Gå til innhold

Lillesøster og adventskalender

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvfølgelig må den minste få samme kalender som den store. Er vel ikke for liten vel ?

Her i huset forlangte de to store at minstemor måtte få julekalender i sitt første år...tre mnd gammel!!! Og så delte dei to på å pakke opp....

Jenta mi på snart 2 1/2 år hadde blitt fra seg av skuffelse hvis hun ikke fikk samme type kalender som storesøstrene!

Hun var faktisk litt fornærma allerede ifjor til jul. Søstrene fikk kalender med ting i og hun fikk en med bilder i. "Vil ha samme!!" skreik hun ;-)

Snuppa fyller 1 år på mandag, og blir allerede dødelig fornærmet om storesøsknene får noe hun ikke får...

Hadde hun vært 2 1/2, så hadde jeg ABSOLUTT ikke syntes hun var for liten til pakkekalender, nei!!! Klart hun må få det samme?!?!

Annonse

Da storebror var alene fikk han pakkekalender, men den første jula lillesøster var med oss (da var hun 11 mndr) gikk vi over til sjokoladekalender - og de fikk hver sin kalender. Siden har vi holdt oss til det, og ungene er fornøyd.

Jeg orket bare ikke å handle 48 småting til 5-10-15 kroner - det meste til den prisen er bare tull uansett.

Dessuten har de pakkekalender i bhg (de har en eller to pakker hver dag, og trekker lapp om hvem som får åpne), i pakkene er det nye leker og ting til bhg. Så jeg føler at det blir litt mye om de skulle få pakke hver morra i adventen hjemme også... Er redd det ikke blir like mye stas med pakkene på julaften når hele adventen har vært full av pakker!!!

Men det er nå meg da.... og så lenge ungene er fornøyd med sjokolade blir det ikke adventspakker hos oss :o)

Vi har samme pakkekalender til alle tre barna - så åpner de hver sin dag. De får tilnærma det samme, men litt variabelt i forhold til den enkeltes interesser eller behov.

For oss funker dette utmerket!

I tillegg har ungene hver sin sjokoladekalender, slik at alle får åpne noe hver dag.

Nesten som oss det. Vi har en pakkekalender som de åpner hver sin dag (jeg må bestemme i hvilken rekkefølge de skal åpne, for pakkene er "tilpasset" åpneren). I tillegg har vi to vanlige sjokoladekalendere (helst to forskjellige da), så de rullerer på alle tre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...