Gå til innhold

Forslag til aktiviteter med 2 åring

Anbefalte innlegg

Gjest annabillolla

Jeg er hjemme med min toåring noen dager i uken.

Det har blitt litt mye tv titting når vi er inne,ellers leker hun mye med dukker.

Hun har masse leker men går så fort lei.

Da skal hun ha oppmerksomhet fra meg.'

Ute er det jo grei å finne på ting,men det er inneaktiviteter lurer litt på.

Noen som vet om ting som være morsomt?

Evnt. hvis en skulle kjøpe noen nye nye leker eller noe å holde på med,hva kan anbefales?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252427-forslag-til-aktiviteter-med-2-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kjøpe akrylmalig og lerrett på Europris e.l så kan hun lage maleri, dere kan kjøpe små eller store lerret. Kanskje julegave til besteforeldre?

Du kan lage trolldeig så kan dere lage forskjellige figurer, dere kan male de en annen dag det er også morsomt.

Bake noe, vaske huset sammen, danse og synge sammen, leke med såpebobler, lage eventyr, det var det jeg kom på i farten.

Fyll oppvaskkummen med vann og zalo, en oppvaskbørste og noen dukkekopper -det er lykke! :o)

Ja jeg vet hva du snakker om.

Nesten all tid her går med til å stå over vasken,klatre på stoler over alle vasker ,og rote med vann.og så doen da...

Helt utrolig hvor interessant dette skal være for de små.

male og tegne, lese, enkel fingerhekling, te-selskap med koppestell og dukker :), trolldeig, bake boller, lage gipsfigurer dere kan male, plukke blader og lim på ark og laminer eller så får man kjøpt sånn plast man klister over hele arket, og ram inn. Kan være fine julegaver til besteforeldre? :) Kjøp ark med farger, og mal rundt bladene..

Male steiner til marihøner, lage nisser av kongler osv. Ta deg en tur på panduro og hør om de kan tipse deg om aktiviteter ei så lita snuppe kan klare. Lage perlekjeder?

Annonse

"Hun har masse leker men går så fort lei"

Mulig hun har for masse og ikke klarer å leke ordentlig med de.

I barnehagen der jeg jobber har vi få leker som vi jevnlig bytter ut. Disse lærer vi barna og behandle med respekt. Vi har nå fått mange tilbakemeldinger fra foreldren at barna virkelig leker med lekene sine og setter mer pris på de.

Bare et lite tips :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...