Gå til innhold

Merkelig hvordan livet snus opp ned etter man får barn : )

Anbefalte innlegg

Hverdagen blir en helt annen, tenkningen blir en helt annen, prioritetene blir en helt annen.. Ting som var viktige før er ikke så viktige lenger, og ting som ikke eksisterte i hverdagen er viktigst nå.. :)

F.eks. så leste jeg moteblader før, nå er det foreldre og barn og bam som leses.

Hver helg før fløy jeg på byen for å danse og drikke, nå er helgelen hellige for lilleknotten min for da skla vi gjøre hyggelig ting sammen som f.eks mate ender eller være på lekeplassen, piknikk (da det var varmere) osv. Lå og sov til kl. 15 på søndager, nå er det opp senest kl. 10 og da er det "sove.lenge" dagen min. :)

Før prioriterte jeg å kjøpe den kule buksa jeg ville ha, nå er det 1prioritet å kjøpe gode vinterstøvler og dresser til poden.

Før gikk jeg med sko da det pøseregna og ble klissvåt på beina, nå har jeg kjøpt meg gummistøvler, og til ogmed regnjakke! :) Trodde aldri jeg skulle se meg sjøl i det... *fnis*

jeg merket jo sakte men sikkert at omvendingen begynte da jeg ble gravid.. Noen ganger nå føler jeg meg som en gammal kjerring som aldri har vært noe annet enn mamma hele livet. :)

jeg elsker å være mamma over alt, men hvem skulle vel tro at en partyløve skulle kjøpe gummistøvler og være mamma på heltid? :)

Har alltid ønsket meg barn da, så er vel den rollen jeg skal ha, føles i hvert fall veldig riktig. Først når man blir "eldre" man ser tilbake og skjønner at livet har forskjllige stadier, og at man forandrer seg drastisk gjennom livet. Lurer på hva det neste blir. God helg. :)

Fortsetter under...

fuji1365380447

Jeg er jo litt eldre enn deg (33), men jeg har gjort mange av de samme observasjoene.

Vi har ingen familie i nærheten der vi bor, og jeg var i utgangspunktet veldig bekymret for mangelen på barnevakt. Men sannheten er at jeg egentlig ikke føler behov for å gå ut på kveldene lenger.

Er så fylt opp og lykkelig over å være hjemme sammem med den lille familien min atte!

I går var jeg og kjøpte inn turjoggesko og jakke, slik at jeg kan være mer effektiv på tur, selv når det er dårlig vær. Før kunne det aldri falle meg inn å gå ut hvis det regnet eller snødde...

Men faren er at jeg skal bli kjedelig for dem runt meg. Kjenner på meg at det er vanskelig å snakke om annet enn baby osv.. Det er jo DET som opptar meg for tiden, og det er så mye nytt å lære om det å ha barn.

Jammen bra at jeg har DOL, slik at jeg har noen som er uendelig interessert i forskjellen på Voksi-pose og skinnpose... ;-)

Kule mennesker har altså ikke gummistøvler, men bruker sko uansett når det pøser ned?

Wow. Etter din definisjon har jeg visst vært kjerring bestandig.

Øh... Det var vel ikke det hun sa? Hun snakker jo om seg selv før og nå!

At det er et helt annet liv når man blir mamma,JA, er helt enig. Jeg husker jeg tenkte, da jeg lukket døren hjemme for å dra å føde, at -takk for dette livet og velkommen neste. Og så såå utrolig annerledes det ble. "hver alder sin sjarm" sier jeg bare.

Annonse

Vet du, jeg husker deg så godt fra den partytida di! Bare at jeg trodde du hadde svart hår, så deg nok som litt sånn goth. Du skrev så mange sprøe innlegg, og det gikk fram av innleggene at du både nettopp var begynt å tenke ørlite "husmor" og samtidig var litt vill.

Det har vært veldig koselig å følge deg!

:)

Det er rart med det.

