Gå til innhold

Gratis verdivurdering -Notar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått det? Er de pågående etter en slik vurdering?

Jeg skulle fått meg en ny prisvurdering på leiligheta mi, da jeg har planer om å flytte huslånet mitt. Greit når en får det gratis, men orker ikke noe mas etterpå om jeg ikke skal selge snart og div. Da kan jeg likegodt betale en takstmann eller lign.

Skrevet

Har fått gratis prisvurdering fra Aktiv, jeg fikk ett brev i posten etterpå med tilbud om å henvende meg til dem om jeg ønsket å selge. Har ikke hørt mer fra dem.

Notar vet jeg ikke noe om, men jeg hadde nok tatt sjansen på å la dem komme.

Skrevet

Jeg har fått det.

Fikk bare visittkort i hånda,og beskjed om å bare ringe når jeg evt vil selge. Ellers hørte jeg aldri noe mer;)

Skrevet

Har fått gratis prisvurdering fra Aktiv, jeg fikk ett brev i posten etterpå med tilbud om å henvende meg til dem om jeg ønsket å selge. Har ikke hørt mer fra dem.

Notar vet jeg ikke noe om, men jeg hadde nok tatt sjansen på å la dem komme.

Takk, da skal jeg ta sjansen på det over helga :-)

Skrevet

Jeg har fått det.

Fikk bare visittkort i hånda,og beskjed om å bare ringe når jeg evt vil selge. Ellers hørte jeg aldri noe mer;)

Det skal jeg tåle:-)

Takk for svar, da skal jeg få ordnet det over helga!

Skrevet

Spørs om banken godtar en verdivurdering som grunnlag for lån, uten takst.

Men er det mange like hus som er solgt i området, så kan det hende de har prisen uten takst.

Skrevet

Jeg har fått to slike vurderinger fra Notar. En før utbygging/oppussing (bl.a. for å få lån) og en etter. Var hele tiden tydelig på at jeg var ute etter verdivurdering og at jeg ikke hadde tenkt å selge på en god stund. Det var helt i ordne. SYntes det var en postiv opplevelse

Skrevet

Jeg har fått to slike vurderinger fra Notar. En før utbygging/oppussing (bl.a. for å få lån) og en etter. Var hele tiden tydelig på at jeg var ute etter verdivurdering og at jeg ikke hadde tenkt å selge på en god stund. Det var helt i ordne. SYntes det var en postiv opplevelse

Og banken godtok slik verdivuering, ikke noe problem.

Skrevet

Spørs om banken godtar en verdivurdering som grunnlag for lån, uten takst.

Men er det mange like hus som er solgt i området, så kan det hende de har prisen uten takst.

Tror de godtar det, for de nevnte notar blant annet. Er ei leilighet som er solgt her, men den er større.

Håper på å komme under 80% av takst snart.....

Skrevet

Flott. Nølte litt da jeg føler at jeg lurer dem på en måte. Men de reklamerer jo med gratis, uforpliktende verdivurdering så.

Skrevet

Tror de godtar det, for de nevnte notar blant annet. Er ei leilighet som er solgt her, men den er større.

Håper på å komme under 80% av takst snart.....

Hvis boligprisene synker, hva skjer da med låneprisen? Vil banken ha ny takst og kreve deg for renter i flg den nye taksten, dvs at du havner over 100%?

Skrevet

Hvis boligprisene synker, hva skjer da med låneprisen? Vil banken ha ny takst og kreve deg for renter i flg den nye taksten, dvs at du havner over 100%?

He, he. Det håper jeg da ikke. De kan vel ikke kreve at vi får tatt ny takst av en eiendom, kan de vel? Men jeg kan kreve at de tar hensyn til en ny en. Er det ikke slik da?

Bare nå ikke renta går så alt for mange % opp, så kommer jeg fort under 80 iallefall. Så tenkt jeg å skifte bank, eller iallefall "true" med det. Må prøve å få litt goder her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...