Gå til innhold

Spiser dere søndagsfrokost sammen?

Anbefalte innlegg

Da jeg var liten syntes jeg det var stor stas med søndagsfrokost. Da spiste vi alle samtidig, og vi pleide ha kokt egg.

Vi pleide da å dekke "fint" bord inne i spisestuen, og ikke på kjøkkenet som vanlig.

I dag har jeg inntrykk av at det fleste foreldre bytter på å sove lenge.

Synes det er synd at ungene går glipp av de koselige søndagsfrokostene som jeg selv hadde som barn.

Hos oss er det som regel jeg som står opp med ungene siden jeg er et morgenmenneske. Og min mann benytter anledningen til å ligge lenger. Synes det er litt trasig at han ikke står opp, men jeg må bare akseptere det at han ikke er så morgenfrisk.

Hvordan er det hos dere?

Spiser dere søndagsfrokost sammen?

Vi lager gjerne til en koselig lunsj da. Lunsj for meg og ungene og frokost til mannen :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252385-spiser-dere-s%C3%B8ndagsfrokost-sammen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss så trenger ikke ungene noe å spise før barnetv er slutt, dermed kan vi ha søndagsfrokost alle sammen siden klokka er blitt ti allerede.

Hvis ungene er sultne når de står opp så får de servert hver sin youghurt for å stilne sulten sin.

Dette passer oss alle bra og frokosten felles er et høydepunkt med ekstra god tid.

Vi har ekstra hyggelig frokost/lunsj i 10-tiden på søndager. Som hos dere sover vi frempå. Tror barna tenker mer på hyggen rundt egg og litt ekstra enn om det er frokost eller lunsj. Jeg har også slike gode minner til disse fellesmåltidene med litt ekstra..

Gjest annlovinda

Vi spiser frokost både lørdag og søndag sammen alle sammen.

Jeg og sambo står opp med 4-åringen en dag hver i helga. Sånn i halv-åtte tida. Den andre får sove til 10. Da spiser vi frokost sammen, på søndager har vi gjerne egg og nystekte rundstykker.

4-åringen er gjerne sulten når han står opp, og får gjerne en skive da, men er sulten igjen når klokka er blitt 10.

16-åringen står også opp og spiser frokost sammen med oss andre.

Annonse

Vi lager søndagslunsj vi da.:0) Da steker vi egg (noen ganger også pannekaker) flesk og oppskårte pølser. Masse pålegg og ungene stooorkoser seg. Har en stegutt på 10 som elsker disse morgenene hos oss.:0) Vi tenner stearinlys nå som det er mørkere, og ved lunsjtiden er det godt og varmt etter å ha tent opp i ovnen osv. Ungene savner dette de morgenene vi ikke har fått til (eller orket) å diske opp. Er tross alt den eneste morgenen alle er hjemme og ingen skal noe annet. Alle har tid!!!

(han spiser sjeldent frokost hjemme hos mor i det hele tatt)

Når ungene er hos meg (evt. hos meg og kjæresten) så spiser vi frokost og middag sammen ja - selvfølgelig! :o)

Da jeg og eksen bodde sammen spiste vel den som sto opp med Knøttene litt kanskje og ungene fikk mat tidlig, men såvidt jeg kan huske hadde vi en felles frokost da alle var stått opp.

Ja, vi spiser frokost sammen hver lørdag og søndag.

Dekker fint på bordet - og tenner lys. Har pålegg på et brett og oppskårne brødskiver, så får ungene trene på å smøre på maten selv. Ofte koker vi egg - og så drikker vi te.

Vi har ikke frokosten før kl. 10.00. Ungene ligger gjerne til mellom 8 og 8.30 - og de tar seg en frukt eller en yoghurt om de er sultne før det blir frokost.

Jeg og mannen bytter på å stå opp med dem. Han på lørdag og jeg på søndag.

Det funker godt hos oss - og frokoststunden er veldig koselig. Sitter gjerne bortimot 1 time til bords sammen.

Ja, vi spiser frokost sammen hver lørdag og søndag.

Dekker fint på bordet - og tenner lys. Har pålegg på et brett og oppskårne brødskiver, så får ungene trene på å smøre på maten selv. Ofte koker vi egg - og så drikker vi te.

