Gå til innhold

Må jeg ha pose (skinn eller voksi) i vogna?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Til nå har jeg bare brukt dyna i vogna når vi er ute å går, men nå er det jo så mye kaldere. Kan jeg fortsette med dyna, eller må jeg gå til innkjøp av noe som varmer på begge sider.

Kan jeg få litt råd fra erfarne mødre?

Hva er fordeler / ulemper med skinnpose vs voksipose?

Kan jeg kjøpe noe som kan brukes i trille neste år når snuppa er større.

Nå er hun fire mnd.

Fortsetter under...

Til førstemann hadde jeg bare tepper og dyne (han er født i mai, så han var stor baby da kulda kom).

Til andremann hadde jeg en ullpose, ikke så tykk, supplerte med tepper når det var veldig kaldt.

Tredjemann hadde vel den ullposen første vinteren, men i fjor kjøpte jeg en brukt voksipose. Den er helt fantastisk! Fatter ikke at jeg ikke kjøpte det før! Den kan brukes lenge, og kan også brukes i pulk. Kan vaskes også.

Anbefaler voksipose!!!!!

Jeg hadde kjøpt voksipose. Var utrolig fornøyd med vår, og ungene trengte veldig lite klær under.

Så hvis man kom inn noe sted, så kunne man lett åpne opp hele posen slik at de ikke ble for varme. Mange av disse ullposene kan jo ofte bare åpnes på ene siden. Samtidig er voksiposen veldig lun over hodet også.

Jeg synes det høres litt kaldt ut med bare dyne... På skulleige kalle dager kunne jeg kjenne litt "trekk" i hodeenden av vogna, for det er jo åpninger for lufting, men akkurat der jentene låg var det varmt og godt.

Yngstemann er født i mars, men vi kom hjem med han i juni. Når kulden kom var han "stor" gutt, men jeg brukte softbag hele første vinteren, til slutt tok jeg ut treplaten i bunn så han kunne sitte. Oppi softbaggen hadde jeg saueskinnsfell og dyne. Kledde også på han 2 lag ull.

Jeg ville brukt sauseskinnsfell eller en saueskinnspose. Har masse fine brukte søk på Finn.no

Lykke til!

Hilsen

Snuppa blir 1 år på mandag, og vi har akkurat tatt i bruk voksiposen når hun sover ute i vogna nå.

Var utrolig glad i voksiposen forrige vinter, da var hun jo liten, da - og det er helt tydelig at snuppa også liker voksi'n, for plutselig har hun begynt å sove tilsammen over 3 timer i barnehagen, mot kanskje et par halvtimer pr. dag før!

Så jeg anbefaler voksipose! Også fordi ungen omtrent kan ligge i inneklær nedi der (også lue da, men snurpe sammen sånn at armene også er under posen når de er små), og når man kommer inn et sted er det bare å åpne posen.

Skal du fortsette med dyne (da bør du vel ihvertfall kjøpe et lammeskinn som hun kan ligge oppå, vil jeg tro), så må hun kanskje ha dress på seg når dere skal ut også - ikke like praktisk hvis dere f.eks. har trillet til kjøpesenteret og hun har sovna, også må du kle av alt og vekke henne før du skal handle.

Nei, vi var kjempegodt fornøyd, og ER det fortsatt, med voksiposen vår! ;)

Annonse

Hehe, gjett om jeg flere ganger skulle ønske det var JEG som lå nedi der og ble trillet og bare kjente at det var kaldt på nesa ;)

Tenk så deilig å krype inn i en egen voksipose når man står i minusgrader og venter på buss

Jeg ville definitivt hatt en pose av noe slag, jeg har bare erfaring med vanlig skinnpose og syns det var supert. Om du går inn på denne siden her http://www.barnashage.no og på høstsalg så er det en kjempefin skinnpose til en meget bra pris. Jeg har en bekjent som har posen og hun er veldig godt fornøyd. Voksi har kommet med enda et par varianter Voksi Aktiv, som er poser som vokser med barna enda lenger enn vanlig voksipose.

Gjest holder en knapp på...

Har hatt ullpose til førstemann. Var god og varm, men vanskelig å få barnet ut og inn av posen når barnet var veldig liten. Dessuten må den renses og det er ikke lett å få gjort bestandig.

Nestemann hadde voksipose. Den er like varm tror jeg. Men fordelen er at den kan åpnes når man legger ungen nedi. Og den kan åpnes når det blir for varmt og snurpes rundt hodet ved sterk vind.

Den er også mye lettere å tørke av skitt på med en fuktig klut. Og svarte blir dem når ungene har begynt å gå og skal sitte oppi vogna på lengre avstander. Man gidder ikke alltid å ta av skorne.

Sistemann her i huset skal arve voksiposen!

Når det er kaldt er det viktigst at det er varmt under barnet.

Jeg har voksipose som jeg har brukt til alle barna. De to første er vinterbarn, og har ligget i den fra første stund. Jeg hadde nok ikke klart meg uten ;)

Nå vet jeg ikke hva slags vogn du har nå, men har du en kombivogn, så holder jo den til barnet slutter med vogn!

Har du dypvogn så bør du nok skifte når barnet nærmer seg 6-7 mnd. Hva slags vogn du kjøper da bestemmer vel lommeboka og smaken?

Det jeg har i vogna når jeg har trillet barna på vinteren er:

Madrass med laken. Ullteppe, voksipose. Barnet har gjerne på seg body, strømpebukse, ullsokker, ullgenser, ullbukse, lue og votter. Var det riktig kaldt hadde jeg gjerne et ulltepp over voksien også. Men det var uhyre sjelden. For hvis det var så kaldt, så foretrakk vi å være inne!

Da jeg kjøpte skinnposen i fjor (da var han 2 mnd) så prøvde jeg voksipose i butikken, men synes den var helt håpløs pga. alle snorene overalt. :) Så vi gikk for skinnpose. Hadde alltis flanellbleie under hodet, så trengte ikke rense den i år - var ikke en flekk på den. kjøpte en sånn mna kan ta av toppen på og bare bruke skinnet i bunnen i vogna,, bunnen har jeg brukt litt nå, men forrige dagen kom toppen på. Unfen har aldri vært kald, så synes den er super. :)

Annonse

Jeg fikk både saueskinnfell til å ha i bunnen og voksipose til storefrøkna (snart 6 år nå) Hun brukte dette fra hun var født og så lenge hun satt i vogn.

Lillefrøkna tok i bruk skinnfellen like etter hjemkomst fra sykehuset, og nå når vinteren kom har hun også tatt i bruk den samme voksiposen.

Ville ikke bytta bort voksiposen nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...