Gå til innhold

Når legger deres 6-7 åringer seg?

Anbefalte innlegg

Gjest nettopp 6

Vi spiser kveldsmat etter barnetv, legger oss ca 19, holder på på badet (alle 3 ungene) til ca 19.30 og i seng før kl 20. Sovner engang før kl.22.

Jeg mener det ikke er for tidlig å legge seg kl.20.

Vi la henne i 20-tiden tidligere, men ting tar tid og hun sovnet enda senere og er kjempetrøtt og grinete om morgenen. Dette preget dagen henne i barnehagen, men er nå blitt bedre.:0) Jeg holder nok på dette når hun blir 7 også.

Fortsetter under...

Her har leggetid alltid vore etter Barne-tv. Han er 6 1/2 no og begynner å få litt behov av å vere oppe litt lenger, så i staden for å gå og skifte til pysj kl 18:40 tenker vi å late han vere oppe til 19 i alle fall og legge småsøstrene først. Men om han er oppe til kl 20 blir han som regel veldig trøtt, så SÅ seint er for seint for han i alle fall anna enn ein gang i blant. Barn er naturlegvis ulike, men dei skal trenge ein god del søvn framleis, så om han t.d. vaknar litt over 6 så blir totalen for lite om leggetid er kl 21.

Meiner

Mine er 6 og 8 år og de er i seng til kl. 20:30 på hverdager, i helgene stresser jeg ikke fullt så mye.

Vi har ingen kosestund på sengekanten da, men tar høytlesingen ved kveldsmaten. Så er det på badet (evt. litt lek først om klokka ikke er så mange), og deretter er det inn på rommet og opp i senga med hvert barn. Jeg er inne hos dem, brer over dem, nusser og klemmer og sier at jeg er glad i dem og god natt da. :o)

Men det betyr ikke at de sovner 20:30 nei...

Sånn var min snart 9-åring før. Nå kan han finne på å sove til både 0900 og 1000.

Når snudde det seg fra 7 til nærmere 9?! *Håpefull*

Fatter ikke hvor den gutten har fått det genet med at han er sprell våken kl. 6 fra...

Annonse

Fatter ikke hvor den gutten har fått det genet med at han er sprell våken kl. 6 fra...

Synes det er greit at han er rimelig lett å få opp om morran. Fem av syv ukens dager, i alle fall... Men nå står han opp selv i helgene og setter på Barne-TV.

Jeg tror det begynte å snu seg litt i sommer en gang. Han som alltid har fått med seg barne-tv om morgenen. Nå sover han seg stort sett gjennom sendingen. Han går i 3. klasse.

Synes det er greit at han er rimelig lett å få opp om morran. Fem av syv ukens dager, i alle fall... Men nå står han opp selv i helgene og setter på Barne-TV.

I det siste har han begynt å finne frem klær og kle seg mens jeg er på badet. Så når jeg er bortimot ferdig kledd og fremdeles stuptrøtt så er han ferdig kledd og sprell våken mens søstra fremdeles ligger og snorker under dyna og nesten ikke er til å få opp. :o)

Annonse

Har en 7-åring som nå i 2. klasse har fått utvidet leggetiden fra 20 - 21. Ho sovner vanligvis relativt raskt og blir vekket igjen kl. 7. I helgen bli det ca. en time senere. Litt avhengig av hva vi gjør og om det er noe fint for henne på TV. Men om det begynner en voksenfilm kl. 21 er ho i seng kl. 21 i helgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...