Gå til innhold

Hvor skal jeg være på julaften?

Anbefalte innlegg

Men hvor i all verden skal jeg være??? Tenker mye på det om dagen jeg også. Skal jeg være der jeg "alltid" har vært, lage første felles jul med kjæresten eller være med ham dit han "alltid" har vært? Er nok mange som har dette dilemmaet.

Min kjære vil være sammen med sin mamma og familie så det blir ikke noen tomannsjul for meg nei. :o)

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

11

• MillaMy

3

• morsan

2

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

Men hvor i all verden skal jeg være??? Tenker mye på det om dagen jeg også. Skal jeg være der jeg "alltid" har vært, lage første felles jul med kjæresten eller være med ham dit han "alltid" har vært? Er nok mange som har dette dilemmaet.

Så lenge eksen og jeg ikke hadde barn så delte vi oss på julaften og feiret sammen med våre respektive familier.

Når ungene kom var det litt frem og tilbake de første par årene, men fra Snuppa ble født så var det klar beskjed fra oss: Den som vil feire jul sammen med ungene må komme til oss og det er åpent hus for alle som vil! :o)

Så lenge eksen og jeg ikke hadde barn så delte vi oss på julaften og feiret sammen med våre respektive familier.

Når ungene kom var det litt frem og tilbake de første par årene, men fra Snuppa ble født så var det klar beskjed fra oss: Den som vil feire jul sammen med ungene må komme til oss og det er åpent hus for alle som vil! :o)

Ja det blir vel til at vi lager vår egen jul, oss to og barna. Greit nok det egentlig, men alltid rart første gangen, når man er vant til faste tradisjoner.

Dra til kjæresten, ikke tenk på det. Minstemann skal til faren sin i år så ingen av mine store unger kommer hjem, den eldste skal være med kjæresten og dattera mi skal jobbe.

Jeg tror ikke minstemann savner meg et øyeblikk på julaften, han er med farens familie og tenker ikke på meg. I forifjor ringte jeg, han hadde ikke tid å prate med meg engang :o)

Annonse

Feire jul sammen med kjæresten du, og nyt fridagene, så blir det kjempeherlig å se ungene igjen etterpå :)

Om dere aner hvor overrasket jeg er over responsen her! Har nemlig en venninne som jeg vet vil gå helt i taket over denne avgjørelsen. Hun vil nok få pustevansker og synes at jeg er helt forrykt når hun får høre at jeg ikke skal feire julaften sammen med ungene mine... :o)

De blir fra seg av skuffelse er jeg redd... Alikevel vet jeg at de vil kose seg glugg ihjel når tiden kommer, de var der for 2 år siden også og det gikk helt fint.

Ungene skal være sammen med meg fra 4. juledag til over nyttår så vi får da masse tid sammen vi også. :o)

Da finner du bare på en grei måte å forklare det på, vet du ;-)

Lykke til! Her har vi også et julepuslespill, men det er mer med besteforeldregenerasjonen der den ene ikke tåler trynet på den andre, og den første har ny mann med særkullsbarn som er mindreårige så mormor nok må være der på julaften og ikke sammen med oss. Og ingen vil være sammen med den som ikke tåler trynet på den andre, men ingen har samvittighet til å la ham sitte aleine og drikke seg snydens på julaften *sukk* Jeg inviterer alle sammen, så kan de velge hvor sære de vil være...

Er helt enig med de andre her - nyt julaften sammen med kjæresten... Og det med god samvittighet...

Vi har også ungene annenhver julaften/nyttårsaften... Og jeg tror det er verre for meg enn for ungene de årene jeg ikke har dem på julaften... De har det jo topp sammen med pappa'n sin... :)

I hvert fall ikke noe å ha dårlig samvittighet for... Som en sa her - det er mer naturlig at foreldre som ikke bor sammen lengre, feirer jula hver for seg...

amerikafareren

Jeg ser at du har fått mange svar. Jeg hadde store barn da jeg ble skilt, men vi feiret de to første julene sammen. Da syntes jeg det var nok og tok skrittet til å komme oss utav det. Barna mine var såpass store at jeg kunne diskutere det med dem og de var enige.

