Gå til innhold

Er jeg slem mot ungene siden vi ikke feirer halloween?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer vel an på flere ting, blant annet barnas alder og interesse for det og hvorvidt dere har andre ting dere gjør ellers i året.

Jeg hadde nok følt meg ganske slem, ettersom guttungen er kjempeopptatt av å kle seg ut generelt og Halloween spesielt. Han har gledet seg som...ja, som en unge, hehe. Og da er det veldig moro å være med på leken, synes jeg.

Om han ikke hadde hatt den store interessen, ville jeg ikke giddet så mye, jeg heller (eller eventuelt arrangert et voksenselskap, for jeg liker også å kle meg ut).

Jeg velger å bruke Halloween som en av nye og gamle tradisjoner vi bruker som "lim" til familiefølelsen, og som barna forhåpentligvis kommer til å huske med glede og trygghet når de blir eldre.

Akkurat det limet, som består av store og små ritualer man har som familie, mener jeg er veldig viktig.

Men det trenger selvsagt ikke være Halloween!

Enhver familie bør finne de tingene de vil konsentrere seg om i fellesskap. Det kan være alt fra Ludo hver fredag og en fast rasteplass på tur, til adventssamlinger, Halloween eller påskeharen. ;o)

Jeg er (ikke uventet) veldig enig med deg i det du skriver om familietradisjoner.

I vår familie er vi ikke så glade i å kle oss ut, men jeg lar stort sett junior være med på det samme som ungene i nabolaget, og følger opp med lykt og godterier.

Han hadde blitt knust om jeg hadde "meldt oss ut". Jeg sparer slike protestøvelser til det dukker opp noe som virkelig strider mot verdigrunnlaget mitt.

Jeg er (ikke uventet) veldig enig med deg i det du skriver om familietradisjoner.

I vår familie er vi ikke så glade i å kle oss ut, men jeg lar stort sett junior være med på det samme som ungene i nabolaget, og følger opp med lykt og godterier.

Han hadde blitt knust om jeg hadde "meldt oss ut". Jeg sparer slike protestøvelser til det dukker opp noe som virkelig strider mot verdigrunnlaget mitt.

Jepp. Pick your battles. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...