minamamma Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hei. Nå er det kjempelenge siden jeg har vært på disse sidene, men jeg husker jeg fant masse god informasjon her, og derfor brukte de masse da førstemann ble født. Jeg har nettopp fått en liten en til. Han er 5 mnd og fått sine første tenner, så søt at. Problemet vårt er dagsoving. Han klarer simpelthen ikke sove noe annet sted enn inntil pupp og mamma. Greit nok de første månedene, men nå KAN vi ikke ha det sånn lenger. Det tar for mye tid, og jeg ønsker ikke være smokk. Prøvd smokk, funker ikke. Vil ikke ha. Prøvd å amme og legge over i vogn, funker ikke - våkner. Prøvd trille ute - funker så lenge vogna beveger på seg, men våkner så fort den stopper. Prøvd kjøre bil, funker, men jeg kan da ikke holde på med det hver gang jeg skal få ham til å sove. Skrike litt som 5 mnd gammel, blir det riktig da? Rugge vogn, funker - men sover da kun i 20 minutter etter at vogna ikke rugges lengre. Vet snart ikke min arme råd lengre. Til all lykke sover han da i det minste godt om natten med unntak av måltidene. Ca fra 19 - 07 Noen gode råd og tips`? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252161-problemer-med-dags%C3%B8vnen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Begynner man først med "dårlige vaner" er det ikke lett å forandre på dem...Barnet ditt vet hva h*n vil ha for å få seg litt søvn. Selv satt jeg oppe i fire netter for å avvenne nattflaske. men hvem hadde gitt henne den ideèn? La det være en fast tid hver dag og gjerne i senga. Du må regne med løping ut/inn... La barnet skrike litt før du går inn og snakker med rolig stemme at nå er det sovetid. Tålmodighet heter denne prøven, men for mine har det fungert greit. Hadde gjerne med noe som de forbandt med soving, smokk, koseteppe, bamse etc. Stemmen din må være mild og bestemt på samme tid. Når det er sagt, er det ikke alle barn som trenger særlig søvn på dagtid, men det merker du jo på barnet. Etter fire netter var jeg klar for å hive godingen ut av vinduet (kun i desperate tanker...), men plutselig var det tyst og engelen sov som en drøm. Mine har trengt mye søvn, og det kan hende at din også gjør det, men det er blitt en ond sirkel. Overtrøtte barn kan være et mareritt å legge. Håper du finner en løsning! klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252161-problemer-med-dags%C3%B8vnen/#findComment-1989638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Litt skriking gjør ingenting. Men jeg mener ikke da at ungen skal skrike i flere minutter uten at noe skjer. Men om du lager er veldig fast rutine til ham (gratulerer så mye, forresten!). Og har fast rutine på det med soving på dagen. Velg selv om du vil han skal sove i senga eller i vogna. Legg ham. La ham skrike 1-2 minutter. Gå inn og roe ned. Det kan være en ide å gi ham en koseklut eller noe annet å kose med - som kanskje lukter mamma(?). Gi ham i så fall dette og si at nå skal han sove. Og så går du ut igjen. Vent i 1-2 minutter og så går du inn. Som hidi skriver så kan det ta en stund før han skjønner at puppen faktisk ikke kommer. Du kan også gjerne sitte inne hos ham. Bare sitt der slik at han ser deg. Ikke snakk eller kos. Bare vær der. Gi ham kosekluten hvis den mangler. (Jeg har løst mange Sudoku-oppgaver på slik sitte-vakt hos vår minste...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252161-problemer-med-dags%C3%B8vnen/#findComment-1989934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.