Gå til innhold

Noe om høyde/ vekt - sakset

Anbefalte innlegg

Gjest morentilfire

Vil bare videreformidle noe jeg fant på nettet idag:

Gjennomsnittelig vekt og høyde ved 6 års alder

Jenter:

Vekt: 17-28 kilo, snitt på 20 kilo

Høyde: 105-123 cm, snitt på 114 cm

Gutter:

Vekt: 16-27 kilo, snitt på 20 kilo

Høyde: 115-124 cm, snitt på 115 cm

Visste du at...

Jenter flest blir 7 cm lavere enn gjennomsnittet av foreldrenes høyde?

Gutter flest blir 7 cm. høyere enn gjennomsnittet av foreldrenes høyde?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252532-noe-om-h%C3%B8yde-vekt-sakset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mammama

Statistikk stemmer ikke alltid. Vi er fem søsken, brødrene mine er nok ca 7 cm over gj.snittet av foreldrene våre, søstera mi 7 cm under. Mens jeg er nesten 10 cm kortere enn både mor og søster.... (Vi er helsøsken alle sammen).

Ta det med en klype salt...

Annonse

Det som er innteresant er variasjonen, 95% av jentene har inntil 18 cm høyde forskjell. Det vil nok si at hver unge har sin egen vekstkurve. I tillegg er hver 20 unge utenfor kurven, det vil si omtrent en pr skoleklasse.

Ikke så greit å handle klær når jeg vil kjøpe 122 i størrelse og får spørsmål om alder på barnet jeg skal kjøpe til, jeg er unnvikende når hun er 4,5 år, det sier ikke noe om hvilke klær som skal kjøpes.

Noen barn er som snittet men de fleste er nok akkurat passe store.

Det som er innteresant er variasjonen, 95% av jentene har inntil 18 cm høyde forskjell. Det vil nok si at hver unge har sin egen vekstkurve. I tillegg er hver 20 unge utenfor kurven, det vil si omtrent en pr skoleklasse.

Ikke så greit å handle klær når jeg vil kjøpe 122 i størrelse og får spørsmål om alder på barnet jeg skal kjøpe til, jeg er unnvikende når hun er 4,5 år, det sier ikke noe om hvilke klær som skal kjøpes.

Noen barn er som snittet men de fleste er nok akkurat passe store.

Nei, sier du det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...