Gå til innhold

Hvor lenge sjuk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En i familien - voksen - fikk skikkelig bronkittlungebetennelse for snart fem uker siden. Ble nesten bra med antibiotika, men var dum og reiste utenlands, med mye frysing og lange dager. Så nå ser det ut som om han er på vei til å bli verre igjen, hoster og hoster.

Går det an at samme bakterie varer så lenge? Eller er det en ny virus som kastet seg over hans utslitte, uthostete person?

Flere der ute som har hatt en uvanlig lang sjuketid med bakterier/virus?

Gjest Shira12
Skrevet

Mamma hadde det. Om jeg husker rett så fikk hun behandling for bronkittlungebetennelse, men ble sakte dårligere igjen. Hostet og var generellt dårlig.

Da hun endelig fikk sjekket det opp, var det utviklet seg til en slik stille lungebetennelse *leter etter link*

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322938 (jeg tror det var dette, men kan ikke si det 100% sikkert)

Hun fikk da behandling som hjalp.

Men det kan jo være at han ikke var helt frisk og så ble dårlig igjen.

Bør gå til legen, ikke bra og gå slik.

Skrevet

Mamma hadde det. Om jeg husker rett så fikk hun behandling for bronkittlungebetennelse, men ble sakte dårligere igjen. Hostet og var generellt dårlig.

Da hun endelig fikk sjekket det opp, var det utviklet seg til en slik stille lungebetennelse *leter etter link*

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322938 (jeg tror det var dette, men kan ikke si det 100% sikkert)

Hun fikk da behandling som hjalp.

Men det kan jo være at han ikke var helt frisk og så ble dårlig igjen.

Bør gå til legen, ikke bra og gå slik.

Han ble sendt avgårde til lege og kom hjem med resept på ny runde med en annen type antibiotika, så nå krysser vi fingrene her.

Takk for svar!

Gjest Shira12
Skrevet

Han ble sendt avgårde til lege og kom hjem med resept på ny runde med en annen type antibiotika, så nå krysser vi fingrene her.

Takk for svar!

Det hender jo også at man ikke treffer rett med den første antibiotikaen, og må prøve noe annet.

Håper at denne virker rask nå da :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...