Gå til innhold

Bort med halloween??

Anbefalte innlegg

*gisp*

Ja, det ville vært skandale!

Du vet kanskje ikke at det allerede feires kinesisk nyttår av ganske mange her til lands allerede? Ettersom du ikke har tatt skade av det så langt, er det neppe farlig.

Jeg kjenner til og med noen amerikanere som feirer Thanksgivings!! Og det ENDA de bor i Norge!!

Fysjom fysjom.

Fortsetter under...

Jeg tror at det er flere ting som er kult med Halloween.

Utsiktene til godteri er en. Det å gå ute i store flokker og møte andre barn er en annen. Det å kle seg ut en tredje. Det skumle, alt det man er redd for, og ikke vet om man tror på er en fjerde.

Spenningen, samholdet, godteriet.

Og jeg tror ikke du vil få bort Halloween. Delvis fordi såpass mange foreldre tross alt er positive til feiringen, men også fordi det er et massivt press gjennom media og reklame.

Så jeg har kommet til erkjennelsen - if you can't beat them, join them... Så neste år feirer vi Halloween.

Julebukk tredje juledag er da vel hvertfall helt feil?? Julebukkene skal jo ha med seg ris og koste ut jula, og det skal jo ikke gjøres før trettende (eller tjuende, alt etter hvem du spør) dag jul..? Altså 6. eller 13.januar, samtidig med at juletreet kastes ut.

Bortsett fra det er jeg enig med deg i at hvis man nå skulle velge så er jo julebukk koseligere:-)

Men nå har jeg ingen store problemer med halloween jeg da, de tre små som kom i går de fikk litt snop de uten at jeg gidder å hisse meg så voldsomt opp om hva jeg egentlig syns om det.....

Hva er det som gjør julebukkene så "koselige"? Det skjønner ikke jeg. Jeg husker selv julebukk fra min barndom, og det var nå egentlig på linje med Halloween. Unger som tok på seg en nissemaske så man ikke så hvem de var, ringte på dører, strakk fram en pose og sa: "Vi tar ikke kaker!".

Annonse

Hva er det som gjør julebukkene så "koselige"? Det skjønner ikke jeg. Jeg husker selv julebukk fra min barndom, og det var nå egentlig på linje med Halloween. Unger som tok på seg en nissemaske så man ikke så hvem de var, ringte på dører, strakk fram en pose og sa: "Vi tar ikke kaker!".

he he kanskje folk bare svarer ut fra Prøysens "Romjulsdrøm"? ;-)

Selv har jeg verken vært julebukk selv eller hatt noen på døra. Så fra mitt ståsted døde julebukktradisjonen ut av seg selv lenge før det var antydning til Halloween her i landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...