Gå til innhold

pailabber?

Anbefalte innlegg

Gjest Melakomia
Skrevet

Er 17,5 høy og bruker str. 40.

Syntes tidligere jeg hadde veldig store føtter, nå synes jeg de er passe. Selv om en del pensko og sandaler gjør seg bedre i str. 37.

Har litt vanskelig for å tro at alle disse kjendisene virkelig har så store føtter som det fremgår i artikkelen.

17,5 høy? Da er føttene like lange som deg da? ;-)

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

11

• dolores83

10

• Moraki

4

• Glimtipper

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

17,5høy :)Skostørrelsene kan kanskje variere litt fra her til der?

ok, en liten kommafeil der!

Gjest Calóni
Skrevet

Er 17,5 høy og bruker str. 40.

Syntes tidligere jeg hadde veldig store føtter, nå synes jeg de er passe. Selv om en del pensko og sandaler gjør seg bedre i str. 37.

Har litt vanskelig for å tro at alle disse kjendisene virkelig har så store føtter som det fremgår i artikkelen.

17,5 høy? :D

Gjest Calóni
Skrevet

Hihi, jeg så ikke at du allerede hadde fått tyn for den. Sorry ;)

Skrevet

ok, en liten kommafeil der!

Jeg synes du skal stå på ditt og insistere på at der du kommer fra oppgir dere alltid høyden i decimeter!! :-)

mvh

Skrevet

Desimeter, selvsagt. Det nye standardmålet :)

Gjest Calóni
Skrevet

Desimeter, selvsagt. Det nye standardmålet :)

Aaaah. Min feil. Helt klart :D Jeg er 16,8 dm :D

Skrevet

Så du har også økt skostørrelse etter graviditeten?

Tanta mi har fortalt at at hun som ung (før barna kom på rekke og rad) brukte 38. Nå (som gammel dame) bruker hun 41!

Det har jeg gjort også. Brukte 38 før svangerskapene og det har aldri gått tilbake.

Skrevet

Jeg bruker 39.

Tror ikke jeg kjenner noen kvinner med større føtter enn 42 og da er de minst 10 cm høyere enn meg.

Ikke jeg heller. Tror jeg vet om én som bruker 41 eller noe. Synes det er ganske merkelig at noen kvinner bruker 44-47!

Skrevet

Vinterskoene jeg kjøpte i går er i str. 38 og da får jeg fint ullsokker nedi. Sommerskoene mine er vanligvis i str. 36 eller 37.

Hvor høy\lav er du? Er du like lav som meg?

Skrevet

Hvor høy\lav er du? Er du like lav som meg?

152,5 cm. Intet mer, intet mindre. :o)

Skrevet

Ikke jeg heller. Tror jeg vet om én som bruker 41 eller noe. Synes det er ganske merkelig at noen kvinner bruker 44-47!

Kanskje amerikanske damer vifter mer med tærne inne i skoa ;o)

Merkelig at vi aldri har hørt om noen med så store føtter her i Norge. Jeg kjenner to menn med 50 i sko, en greker og en afrikaner men det er alt.

Skrevet

Ja, jeg gjorde det. Kjipt, siden jeg kjøpte meg nye, dyre støveletter rett før graviditeten ;)

Uff, om dette skjer ved hver graviditet, så skal jeg ikke ha flere barn ;)

Det skjedde første gangen men ikke de to andre gangene.

Skrevet

Bruker str 40. Har jobba i skobutik og husker at selgerne sa at størrelsene på norske kvinners føtter har gått opp. Folk har jo blitt lengre også. Tidligere var det str 38 som først ble utsolgt, men nå er det 39 og 40 som forsvinner først.

Skrevet

Bruker str 40. Har jobba i skobutik og husker at selgerne sa at størrelsene på norske kvinners føtter har gått opp. Folk har jo blitt lengre også. Tidligere var det str 38 som først ble utsolgt, men nå er det 39 og 40 som forsvinner først.

Merkelig utvikling. Jeg kunne bruke str 39 før for noen år siden. Jeg stusset og tenkte at de gjorde str mindre slik som de også har gjort med klær nå, eller har de kanskje ikke det? ;)

Gjest så stor er jeg
Skrevet

37, noen ganger 38. Kommer an på skoene, de er jo så forskjellige i størrelsene nå for tiden :)

Skrevet

Merkelig utvikling. Jeg kunne bruke str 39 før for noen år siden. Jeg stusset og tenkte at de gjorde str mindre slik som de også har gjort med klær nå, eller har de kanskje ikke det? ;)

Det er jo også et annet problem. Mer og mer av sko lages i østen og skoene blir mindre og smalere. Samtidig så vokser ikke unger opp med så trange sko som etterkrigsgenerasjonen gjorde. Nå er jo sko billige mot hva de var for lenge siden. Min mormor fortalte at hun måtte ut med nesten en månedslønn for å kjøpe sko.

Skrevet

Det er jo også et annet problem. Mer og mer av sko lages i østen og skoene blir mindre og smalere. Samtidig så vokser ikke unger opp med så trange sko som etterkrigsgenerasjonen gjorde. Nå er jo sko billige mot hva de var for lenge siden. Min mormor fortalte at hun måtte ut med nesten en månedslønn for å kjøpe sko.

Sikkert ikke for ingenting at det var vanlig å arve sko før i tida hvis det var sååå dyrt. Jeg gikk på arvesko en gang 17mai og mistet storetå neglene etterpå! Så det ble første og siste gang med arvesko :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...