Vi har ikke frokosten før kl. 10.00. Ungene ligger gjerne til mellom 8 og 8.30 - og de tar seg en frukt eller en yoghurt om de er sultne før det blir frokost.

Jeg og mannen bytter på å stå opp med dem. Han på lørdag og jeg på søndag.

Det funker godt hos oss - og frokoststunden er veldig koselig. Sitter gjerne bortimot 1 time til bords sammen.

Ved frokost så sent som kl. 10, får vi også snart 15-åringen til å spise sammen med oss :o)

Nei, det er uhyre sjelden vi spiser søndagsfrokost sammen. Søndag er min dag til å sove utpå. Og om jeg ikke sover, så slipper jeg morgenstellet av ungene!!!

Dessuten vil jentene se på Stå Opp.

Vi har heller aldri hatt noen slik tradisjon, selv om det høres veldig koselig ut!

Men vi spiser jo middag sammen. På søndagene er vi ofte hos svigers, og da har vi det veldig koselig sammen.

Men i jula og noen ganger når vi har gjester så dekker vi koselig frokostbord.

Vi spiser alltid både lørdags- og søndagsfrokost sammen! Personlig synes jeg det er kjempeviktig, sikkert fordi jeg husker disse frkostene med glede fra jeg selv var barn:-)

Ofte spiser vi ikke frokosten før ved 10-tiden (noen ganger nærmere 11). Ungene spiser gjerne litt frukt foran BarneTV'n mens de venter på frokosten.

Annonse

Vi spiser søndagsfrokost sammen, ja.

Det vil si: Siden vi står opp til litt forskjellige tider, får som regel eldstemann litt å spise når han står opp (han står opp seinest klokka 07.00, ofte før) Når de to yngste står opp, lager vi deilig søndagsfrokost, med te, egg, o'boy og mye annet snadder....

Vi spiser både lørdag- og søndagsfrokost sammen. Min hakket mer morgenfriske mann står opp sammen med ungene, shiner opp kjøkkenet og lager frokost (som regel egg og full pakke). Så vekker de meg, og vi spiser sammen. Kjempekoselig :-)

Sånn gjør vi det og! Nå er barna store, og må gjerne vekkes til frokost kl. 10, men da de var mindre spiste vi også alltid frokost sammen i ti-tiden. Da tok de seg gjerne noe frukt (eller tiloversbleven lørdagsgodt...) mens de så på barne-TV.

mvh

Vi står opp med ungene en morgen (er jo ofte sånn 6.30-7.00) hver i helgen. Så spiser vi noe enkelt sammen med de. Sånn i halv ti tiden (hvis vi ikke skal noe spesielt) har den som har stått opp dekket på stort frokostbord, med kokt/stekt egg, noen ganger bacon, grapefrukt, rundstykker etc. så vekkes den andre.

Da sitter vi å koser oss lenge :-) - gjerne i pysj/morgenkåpe. tar litt tid å komme seg ut, men det er så mye stress hverdagsmorgenene at jeg ikke synes det gjør noe.

Jeg er også vant hjemmifra at man spiser frokost sammen i helgene.

Vi spiser "frokost" sammen lørdag og søndag, eller laaang lunsj er nok et bedre ord. Jeg og barna er oppe i 8-9 tiden, spiser noe småtteri, yoghurt, frukt, knekkebrød o.l

Så lager jeg lunsj og vekker mannen, han kommer opp rundt 11 også sitter vi å spiser lenge. Helgefrokosten er kjempeviktig for oss, her diskuterer vi litt om hva dagen skal inneholde og sånn. Vi elsker å sløve på morgnene alle sammen og kommer oss sjelden ut av døra før i ett tiden.

Gjest Elextra

Ja det er nesten ukens høydepunkt. Vi spiser frokost sammen både lørdag og søndag - med ekstra godt pålegg og brød. Ungene er allerede svært glad i dette - og er ivrige med på å gjøre klart.

Vi spiser gjerne både lørdags- og søndagsfrokosten sammen, det er veldig koselig.

Barna står gjerne opp tidlig, og må i seg noe mat snart om de ikke skal bli "utålelige", de får derfor en rask skive før de evt. ser litt på barne-TV. Så tar vi skikkelig frokost alle sammen litt senere når alle er oppe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...