Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt tidlig ute ja, men liker å ha god tid på meg =)

Trenger forslag til hva jeg kan ha i pakkekalenderen til snuppa på 1,5år !? =)

Skrevet

Siden ungen er såpass liten: tenk over hvilken tradisjon du vil starte, og ikke gap over mer enn du kommer til å klare i fremtiden ;-) Det er ingen vei tilbake når de har blitt vant til noe...

Jeg - og mine unger - er godt fornøyd med litt godteri i pakkene istedetfor ting...

Gjest mitt forslag
Skrevet

Hva med å gi en pakke hver advent i steden for mye smått dilldall og snop?

Skrevet

hørte et tips hos ei på jobb. Kjøp et byggesett eller annet i duplo. Feks et duplo hus. Så får hun litt av delene hver dag, slik at hun kan bygge litt daglig. Så på julaften har hun et komplett hus.

Skrevet
  dina2 skrev (På 1.11.2006 den 16.38):

Eller du kjøper ei julekrybbe med figurer:)

I år har jeg gått til innkjøp av julekrybbe - og den er bare helt lekker. Gleder meg til adventa, jeg.

Og så krysser jeg fingrene for at ungene også syns dette blir stas.

Skrevet
  dina2 skrev (På 1.11.2006 den 16.38):

Eller du kjøper ei julekrybbe med figurer:)

Det har jeg lyst på. Men jeg vil gjerne ha en med 24 figurer, tror jeg. Hvilke tar jeg da med?

Skrevet
  Orio skrev (På 1.11.2006 den 17.57):

Det har jeg lyst på. Men jeg vil gjerne ha en med 24 figurer, tror jeg. Hvilke tar jeg da med?

Det har jeg. Jeg har: Josef, Maria og Jesusbarnet. Okse og esel. Tre konger med hver sin kamel. Noen gjetere, og noen engler. Julestjernen. Og resten er en hel bråte sauer.

Skrevet

Hvor får man kjøpt sånne kalendere som man kjøper og henger på ting selv?

Skrevet
  Jamona skrev (På 1.11.2006 den 18.01):

Det vet jeg ikke..

Jeg tenkte bare henge alle i en snor i vinduet hennes =)

Ellers har jeg laget til samboeren før og da la jeg alle i en pyntet kurv .. Og når vi var liten hadde min mor en som hun hadde laget selv av ulike stoffer (sikkert noe som hun har kjøpt på en hobby butikk og laget) så det finnes mange alternativer =)

Skrevet
  Noraførr skrev (På 1.11.2006 den 16.59):

I år har jeg gått til innkjøp av julekrybbe - og den er bare helt lekker. Gleder meg til adventa, jeg.

Og så krysser jeg fingrene for at ungene også syns dette blir stas.

Hvor fikk du tak i det?

Skrevet

I fjor hadde i hvert fall Princess, Kid, Åhlens slike kalendere. Har sett noen allerede på Kremmerhuset.

Skrevet

En ekte DOL-mamma begynner i å brodere i august... ;o)))

Man kan lage selv ved å sy, lime, brodere eller bare bruke en kurv eller noe. Ett år hadde jeg en liten kakeboks som vi kalte kalenderboksen og hver kveld knøt jeg et grønt silkebånd til en liten pakke (to da, har to barn) og på enden av silkebåndet hang etlite rødt hjerte med navnet til mottakeren på. Stor stas hver morgen å trekke i sitt hjerte og få trekke pakken opp fra boksen.

På julaften var det bare en lapp i boksen - starten på en skattejakt! :o)

Men ellers har jeg brukt den kalenderen jeg selv hadde som liten - den er såååå koselig!

Skrevet
  Lillemus skrev (På 2.11.2006 den 9.00):

Man kan lage selv ved å sy, lime, brodere eller bare bruke en kurv eller noe. Ett år hadde jeg en liten kakeboks som vi kalte kalenderboksen og hver kveld knøt jeg et grønt silkebånd til en liten pakke (to da, har to barn) og på enden av silkebåndet hang etlite rødt hjerte med navnet til mottakeren på. Stor stas hver morgen å trekke i sitt hjerte og få trekke pakken opp fra boksen.

Men ellers har jeg brukt den kalenderen jeg selv hadde som liten - den er såååå koselig!

"En ekte DOL-mamma begynner i å brodere i august... ;o)))"

Og uekte DOL-mammaer begynner å brdere i august ÅRET FØR! *he he*

Skrevet
  Lillemus skrev (På 2.11.2006 den 9.00):

Da er jeg ikke en ekte dol mamma.Kan verken sy,strikke eller hekle.Hater håndarbeid

Gjest Vidigal
Skrevet
  Jamona skrev (På 2.11.2006 den 16.29):

Da er jeg ikke en ekte dol mamma.Kan verken sy,strikke eller hekle.Hater håndarbeid

Hallo

Hvordan går det med deg??

Skrevet
  Vidigal skrev (På 2.11.2006 den 16.31):

Hallo

Hvordan går det med deg??

Det går bra.Er ikke gravid jeg heller.Må nok bare forsette å prøve selv om jeg har lyst å ta en pause.Det er slitsomt.Alt bra med deg også?

Gjest Vidigal
Skrevet
  Jamona skrev (På 2.11.2006 den 16.38):

Det går bra.Er ikke gravid jeg heller.Må nok bare forsette å prøve selv om jeg har lyst å ta en pause.Det er slitsomt.Alt bra med deg også?

Har eggløsning nå, men selvfølgelig er han på firmareise...

Kanskje like greit å ta en pause.

Det er så kjedelig å gå sånn og vente.

Skrevet
  Vidigal skrev (På 2.11.2006 den 16.50):

Har eggløsning nå, men selvfølgelig er han på firmareise...

Kanskje like greit å ta en pause.

Det er så kjedelig å gå sånn og vente.

Tenkte å ta en pause til etter jul vi. Orke ikke å tenke på dette i jula og gå å kjenne etter symtomer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...