Gå til innhold

førsteklasse og vinterklær

Anbefalte innlegg

Gjest surrehuet

Ja da, jeg vet det.Det har blitt spurt om før, men....

Min førsteklassing vil ikke ha hel dress, for da greier han ikke løpe mener han.. Han har boblejakke og bukse fra cubus, men det blir jo fort vått da. Ellers har han Reimatec bukse og jakke for høst/vår-bruk. Jeg tenkte han kunne bruke det med ulltøy under selv om det var litt kaldt, men nå er jeg usikker... Tror ikke han tar på seg så mye klær under når de skal ut i friminuttene. Det går fort og gæli tror jeg.

Hva gjør dere andre? Lurer på om han må få seg en dress (todelt)som holder fuktigheten litt bedre ute samtidig som den er varmere? Hvilket merke anbefaler dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252296-f%C3%B8rsteklasse-og-vinterkl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har de aller fleste førsteklassingene hel dress så jeg i dag. Også min førsteklassing. Men det er jo bare å kjøpe bukse og jakke hvis han foretrekker det. Vi har vært fornøyd med vinterjakke og bukse fra H&M. Bare man sørger for å ha ull/superundertøy + fleece under, supplert med gode vintersko, så er det varmt nok det. Kjøp en bukse med seler så det ikke blir vått inn på ryggen.

Ulempen med todelt sett er at det er fort de dropper buksa i friminuttene. Det tar for lang tid å ta på.. Med hel dress har de ikke noe valg.

Helly Hansen har en bukse med HellyTec. Dvs. at de er vanntette. MEN de er dyre. Mener jeg så de kostet 1000,-.

Jeg kjøpte også høst/vår-dress som er vanntett, og kommer til å bruke den helt til det er kuldegrader. (Så i dag ble det vinterdress og vintersko for første gang i år.)

Vår førsteklassing bruker hel dress. Det falt meg ikke inn å kjøpe noe annet. Tulla må kle på seg selv på skolen og med hel dress er jeg sikker på at hun er god og varm. Hun har også en todelt til å supplere med om det skulle trenges,men den henger nedrest i skapet her.

Gjest anja marie

Sønnen min har begge deler, men jeg vurderer å kun la han ha med seg hel dress heretter. Fordi han dropper buksa og bare tar på seg jakka når han er ute på skolen/sfo.

Dersom sønnen din vil ha todelt, og er flink til å kle på seg, er det jo bare å satse på det. Her er et par forslag:

http://www.orionimport.no/blapelikan/bestilling/bestilling.asp?action=visprodukt&id=623

http://www.linus-lotta.se/index-no.html?2

Under "julekatalog" er det et todelt sett i blått og grått.

Begge disse settene er visstnok vanntette.

Annonse

Gjest er det dere foreldre?

jenta mi går i fjerde og bruker reima tec dress. Skjønner ikke at ungene i første ikke vil ha hel dress, går jo mye fortere å kle på og dessuten slipper de å bli mellombar.

Hvor er det de blir så sære fra?

Gjest Flystripa

Sønnen min har begge deler, men jeg vurderer å kun la han ha med seg hel dress heretter. Fordi han dropper buksa og bare tar på seg jakka når han er ute på skolen/sfo.

Dersom sønnen din vil ha todelt, og er flink til å kle på seg, er det jo bare å satse på det. Her er et par forslag:

http://www.orionimport.no/blapelikan/bestilling/bestilling.asp?action=visprodukt&id=623

http://www.linus-lotta.se/index-no.html?2

Under "julekatalog" er det et todelt sett i blått og grått.

Begge disse settene er visstnok vanntette.

Eldstemann (1.klassing), har Rasavildressen (heldress), likt i design som den to-delte du la ut link til. Veldig bra! Og forsterket og vanntett. Men den er dyr. Glad jeg fikk tak i en splitter ny en til 499,-

jenta mi går i fjerde og bruker reima tec dress. Skjønner ikke at ungene i første ikke vil ha hel dress, går jo mye fortere å kle på og dessuten slipper de å bli mellombar.

Det var nå også en påstand. Jeg tror faktisk foreldrene synes det hadde vært greit om de fortsatte med hel dress så lenge det går an å få tak i store nok størrelser.

Jeg tror småskolebarna gjerne vil markere at de er blitt "store" og ikke går i dress slik som de gjorde i barnehagen. Hvor fort de får denne ideen, kommer antakelig an på hva de litt større gjør. F.eks. hvis de ser at nesten ingen i 2. klasse bruker dress, vil ikke førsteklassingene ha, heller.

Poden som går i tredje nå vil helst ha dress for da blir det ikke så mye å kle på seg.

Snuppa som går i første derimot, vil IKKE ha dress! Så jeg kjøpte boblebukse til henne i går. Fra Fransa, den skal være både vanntett, vindtett og pustende, men vi får se... Hun har jakke fra Skogstad, kjøpt på salg i fjor vår. :o)

Buksa til Snuppa har seler og er høy i livet så hun blir ikke "mellombar" i den vil jeg tro. Men midjebukser er håpløst ja.

Ares1365380229

Det var nå også en påstand. Jeg tror faktisk foreldrene synes det hadde vært greit om de fortsatte med hel dress så lenge det går an å få tak i store nok størrelser.

Jeg tror småskolebarna gjerne vil markere at de er blitt "store" og ikke går i dress slik som de gjorde i barnehagen. Hvor fort de får denne ideen, kommer antakelig an på hva de litt større gjør. F.eks. hvis de ser at nesten ingen i 2. klasse bruker dress, vil ikke førsteklassingene ha, heller.

Der er jeg enig med deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...