Gå til innhold

Jeg føler meg ikke støtt av dette...

Anbefalte innlegg

Gjest White me
Skrevet

Jeg ville nok følt meg såret om jeg var neger selv, eller hadde et adoptert neger-mørkhudet barn.

Men når jeg leste dette nå, syntes jeg bare det var komisk og gapskrattende morsomt!

Men jeg er hvit da, så du må spørre en med mørk hud hva h_n mener.

Gjest av det da?
Skrevet

Er du i en situasjon som gjør at du burde føle deg støtt

Skrevet

Støtt og støtt, men synes ikke noe om uttrykket og ville nok ikke hyret inn firmaet til noen ting.

Skrevet

Hehe. Hvem her var der jeg fikk voldsom stryk hos engang jeg var så "uheldig" å bruke formuleringen "negerarbeid" i et innlegg..?? Det husker jeg søren ta ikke! Likegreit.

Skrevet

Jeg bruker ordet neger jeg men da i forbindelse med afrikanere eller afro-amerikanere. Men denne var drøy, den er jo nettopp et eksempel på hvorfor folk reagerer på ordet neger. Her betyr ordet rett og slett dritt dvs drittjobb.

Skrevet

Tja, alle vet jo hva som ligger i begrepet, så "støtt" vet jeg ikke - men på den annen side så hadde jeg heller ikke brukt firmaet hans, jeg ville heller sett meg om etter noen som fremsto en anelse mer seriøst. Dette er på linje med russehumor, og fyren er jo ikke stort eldre heller...

Gjest Calóni
Skrevet

Om de skal anmeldes, blir det først og fremst til orddelingspolitiet ;)

Gjest poltergeist
Skrevet

Jeg er enig med fyren fra SOS Rasisme. Dette er lavmål.

Skrevet

Om de skal anmeldes, blir det først og fremst til orddelingspolitiet ;)

Eg tenkte på det også, men så slo det meg at det ikkje berre spiller på et eventuelt ord som "negerarbeid" (kor vanleg det er, veit eg ikkje, det er ikkje noko eg er vand til å høyre) men også kan hinte like mykje mot det *alternative* ordet for "neger" som er...?

;-)

Gjest patterson
Skrevet

Er du av afrikansk opprinnelse, da?

Ja, men ikke renn ned døra mi av den grunn da.

Skrevet

Det var en gang i et land langt nord hvor det bodde dumme nisser med en stygg skavank: en enorm trang til skyldfølelse og empati.

I det samme landet fantes det en politisk retning, som ville slå politisk mynt på nissenes skavank. De anklaget nissene for alt som de kunne komme på i lang tid og med stor iver.

Men til slutt gikk nissene lei, og anklagene ble til resignasjon, til slutt viste det seg at anklagene var feil. Så snudde anklagene, og det som før var feil, ble nå riktig. Så begynte nissene å anklage de som før anklaget.

Før var ordet neger fornærmende, nå er det en vits. Før var ordet rasist ekkelt, nå er det etter hvert ganske greit å være det, basert på den senere tids avsløringer. Før var generalisering ille, nå er det blitt virkeligheten noen steder, og det som var generalisering er nå riktig.

Det meste har vært gjort feil, og feil folk har fått styre. De har ansatt andre som er enige med seg og skapt en situasjon som kommer til å bli vår undergang som nasjon.

Noen visste hvordan det ville gå, og messet på det i årtier. Så viser det seg til slutt at de fikk rett, og deres tillit stiger bratt.

Og så kommer det uhyre plagsomme nye utsagnet "hva var det jeg sa?" "HVA VAR DET JEG SA?" De som før anklaget ligger nå og vrir seg i drømme mens ordene "hva var det jeg sa!" klorer dem i trynet.

Konsekvensene viser seg en etter en, med nøyaktig de karakteristika som de røde anklagerne mente var feil.

"Løgnene" er blitt sanne. og det er ganske underlig, selv om akkurat det samme har skjedd i hele Europa før det skjedde her.

Vi har gjort en gedigen tabbe.

Skrevet

Ja, men ikke renn ned døra mi av den grunn da.

Hehe :)

Vel, jeg synes dette var et unødvendig og dårlig firmanavn. Skal man først insistere på å støte noen, så kan man i det minste være morsom ;)

Gjest Persille
Skrevet

Hehe :)

Vel, jeg synes dette var et unødvendig og dårlig firmanavn. Skal man først insistere på å støte noen, så kan man i det minste være morsom ;)

Det var jo morsomt, da :)

Gjest patterson
Skrevet

Støtt og støtt, men synes ikke noe om uttrykket og ville nok ikke hyret inn firmaet til noen ting.

Men andre gjør, ser det ut til;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...