når storesøster på 7 1/2 år får så blir det kanskje litt feil at ikke hun får noe?

Hva mener andre om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252001-lilles%C3%B8ster-og-adventskalender/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest stakkars lillesøster :(

Vil ikke gjøre forskjell! ;-) Men synes i utgangspunktet lillesøster er for liten. Tar jeg feil der, så lager jeg gjerne en kalender til! ;-)

Det syns jeg absolutt du skal gjøre :)

For liten .... nei, det er jul èn gang i året, så det er hun ikke.

Selvsagt må Lillesøster også ha! Vår Lillesøster er også 2,5 år og har for lenge siden oppdaget likhetsprinsippet. Det hadde blitt ramaskrik hvis kun den ene hadde fått adventskalender. De er jo også gamle nok til å forstå at det er en pr dag, og å glede seg til neste dag osv.

MVH

Nå har jeg kun ett barn, så "sjalusiprolematikken" er derved ukjent.

Vi ventet til barnet var 3,5 år før vi introduserte pakkekalender, men det var først og fremst fordi jeg ikke klarte å lage ferdig selve kaldenderen før da! ,-) Tror nok at han ville synes det var stas å få pakker også året før.

Og 2,5 år burde være "mer enn nok" for å merke forskjellsbehandling, så av den grunn sikkert lurt å begynne allerede nå.

Og dersom dere velger "annenhver-dag-løsning" er det sikkert lurt å få eldstebarnet med på det opplegget så tidlig som mulig.

Annonse

Jeg hadde laget til begge. Her i huset er Lillebror bare 1,5 år, så her skal storesøster på 6 år får pakkekalender, mens lillebror skal få sjokoladekalender. Tror han blir heeelt fornøyd med det. Men neste år må vi nok til pers med to pakkekalendere, ja.

Hvis jeg hadde 5 barn og pakkekalender (gudene forby!), ville jeg la den yngste starte 30. november. Selvsagt uten å røpe det her på DOL.

Det var en god ide! :-) Og "lol" til kommentaren om "dol"! ;-)

Eventuelt kunne man ha hatt pakke hver sin dag fra den 1. til den 20., og så hatt hver sin pakke til alle de fire siste dagene. Eventuelt pakke til alle på lørdager eller noe slikt.

Vi har samme pakkekalender til alle tre barna - så åpner de hver sin dag. De får tilnærma det samme, men litt variabelt i forhold til den enkeltes interesser eller behov.

For oss funker dette utmerket!

I tillegg har ungene hver sin sjokoladekalender, slik at alle får åpne noe hver dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...