Nå feirer vi aldri juleaften sammen mer, men det hender at vi er sammen rundt jul en eller annen gang. Vi har faste tradisjoner i adventstida f.eks.

Jeg er enig med de andre her. Gå videre i livet og nyt det med beste samvittighet.

Lykke til;)

Det er supert at dere samarbeider så godt om ungene, at det ikke er noen problem at du er tilstede i "hans" juler og omvendt. Supert!

MEN: I denne situasjonen, ville jeg latt ungene reise til hennes foreldre og kose seg der, mens du koser deg med din kjære.

tzatziki1365380058

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg tror jeg hadde vært sammen med kjæresten.

Du og eksen samarbeider sinnsykt bra om ungene, og det vet de. I lengden ville jeg tro det ble litt kunstig å opprettholde alle julefeiringer og sånn sammen, spesielt med to nye kjærester inne i bildet. I alle fall forestiller jeg meg at jeg ville følt det sånn etterhvert som ungene ble større.

Ungene dine er kjempeheldige! Og jeg synes det er så flott at du er så helhjertet klar på at din eks ikke passer for deg lenger, men er en super pappa for ungene.

Kan hende ungene synes det er litt rart og trist at du ikke skal være sammen med dem, men de kommer til å få det bra, og de venner seg til det. Og de vet at du og pappan er enige om løsningen.

Når dere nå begge har startet nye "familier" med nye kjærester er det nok mest naturlig at mor og far ikke feirer julen sammen, men at dette deles annenhvert år.

Du er absolutt ingen dårlig mor om du ikke er sammen med barna på julaften.

Da blir julen hos far, og nyttårsafen hos mor i år. Motsatt til neste år.

Det er slik flesteparten av oss gjør det når foreldrene er skilt.

Slapp av og kos deg med din kjære:-)

Annonse

Har ikke lest svarene, og har heller ingen erfaring selv på området, men trodde det var vanlig at skilte foreldre bare ser barna sine annenhver julaften. Det hører vel med til sjeldenhetene at foreldrene feirer sammen, vel?

Og en ting om du hadde feiret hjemme hos eksen og nydama, men jeg hadde aldri i verden blitt med som nissen på lasset til hennes familie!

Gjest Elextra

Har hørt om mange par som feirer jul sammen et par år etter bruddet, for barnas skyld, men etterhvert blir det gjerne til at de feirer hver for seg. Mange ganger kan det synes som denne fellesfeiringen er mest for foreldrenes skyld, de synes liksom de skal være sammen med barna julaften uansett.

Synes det er fint at du ikke føler du må være sammen med barna julaften, som du sier så har de det sikkert fint der de er.

Det er vel ganske vanlig at ungene har annenhver julaften hos mor og far når en er skilt.

Iår skal snuppa være sammen med faren sin, mens neste år skal hun være sammen med meg.

Jeg skal være sammen med samboeren min og hans familie denne julen.

Vet ikke hva de andre har svart, men jeg får lese meg nedover når jeg har sendt dette. :-)

Det er vel ganske vanlig at ungene har annenhver julaften hos mor og far når en er skilt.

Iår skal snuppa være sammen med faren sin, mens neste år skal hun være sammen med meg.

Jeg skal være sammen med samboeren min og hans familie denne julen.

Vet ikke hva de andre har svart, men jeg får lese meg nedover når jeg har sendt dette. :-)

*Hehe* Dette må være den første tråden i DOLs historie med så stor enighet! :o) Såvidt jeg kan se er det kun en som mener jeg skal være sammen med eksen og ungene, samtlige andre gir meg "lov" til å feire sammen med kjæresten min! :o)

Nå gleder jeg meg til jul nå - når det endelig ble avklart! :o)

*Hehe* Dette må være den første tråden i DOLs historie med så stor enighet! :o) Såvidt jeg kan se er det kun en som mener jeg skal være sammen med eksen og ungene, samtlige andre gir meg "lov" til å feire sammen med kjæresten min! :o)

Nå gleder jeg meg til jul nå - når det endelig ble avklart! :o)

Så fint at omtrent alle var enige da! Kjekkere når en kan glede seg med god samvittighet. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...