Gå til innhold

Nytt selskapsantrekk - hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å kjøpe nytt selskapsantrekk til jul! Jeg har i grunnen veldig lite penklær, har en kjole som må være snart 15 år gammel (mørk rød veluor?) og så bunaden min (som har krympet...) og en grønn velourkjole jeg arvet etter min mor, men den passer ikke helt.

Hvor ofte kjøper dere nye selskapsantrekk? Nå snakker jeg om skikkelig pentøy, sånt som man kun bruker til jul og i ordentlige selskaper, ikke når man skal være bare litt småfin.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

15

• Mary Poppins

4

• mrxx

2

• NeaNoor

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest Flystripa
Skrevet

Det er jammen ikke ofte...

Alle finklærne mine har krympet :( Tror finklær er av laber kvalitet ;o)

Masse fint rundt om i butikkene nå!

Skrevet

Jeg må ha konsertantrekk, så det kjøper jeg inn hvert 3.-4 år kanskje?

Selskapantrekk som kjole kjøper jeg ikke like ofte, men akkurat i det siste året har jeg kjøpt en kjole til jul og en kjole til søstra mi sitt bryllup. Før det var det vel minst 10 år siden sist jeg kjøpte noe som kostet en del.

Skrevet

Jeg er nok litt fæl til å handle nytt tøy til hvert el annenhvert (år)julebord. I år vil jeg bruke skjørtet fra i fjor igjen og har kjøpt en ny topp. Jeg bruker dette tøyet i jula også. Jeg har en sort sid kjole som er 7 år gammel, men den kan enda brukes. Jeg liker å følge litt med på hva som er in i farger og fasonger.

Skrevet

Altfor ofte. Har nytt antrekk hver jul. Bruker enhver unnskyldning for å shoppe.

Gjest må man være så utrolig pyntet?
Skrevet

Jeg er ikke så glad i kjempe-pentøy (det er ikke helt meg), men jeg kan kjøpe en pen blusetopp eller noe en sjelden gang. Jeg kjøpte et langt skjørt for noen år siden som er pent, men ellers trives jeg best i bukser. Ja, jeg har visst et kort pent skjørt også. (Men i skjørt holdes ikke magen inne....)

Skrevet

Hvis det er en anledning der jeg trenger et festantrekk, må jeg som regel ut og shoppe ja.. Jeg har jo endel i skapet fra før, og prøver å ta utgangspunkt i det jeg har sånn at jeg slipper å kjøpe et komplett antrekk. Et gammelt antrekk kan bli som nytt med annet tilbehør f.eks.

Skrevet

Jeg har ingen kjoler og kjøper nytt skjørt og overdel et par ganger i året, tror jeg. Foretrekker skjørt og pen overdel.

Skrevet

Jeg har allerede kjøpt meg ny kjole for dette årets julebord, selv om jeg kjøpte ny kjole i fjor. Men ingen av dme er skikkelig dyre, da. Før det brukte jeg samme kjole tre år på rad...;-)

Skrevet

Jeg er ikke så glad i kjempe-pentøy (det er ikke helt meg), men jeg kan kjøpe en pen blusetopp eller noe en sjelden gang. Jeg kjøpte et langt skjørt for noen år siden som er pent, men ellers trives jeg best i bukser. Ja, jeg har visst et kort pent skjørt også. (Men i skjørt holdes ikke magen inne....)

Jeg vil pynte meg litt ekstra i år, første jul med kjæresten og greier. :o)

Ikke at han ser det, men...

Skrevet

Jeg er nok litt fæl til å handle nytt tøy til hvert el annenhvert (år)julebord. I år vil jeg bruke skjørtet fra i fjor igjen og har kjøpt en ny topp. Jeg bruker dette tøyet i jula også. Jeg har en sort sid kjole som er 7 år gammel, men den kan enda brukes. Jeg liker å følge litt med på hva som er in i farger og fasonger.

Min røde er tidløs. :o) Helt enkel og fin er den, men jeg er litt lei av den da.

Skrevet

Det er jammen ikke ofte...

Alle finklærne mine har krympet :( Tror finklær er av laber kvalitet ;o)

Masse fint rundt om i butikkene nå!

Tviler på at jeg finner noe, jeg går ikke akkurat rett inn i standard-størrelsene så... Men jeg skal nå lete litt! :o)

Noen tips? H&M og sånt er uaktuelt, denne gangen skal det være "ordentlig vare". Byhaven har vel flere litt finere butikker, kanskje jeg finner noe der?

Skrevet

Krympet og krympet Fru Blom:-)

*Hehe* Vet du ikke at bunader krymper veldig?!

Neida - jeg gikk ned mange kilo i forbindelse med samlivsbruddet og fikk sydd inn bunaden som fra før var sydd ut etter 2 svangerskap. Dessverre tok sydamen i for mye så nå har jeg ikke sjangs til å komme inn i vesten samtidig som jeg skal puste og spise så jeg bør vel sy den ut igjen. Jeg er forøvrig bare et par kilo mer nå enn da jeg fikk sydd bunaden i utgangspunktet så om jeg ikke hadde begynt med ut- og innsyinger så hadde den nok passet nå.

Skrevet

Tilnærmet aldri tror jeg.

Har en kjole + et skjørt. Skjørtet er jo nesten nytt....eller....dvs. bare to år.

Skrevet

Jeg gjør sånn som kaffepiken - resirkulerer mye og blander med noe nytt. Synes ikke jeg kan gå med det samme gamle så altfor mange juler på rad.

I år har jeg nytt skjørt (kjøpt utenlands i sommer), og skal bruke en slags bolero som jeg har fra før. Inne i den burde jeg ha en ny, svart topp, men jeg ser ikke bort fra at det kan bli en gammel, svart topp i stedet.

Skrevet

Min røde er tidløs. :o) Helt enkel og fin er den, men jeg er litt lei av den da.

Men du kan jo bruke den, bare kjøp litt nytt tilbehør. En bolero kanskje? Eller et skjerf, gullsmykke, gullbelte, hansker osv. Mye kan gjøre kjolen godt :) Den er sikker nydelig.

Skrevet

Men du kan jo bruke den, bare kjøp litt nytt tilbehør. En bolero kanskje? Eller et skjerf, gullsmykke, gullbelte, hansker osv. Mye kan gjøre kjolen godt :) Den er sikker nydelig.

Jeg vil ha NY! :o) Selv om ikke min nye sviger-familie ikke har sett den røde før så har jeg gjort det.. ;o)

Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet ;)

*Hehe*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...