Gå til innhold

Skikk og bruk for halloween

Anbefalte innlegg

Disse reglene hadde ungene i min familie i USA for Halloween. Synes kanskje slike skikker også kunne improteres.

1: Ikke gå i hus der utelyset er slukket (det var et tegn på at de ikke ønsket halloween-besøk)

2. Vis ansiktet, spesielt dersom det er små barn som åpner.

3. Si takk.

4. Dersom man ikke får godterier, er det greit. Ikke alle har/ønsker å gi/husker at det er halloween. (Ergo: Ingen eggekasting, ketchupsøl eller lignende).

Dersom alle fulgte disse enkle reglene, ville halloween vært langt morsommere, for alle.

Mener

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252133-skikk-og-bruk-for-halloween/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gode regler! :-)

Jeg legger til at dersom foreldre eller andre voksne følger barna rundt, vil de lettere kunne påse at disse reglene overholdes.

Samtidig så vil flere voksne ute i kveld minske risikoen for at større barn pøbler.

Ellers kan man diskutere med barna hva som kan være et hypotetisk "knep" (jeg skriver hypotetisk, for dersomman følger dine regler er det usannsynlig at man får "nei"! *S*).

Vi ble for et par år siden enige om at man da kunne legge fra seg en kongle på trappa.

Den er jeg med på. Så også i år skal jeg gå gjennom reglene før vesla får gå ut.

Spurte henne her om dagen om ho hadde noe knep på lager, og da fortalte ho at ho skulle si at ho skulle komme tilbake med noen sure sokker som de skulle lukte på. Snakk om fantasi:-)

Gjest Tatjana

Den er jeg med på. Så også i år skal jeg gå gjennom reglene før vesla får gå ut.

Spurte henne her om dagen om ho hadde noe knep på lager, og da fortalte ho at ho skulle si at ho skulle komme tilbake med noen sure sokker som de skulle lukte på. Snakk om fantasi:-)

Den var jammen god!

Hadde noen sagt noe slikt til meg, hadde de antagelig fått en hel godtepose for kreativiteten. Og jeg ville ha ledd resten av kvelden.

:-)

Annonse

Gjest Frustrert frue

Kjempe gode regler!

Takk for tips, jeg prentet mine unger med akkurat dette ved middagsbordet i dag, etter jeg hadde lest innlegget ditt, og de var nok veldig høflige halloweenere i dag:o)

mange som ikke har fått med seg tråden din tror jeg, her var det mange som kun var opptatt av hvem som fikk mest når de ringte på, da kjenner jeg at jeg blir litt irritert jeg:o(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...