Gå til innhold

Hvilket inntrykk har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En forsker. En jente. I 20-årene.

Hvordan ser hun ut?

Gjest vanlig jente
Skrevet

Hun ser vel ut som en helt vanlig jente.

Skrevet

Hun ser ut som hvem som helst andre.

Bra. Mange som har andre meninger:) Tykke briller osv

Skrevet

Hun ser vel ut som en helt vanlig jente.

Jeg har en kvinnelig forsker i familien, hun er 30 år. Høy, lyst hår, sideskill, sånn glatt på siden over panna som alle andre med den fasongen har, noen løse "slinger" henger ned på siden. Av og til satt opp med sån klemme bak så hårtuppene står rett til værs.

Typisk cardigan og smalt skjørt-jente. Smale høye støvler. Smale briller nesten uten innfatning. Hun kunne se ut som hva som helst, pen vestkantjente.

Gjest jeg er en ung forsker
Skrevet

Jeg er 27, jente og forsker. Jeg er relativt pen, går casual kledd i tettsittende jeans, genser/tshirt og flate sko. Nettopp fått meg kule lesebriller og sminker meg moderat. Driver aktivt med sport og har stort nettverk av forskjellige venner og bekjente. De fleste som jeg møter på tror jeg nettopp har begynt å studere, og ikke har 8 år på baken.

Det er kort om meg. Traff ei annen jente som også holdt på med forskning. Hun var sterkt sminket, og trendy kledt. Om jeg ikke hadde truffet henne i den anledning jeg gjorde ville jeg aldri i livet tippet at hun drev med forskning av anansert nyteknologi. Kanskje tenkt hun jobbet i butikk.

Skrevet

De forskerne jeg kjenner ser veldig forskjellige ut, så jeg har ikke noen standard-assossiasjoner til akkurat det.

Gjest Neppe det, du
Skrevet

Jeg er 27, jente og forsker. Jeg er relativt pen, går casual kledd i tettsittende jeans, genser/tshirt og flate sko. Nettopp fått meg kule lesebriller og sminker meg moderat. Driver aktivt med sport og har stort nettverk av forskjellige venner og bekjente. De fleste som jeg møter på tror jeg nettopp har begynt å studere, og ikke har 8 år på baken.

Det er kort om meg. Traff ei annen jente som også holdt på med forskning. Hun var sterkt sminket, og trendy kledt. Om jeg ikke hadde truffet henne i den anledning jeg gjorde ville jeg aldri i livet tippet at hun drev med forskning av anansert nyteknologi. Kanskje tenkt hun jobbet i butikk.

"De fleste som jeg møter på tror jeg nettopp har begynt å studere, og ikke har 8 år på baken".

8 år på baken? Du har ikke jobbet som forsker i åtte år om du er 27.

Skrevet

"De fleste som jeg møter på tror jeg nettopp har begynt å studere, og ikke har 8 år på baken".

8 år på baken? Du har ikke jobbet som forsker i åtte år om du er 27.

hun mente OG SKREV at det var 8 år på baken som _student_.

Skrevet

Briller, hestehale, pen, slank og proff.

nettopp - briller

Men det finnes mange stilige briller:)

Er forsker selv jeg, men får stadig høre at "jøss, det ser ikke sånn ut"

Men egentlig er det bare en myte at alle forskere har misjonærsveis og colabunnbriller. Vi har ingen sånne der jeg holder til

Gjest vanlig jente
Skrevet

nettopp - briller

Men egentlig er det bare en myte at alle forskere har misjonærsveis og colabunnbriller. Vi har ingen sånne der jeg holder til

Misjonærsveis: du mener pulesveis? ;-)

Skrevet

Hun har blondt langt hår. Håret har hun i en hestehale. Hun har på seg lab-frakk. Hun er ca 170 cm høy og veier ca. 70 kg.

Skrevet

Hun har blondt langt hår. Håret har hun i en hestehale. Hun har på seg lab-frakk. Hun er ca 170 cm høy og veier ca. 70 kg.

Hehe, labfrakk-inntrykket likte jeg. Må liksom til når man skal bli doktor.

Men desverre, jeg bruker vernesko, og arbeidsklær ofte.

Skrevet

nettopp - briller

Hvilke området forsker du i da? Jeg forsker innen industridesign

Skrevet

Som en virken som helst annen jente, vel? Forskere ser vel sjelden spesielle ut?

Kanskje det er fordi jeg omgås veldig mange forskere på alle nivåer til daglig at jeg ikke klarer å ha noe spesielt inntrykk av dem?

Skrevet

Hun ser ut som en helt vanlig jente, en hvilken som helst utseendemessig.

Hvorfor skulle hun ha et spesielt utseende selv om hun var forsker?

Om du velger å satse på forskning, går du ikke inn i en spesiell klesstil osv.

Skrevet

Hehe, labfrakk-inntrykket likte jeg. Må liksom til når man skal bli doktor.

Men desverre, jeg bruker vernesko, og arbeidsklær ofte.

Ja, klærne kommer jo veldig an på hva slags forskning man driver med. Mange er jo vanlig "kontor-forskere", og sitter i helt vanlige klær på helt vanlige kontorer.

Men jeg tenker altså på leger, bioingeniører osv. når jeg hører ordet forsker.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hun har store, hårete undererarmer. Nesten størrelsen til Skipper'n.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...