Et lite plusstegn på en graviditetstest og plutselig sluttet jeg å røyke. Jeg begynte å tenke: "Hva kan jeg spise som er bra for kroppen?". Jeg kjøpte "Foreldre og Barn" og blader om graviditet, jeg viste fram ultralydbilder av en liten flekk og var utrolig stolt. For var han ikke vakker? ;)

Også kom han en dag, akkurat i passe tid. Jeg hadde tenkt framover, kjøpt inn utstyr og satt sammen Ikea møbler til den store gullmedaljen. Lest bøker om det første året om og om igjen. For første gang i mitt liv, så hadde jeg forberedt meg på noe, ikke bare tatt det som det kommer. Allikevel var jeg totalt uforberedt. Rart det der ;)

Nå sitter jeg her, 15 måneder etter, og føler fremdeles at han hele tiden er et steg framfor meg. Han slutter ikke å overraske meg. Slik vil det vel alltid være.

Men det er verdt det, mer verdt det enn noen annet jeg har brukt krefter på. Jeg kan gå en hel dag uten å snakke til andre enn han, uten at jeg føler det som noe tap. Jeg som alltid snakket i timesvis på telefonen med venner og familie. Og ser jeg ti mennesker en dag, men ikke han, så er ikke dagen komplett.

Han er den viktigste og mest givende delen av livet mitt, og tenk... Jeg visste ikke en gang at jeg ville ha han, før han bare fant det for godt å dukke opp :)

Det er rart med det.

Et lite plusstegn på en graviditetstest og plutselig sluttet jeg å røyke. Jeg begynte å tenke: "Hva kan jeg spise som er bra for kroppen?". Jeg kjøpte "Foreldre og Barn" og blader om graviditet, jeg viste fram ultralydbilder av en liten flekk og var utrolig stolt. For var han ikke vakker? ;)

Også kom han en dag, akkurat i passe tid. Jeg hadde tenkt framover, kjøpt inn utstyr og satt sammen Ikea møbler til den store gullmedaljen. Lest bøker om det første året om og om igjen. For første gang i mitt liv, så hadde jeg forberedt meg på noe, ikke bare tatt det som det kommer. Allikevel var jeg totalt uforberedt. Rart det der ;)

Nå sitter jeg her, 15 måneder etter, og føler fremdeles at han hele tiden er et steg framfor meg. Han slutter ikke å overraske meg. Slik vil det vel alltid være.

Men det er verdt det, mer verdt det enn noen annet jeg har brukt krefter på. Jeg kan gå en hel dag uten å snakke til andre enn han, uten at jeg føler det som noe tap. Jeg som alltid snakket i timesvis på telefonen med venner og familie. Og ser jeg ti mennesker en dag, men ikke han, så er ikke dagen komplett.

Han er den viktigste og mest givende delen av livet mitt, og tenk... Jeg visste ikke en gang at jeg ville ha han, før han bare fant det for godt å dukke opp :)

Så nydelig du skriver!

Jeg kan skrive under på hvert ord :-)

Synes det er så deilig å kikke på ungene mens de sover om kvelden:

Eldstemann ligger som regel krøllet sammen, med dyna dandert rundt seg som et reir. To trofaste kosedyr er med. Han er ofte varm, så jeg rister dyna og legger over ham

Storesøster på 5 er familiens solstråle og sinnatagg... Når hun sover, ligger hun på ryggen med armene over hodet som en baby, og beina avslappet utover. Hun er alltid varm, og elsker at dyna blir luftet og snudd. Jeg stryker henne over kinnet og hun smiler i søvne...

Minstemor ligger ofte opp-ned i senga - oppå dyna eller på tvers. Av og til i kaninstilling med beine krøllet oppunder seg. Sutten ved siden av. Pakker dyna rundt henne og.....

Tenk - de betyr ALT - og som du sier - en dag uten at jeg får sett dem er en dag med mangler....

De kan gjøre meg så utrolig sint og lei meg - og så uendelig glad og takknemlig!

