Helmi Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Noen som kan dansk her? Hva betyr ordet "tudse"??? Sannsynligvis har dette noe med planteverdenen å gjøre... 0 Siter
Gjest tudsen Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 "Din lille tudse" kan høres ut som "Din lille tøysekopp!:-)"... Nei, jeg vet ikke. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 En tudse er a) en padde slang for tusenlapp 0 Siter
Helmi Skrevet 3. november 2006 Forfatter Skrevet 3. november 2006 En tudse er a) en padde slang for tusenlapp Ok...hvis tudse er padde, hva er så frø (som jeg trodde var det samme som norsk frø)....Frosk? 0 Siter
laban Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Ok...hvis tudse er padde, hva er så frø (som jeg trodde var det samme som norsk frø)....Frosk? Frø er frosk, ja. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Ok...hvis tudse er padde, hva er så frø (som jeg trodde var det samme som norsk frø)....Frosk? Jepp 0 Siter
Helmi Skrevet 3. november 2006 Forfatter Skrevet 3. november 2006 Frø er frosk, ja. Ok....takk til dere! Jeg var jo helt på feil spor! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Ok...hvis tudse er padde, hva er så frø (som jeg trodde var det samme som norsk frø)....Frosk? Men, frø er vel også frø, ikke bare frosk 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Haletudse er rompetroll, skrubtudse er frosk. Hilsen 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 En tudse er a) en padde slang for tusenlapp En tudse er ikke slang for en tusenlapp. Hilsen 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Ok...hvis tudse er padde, hva er så frø (som jeg trodde var det samme som norsk frø)....Frosk? Frø er det samme som frosk. Frø kan også være frø. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 "Din lille tudse" kan høres ut som "Din lille tøysekopp!:-)"... Nei, jeg vet ikke. Nei, der er du helt på villspor. Hilsen 0 Siter
Katt-ja Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 En tudse er ikke slang for en tusenlapp. Hilsen Nehei? Vet ikke om slang har en spesiell stavemåte - men kanskje det da er tusse som er tusenlapp. Fonetisk er iallefall padde og slang for tusenlapp likt. Det er mye brukt i en del danske filmer/serier. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 En tudse er ikke slang for en tusenlapp. Hilsen Fant det på nettet på dansk: "Vælg dine drømme for under en tudse.....Drømmeværkstedet kommer til at koste 14.800 yen, lige godt 800 kroner." 0 Siter
Katt-ja Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Haletudse er rompetroll, skrubtudse er frosk. Hilsen Skrubtudse er ikke frosk, det er padde. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Nehei? Vet ikke om slang har en spesiell stavemåte - men kanskje det da er tusse som er tusenlapp. Fonetisk er iallefall padde og slang for tusenlapp likt. Det er mye brukt i en del danske filmer/serier. Det er vel helst "tusen" som er slang for en tusenlapp. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Skrubtudse er ikke frosk, det er padde. Padde på dansk er padde på norsk. Paddehatt på dansk er sopp på norsk. Hilsen 0 Siter
Katt-ja Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Padde på dansk er padde på norsk. Paddehatt på dansk er sopp på norsk. Hilsen Hvor dansk er du egentlig? Det ser ut for meg som padde på dansk er en samlebetegnelse - hvor (skrub)tudser og frøer er underarter. På norsk forbinder man padde med det dyret med vorter på - som jeg mener er en tudse på dansk. En frø på dansk er en frosk (uten vorter). En paddehat er ikke sopp generelt (det er svamp) - det er en type sopp. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Hvor dansk er du egentlig? Det ser ut for meg som padde på dansk er en samlebetegnelse - hvor (skrub)tudser og frøer er underarter. På norsk forbinder man padde med det dyret med vorter på - som jeg mener er en tudse på dansk. En frø på dansk er en frosk (uten vorter). En paddehat er ikke sopp generelt (det er svamp) - det er en type sopp. Jeg har bodd i Danmark halve livet. født og oppvoskt der, og fått all skolegang i dansk skole. Lærte dansk med morsmelken så å si. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Jeg har bodd i Danmark halve livet. født og oppvoskt der, og fått all skolegang i dansk skole. Lærte dansk med morsmelken så å si. Underlig, hvis du da mener at paddehat er sopp. Det er en type sopp. (á la champignon) Og at tudse er frosk. Og tusse (uten d - tydeligvis, jeg har kun hørt det hittil - ikke sett det skrevet) _er_ slang for tusenlapp. Bare søk selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.