Gå til innhold

Å ikke få være med

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke morsomt

Hva ville dere gjort hvis dere hadde denne situasjonen:

Jente 10 år, som i perioder ikke får leke eller gå sammen med de andre som bor i nabolaget (heller ikke til/fra skolen) Hun har lekt gått sammen med disse tidligere, og etter det jeg forstår er det siste året som har vært vanskelig.

Mor vet ikke om hun åpner seg helt, men hun sier at hun ikke blir ertet eller mobbet.

Forrige dagen ville mor prate med henne igjen, og da svarte hun oppgitt, huff, skal du snakke med meg hvordan jeg har det nå igjen....*sukk*

Hun har i lengre periode ikke fått gått til skole sammen med de jentene hun ville ha gått sammen med. Dette dreier seg om jenter som bor i nærheten. I følge det jeg forstår er det flere i klassen hun kan være sammen med, men hun er heller alene.

De andre jentene, som hun vil være sammen med og som bor i nærheten, har ikke bedt henne på Halloween party, og det skal det visstnok være 2 stk av, ett i dag og ett i morgen.

Jeg overhørte en kommentar hun hadde til mamma´n sin en dag, og det var at de aller fleste ville ikke være sammen med henne hvis hun ikke hadde "wow" klær.

Mor er bekymret, og lurer på hva problemstillingen egentlig er, om det er slik at jenta gjerne vil være sammen med de mest "populære" og ingen andre, eller om hun faktisk ikke har noen å være sammen med.

Jenta har til tider vært bråsint, og kan ha vært det også til venninnene tidligere. Mor lurer på om det kan være grunnen.

Hun finner ingen svar, har spurt meg, og jeg må bare ty til dere her inne, om dere kan gi noen gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252111-%C3%A5-ikke-f%C3%A5-v%C3%A6re-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde noe av det samme problemet med min sønn for 5 år siden, jeg gikk til skolen og ba om ett møte med lærer, rådgiver og foreldre. Etter dette ble ting mye bedre, det viste seg å være en som hadde satt ut ett rykte om min sønns far (de har ikke kontakt), men ting løste seg, og vi fant roten til alt ondt!

Stå på, håper det ordner seg, for ingen er så ondskapsfulle som unger, og det kan skje uten at de vet det selv!

Det der er jo det værste vi foreldre opplever.....men man må ta tak i det på den ene eller andre måten. Ville tatt kontakt med skolen men også de andre barnas foreldre. man kan ikke tvinge barna til å leke sammen men man kan snakke med de om hva som er grunnen til at hun ikke kan ta følge med de til skolen og hvorfor hun ikke bes i selskap. Man kan også formidle noen gode holdninger kanskje til foreldrene, det er jo ikke alle foreldre som bryr seg heller dessverre bare deres barn har noen å være sammen med. Uansett så er det viktigste at du gjør noe for det går ikke bare over av seg selv!

lyykke til!

Skjønner at det er ¨årt og vanskelig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...