Gå til innhold

Foreldresamtale barnehage/Persille eller andre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Der poden har gått er det en i året, og flere ved behov fikk jeg beskjed om. Samme i den han skal begynne. + at her skal vi ha en nybegynner-samtale i morgen da han begynner. Har vært og snikbesøkt dem og snakket med ped.leder.. :) Som virka kjempetopp. Gleder meg!

I vår bhg. er det én foreldresamtale på høsten og én på våren.

I forkant av foreldresamtalene har de barnesamtaler, som blir tatt opp på kassett. På foreldresamtalen får vi høre hva våre håpefulle mener om det å gå i bhg. og litt av hvert av andre ting. Ganske så fornøyelig, spør du meg

- og kassettene får vi til odel og eie .... kjekt når man vi ha stoff til f.eks. bryllupstalen :oD

Gjest Persille

Det er vel ingen regel - men det vanlige er to ganger i året.

Senhøsten, og sen vår.

Da har barnet vært en stund i barnehagen før første samtale, og så ser man på utviklingen til andre samtale.

Oftere ved behov.

Vi har stående tilbud at alle kan få når/om de vil, og så kaller vi inn alle i slutten av oktober, og i mai.

Annonse

Det er vel ingen regel - men det vanlige er to ganger i året.

Senhøsten, og sen vår.

Da har barnet vært en stund i barnehagen før første samtale, og så ser man på utviklingen til andre samtale.

Oftere ved behov.

Vi har stående tilbud at alle kan få når/om de vil, og så kaller vi inn alle i slutten av oktober, og i mai.

Takk. 2 i året har vært vanlig prosedyre hos oss også, men nå ser det ut til at det blir bare en i året. Jeg har ikke tenkt å godta det, derfor ville jeg undersøke om det er noe regelverk jeg kan klaske i bordet.

Gjest Persille

Takk. 2 i året har vært vanlig prosedyre hos oss også, men nå ser det ut til at det blir bare en i året. Jeg har ikke tenkt å godta det, derfor ville jeg undersøke om det er noe regelverk jeg kan klaske i bordet.

Det er vel ikke noen spesifik regel for hvordan man skal jobbe pedagogisk, med unntak av at man må forholde seg til rammeplanen.

Har du et eksemplar av den?

Gjest Persille

njei, egentlig ikke. Men jeg tror jeg skal finne den på nettet.

http://odin.dep.no/filarkiv/282023/rammeplanen.pdf

Du kan laste den ned her.

Alternativt her:

http://odin.dep.no/kd/norsk/dok/regelverk/lover/070021-200002/dok-bn.html om du vil ha nynorsk versjon :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...