Gjest goggi Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 I boligfeltet hvor vi bor, er det kun en gutt på min sønns alder. De er 7 år. Sønnen min leker mye med denne gutten, og lar seg stort sett lede av av han, da denne gutten er utrolig dominerende. Å ha han på besøk er ikke noe særlig, da han er veldig bråkete og oppmerksomhetskrevende. Sønnen min får ikke gå på på do ifred engang, da begynner kompisen å rope etter han, og sier at han må komme med en gang. Flere ganger har jeg tatt han på fersken i å med vilje ødelegge mine sønns leker. Dette er bare noen av trekkene ved han som jeg bare ikke klarer å like. Jeg sier jo selvfølgelig til denne kompisen hva han ikke får lov til å gjøre når han er her. Enten neglisjerer han meg, eller så blir han sur og går hjem. Heldigvis går ikke sønnen min i samme klasse som denne kompisen. Dersom sønnen min har andre venner i friminuttene, prøver han å få sønnen min til å leke med bare han. Fra andre foreldre har jeg hørt at denne gutten ikke er noen populær lekekompis, nettopp fordi han er så dominerende. Bør jeg gjøre noe i denne situasjonen, eller skal jeg bare la det gå sin gang? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252021-dominerende-bestekompis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liker ikke pøbelunger jeg Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har aldri latt "ting gå sin gang" hvis jeg ser at ungene mine "tar skade av det". Skade og skade fru Blom, men stressende og urettferdig er det jo å bli behandlet sånn, så da er det ikke bra i mine øyne. Jeg hadde snakket med guttungen jeg altså, den andre, ikke din, og sakt at her i huset så oppfører vi oss sånn eller slik og de reglene må han følge hvis han skal få komme inn og leke. Hvis han tråkker over streken så gi ham en sjangse, ved strek nr to så ut. Enkelt og greit. Forklar sønnen din hvorfor du gjør som du gjør, hvilke regler du akter å sette og grunnen til disse, og at du ikke ønsker at han skal bli dårlig behandlet så vet han at det du gjør er for hans beste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252021-dominerende-bestekompis/#findComment-1988341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.