Gå til innhold

Mangel på nærhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig det ja. Men kan det være sånn at de ikke ser når de sjøl trenger hjelp?

Vi ser jo ofte at en rørlegger har kraner som drypper hjemme, eller en snekker som har halvferdige list arbeid hjemme. osv

Ja, noe med skomakerens barn osv. Tja, jo...kanskje det, men dette handler jo om straffbare handlinger og er svært alvorlig. Det at det drypper ei kran hjemme hos en rørlegger eller mangler er list hos en snekker er ikke straffbart.

Det er noe som heter at viss pikken står så er halve vettet borte:-)

Skrevet

Ja, noe med skomakerens barn osv. Tja, jo...kanskje det, men dette handler jo om straffbare handlinger og er svært alvorlig. Det at det drypper ei kran hjemme hos en rørlegger eller mangler er list hos en snekker er ikke straffbart.

Det er noe som heter at viss pikken står så er halve vettet borte:-)

Nei jeg tenkte på det med å se sine egne mangler eller svikt, her om egen hjelp.

Bra ordtak!

Gjest blond og blåøyd
Skrevet

Å, og jeg som trodde puppekyssing var en helt vanlig og nødvendig del av undersøkelsen hos legen..?

*Forarget*

Skrevet

Å, og jeg som trodde puppekyssing var en helt vanlig og nødvendig del av undersøkelsen hos legen..?

*Forarget*

Du har vel funnet en lege for livet du da ;)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Noen ganger er enkeltepisoder så graverende at en trygt kan trekke konklusjonen om varig uegnethet for yrket.

Skrevet

Snakker om dustehuer. Hvordan disse to dumskallene har klart å gjennomføre sin legeutdannelse er merkelig.

Man kan være meget intelligent, oppnå meget gode karakterer, komme inn på medisin og fullføre studiet, men samtidig ha meeeeget lav sosial kompetanse, for å si det slik. Disse faktorene er ikke nødvendigvis sammenhengende.

Eksempelvis finnes psykologer som lett oppnådde gode karakterer, de er gode teoretikere, men helt hinsides ellers, og burde aldri vært psykologer. Men for de fleste i begynnelsen av studiet finnes det håp, jeg har selv sett ferske psykologistudenter jeg rista på hodet over, men de ble mer modne under studiet. Kanskje pga. "aldring"..

Det siste er nok irrelevant, det første avsnittet inneholder poenget her. Også her uten sammenligning for øvrig, da tross alt saken som er linket til handler om seksuell trakassering.

Skrevet

Man kan være meget intelligent, oppnå meget gode karakterer, komme inn på medisin og fullføre studiet, men samtidig ha meeeeget lav sosial kompetanse, for å si det slik. Disse faktorene er ikke nødvendigvis sammenhengende.

Eksempelvis finnes psykologer som lett oppnådde gode karakterer, de er gode teoretikere, men helt hinsides ellers, og burde aldri vært psykologer. Men for de fleste i begynnelsen av studiet finnes det håp, jeg har selv sett ferske psykologistudenter jeg rista på hodet over, men de ble mer modne under studiet. Kanskje pga. "aldring"..

Det siste er nok irrelevant, det første avsnittet inneholder poenget her. Også her uten sammenligning for øvrig, da tross alt saken som er linket til handler om seksuell trakassering.

Du har selvsagt mange god poeng her.

Men de burde ha såpass omløp i hode at de burde skjønne at dette går til helvete en dag hvis de holder på slik. Men kanskje har de gjort det i mange år og det har gått bra og fortsetter.

Skrevet

Du har selvsagt mange god poeng her.

Men de burde ha såpass omløp i hode at de burde skjønne at dette går til helvete en dag hvis de holder på slik. Men kanskje har de gjort det i mange år og det har gått bra og fortsetter.

Enig, det er snodig.

Skrevet

*Forarget*

Det er som ho sa den gamle dama:

- Jammen har legevitenskapen gått framover! Da jeg var ung måtte jeg kle av meg alle klærne for å få stilt en diagnose. Nå holder det med å gape høyt og rekke ut tunga!

Skrevet

Jeg stimulerer ofte eget kjønnsorgan mot andres hodepine.

Endordfiner kan jo kurere hodepine, så det er noe i det! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...