Øh... Det var vel ikke det hun sa? Hun snakker jo om seg selv før og nå!

Hun skrev: "men hvem skulle vel tro at en partyløve skulle kjøpe gummistøvler..."

Det hørtes ut som om hun ikke hadde eid gummistøvler før. Og det syntes jeg var litt...rart.

Hun skrev: "men hvem skulle vel tro at en partyløve skulle kjøpe gummistøvler..."

Det hørtes ut som om hun ikke hadde eid gummistøvler før. Og det syntes jeg var litt...rart.

Jeg hadde det da jeg var 12, men nektet å bruke de etter fylte 13, for da var det ikke kult nei. Da ble jeg heller våt på beina enn å ha noe så teit på beina. :) Skjønner du ironien?

Annonse

Jeg er jo litt eldre enn deg (33), men jeg har gjort mange av de samme observasjoene.

Vi har ingen familie i nærheten der vi bor, og jeg var i utgangspunktet veldig bekymret for mangelen på barnevakt. Men sannheten er at jeg egentlig ikke føler behov for å gå ut på kveldene lenger.

Er så fylt opp og lykkelig over å være hjemme sammem med den lille familien min atte!

I går var jeg og kjøpte inn turjoggesko og jakke, slik at jeg kan være mer effektiv på tur, selv når det er dårlig vær. Før kunne det aldri falle meg inn å gå ut hvis det regnet eller snødde...

Men faren er at jeg skal bli kjedelig for dem runt meg. Kjenner på meg at det er vanskelig å snakke om annet enn baby osv.. Det er jo DET som opptar meg for tiden, og det er så mye nytt å lære om det å ha barn.

Jammen bra at jeg har DOL, slik at jeg har noen som er uendelig interessert i forskjellen på Voksi-pose og skinnpose... ;-)

Jeg har kjøpt "boblebukse" til kalde vinterturer. :) Og lue og skikkelge votter... Ut på tur uansett vær. :) Samme hvordan man ser ut, bare man ikke blir kald og våt - er man mamma så er man mamma.. ;)

Jeg har hele familien i nærheten, så hender lillegutt overnatter hos mormoren sin, det er litt godt med litt fri av og til, men savner han etter kort tid. Behovet for å gå ut er mer eller mindre borte her og, må være en lønningspils med kollager i såfall. I morgen skal jeg faktisk ut på byn, er vel et år siden sist. Venninna mi har bursdag så da henger jeg meg på. Gleder meg litt til det.

Er nesten bare på småbarnsforumet her nå jeg.. er jo guttungen som opptar hverdagen min nå. Han er tross alt det viktigste i livet mitt.. :)

Jeg hadde det da jeg var 12, men nektet å bruke de etter fylte 13, for da var det ikke kult nei. Da ble jeg heller våt på beina enn å ha noe så teit på beina. :) Skjønner du ironien?

Joda,- jeg hadde vel også en periode i tenårene hvor jeg heller kledde meg fint enn fornuftig....men jeg hadde liksom en del voksenår før jeg fikk barn :)

Joda,- jeg hadde vel også en periode i tenårene hvor jeg heller kledde meg fint enn fornuftig....men jeg hadde liksom en del voksenår før jeg fikk barn :)

Joa, hadde jo rast fra meg jeg og. :) Men hadde ikke kjøpt gummistøvler. :) For gadd ikke gå tur i regnevær. Nå er det ut om morningen uansett vær. ligger ikke halve dagen og sover og ser på film resten av dagen/kvelden selv om været er dårlig. :)

Nå er det hva som er praktisk som teller, ikke hva som er stilig..

Gjest upsidedown

Jeg er aldri ute på byen, liker å kose meg hjemme om kvelden.I helgen står jeg opp tidlig og går ut en lang tur. Når det gjelder prioriteringer kjøper jeg gjerne gummistøvler og ulltøy fremfor moteklær. Jeg har tilogmed termodress! Kanskje det er på tide å få barn da? ;-)

God helg! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...