Gå til innhold

Fram for ny ekteskapslov

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et forslag til endring av den norske ekteskapslovgivningen, som en tilpasning til arabisk og asiatisk kultur. Når ikke de vil tilpasse seg til vår, så må fjellet komme til Muhammed.

Et ekteskap i fremmedkulturen består ikke av to frie mennesker, men av to familier. Det gavner ikke integreringen å si at de med mot og vett gjør som de lyster og ikke som foreldrene vil.

Nå må vi etnisk norske gå i oss selv og se hvordan våre slektninger kan påvirke valg av ektemake, for at f eks den pakistanske kulturen skal få legitimt fotfeste.

Ny lov: Ekteskap er bare gyldig når både brud, brudgom og deres foreldre ønsker giftermålet. Dermed kan ikke foreldrene tvinge gjennom noe, samtidig som de har makt til å stoppe det om det ikke gavner familiens stammekapital og ektemaken ikke er bra nok.

Dette vil glede mange vordende svigerforeldre og skape nye intressante konflikter som kan underholde oss andre langt inn i de mørke netter. Det er alt for fredelig i de norske familier.

Skrevet

Og du føler deg bedre av forkjølelsen, skjønner jeg?

;)

Skrevet

Og du føler deg bedre av forkjølelsen, skjønner jeg?

;)

Jeg må ha ferdig en del stoff for en barnevernsinstitusjon, og der kom jeg på ideen. Integrasjonen går til h.... så derfor må vi bøye oss for det umulige for å unngå konflikter.

Det neste blir at alle må adlyde mor og far til døden, at kvinner må finne seg i å bli slått av svigermor når de ikke gjør husarbeidet skikkelig.

Skrevet

Jeg må ha ferdig en del stoff for en barnevernsinstitusjon, og der kom jeg på ideen. Integrasjonen går til h.... så derfor må vi bøye oss for det umulige for å unngå konflikter.

Det neste blir at alle må adlyde mor og far til døden, at kvinner må finne seg i å bli slått av svigermor når de ikke gjør husarbeidet skikkelig.

Mine barn må adlyde meg til døden....Skulle bare mangle.

hrmp

*lol*

Skrevet

Mine barn må adlyde meg til døden....Skulle bare mangle.

hrmp

*lol*

Å adlyde foreldre og avlevere lønningsposen er virkelighet for millioner av voksne menn. Å bli slått av svigermor, mann og brødre er dagliglivet til millioner av kvinner.

Skrevet

Å adlyde foreldre og avlevere lønningsposen er virkelighet for millioner av voksne menn. Å bli slått av svigermor, mann og brødre er dagliglivet til millioner av kvinner.

Mine trenger ikke å gi fra seg lønningsposen...

Jeg skjønner hva du mener, men vi får håpe på endringer når de yngre generasjonene etterhvert overtar.

Så programmet om aktivitetsklubber for innvandrerungdom. De gamle ville ikke ha integrering og røde kors var djevelen selv....

Huset ble brukt til voksne menn! Men ungdommen syntes det var forkastelig og ville heller være sammen med andre ungdommer , norske ikke-muslimer etc. De ville gjerne integreres.

Så et lys i tunnelen blant de ungdommene, gitt!

Skrevet

Mine trenger ikke å gi fra seg lønningsposen...

Jeg skjønner hva du mener, men vi får håpe på endringer når de yngre generasjonene etterhvert overtar.

Så programmet om aktivitetsklubber for innvandrerungdom. De gamle ville ikke ha integrering og røde kors var djevelen selv....

Huset ble brukt til voksne menn! Men ungdommen syntes det var forkastelig og ville heller være sammen med andre ungdommer , norske ikke-muslimer etc. De ville gjerne integreres.

Så et lys i tunnelen blant de ungdommene, gitt!

Bak kulissene kan du høre at de voksne ikke vil at ungdommen skal møtes. Jenter må være rene, og de kan få et dårlig rykte ved å gå ut og møte gutter. En jentekveld ville forstyrre den kontrollen foreldrene vil ha over jentene. Det måtte i tilfelle ikke være menn der. Men mennene dukker opp der det fins jenter, dessverre.

Skrevet

Bak kulissene kan du høre at de voksne ikke vil at ungdommen skal møtes. Jenter må være rene, og de kan få et dårlig rykte ved å gå ut og møte gutter. En jentekveld ville forstyrre den kontrollen foreldrene vil ha over jentene. Det måtte i tilfelle ikke være menn der. Men mennene dukker opp der det fins jenter, dessverre.

Håpet ligger i at ungdommene finner den norske kultur mer frigjørende, selv om de forblir muslimer, at de sakte men sikkert gjør opprør mot foreldregenerasjonens idealer.

Man trenger jo ikke å drikke eller ha sex i ung alder for å integreres...

Og når eldre muslimer ser på norsk ungdom, skjønner jeg at de blir skremt! Men de må gå i dialog med nordmenn å innse at de faktisk bor i Norge. Ungdomsklubber bør være åpne for alle! Muslimer kan ikke i lengden leve i sin lille verden, for å beskytte seg mot andres meninger og tanker. De unge har øyne og ører og vet at det finnes mer i livet enn Islam...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Ny lov: Ekteskap er bare gyldig når både brud, brudgom og deres foreldre ønsker giftermålet."

Jeg er selvsagt helt enig angående en ny ekteskapslov når det gjelder mine barn. Jeg forventar da at de spør meg om samtykke før de går hen og gifter seg, skulle bare mangle.

Men loven din må ikke ha tilbakevirkende kraft, da hadde mitt ekteskap øyeblikkelig blitt annulert :(

Skrevet

"Ny lov: Ekteskap er bare gyldig når både brud, brudgom og deres foreldre ønsker giftermålet."

Jeg er selvsagt helt enig angående en ny ekteskapslov når det gjelder mine barn. Jeg forventar da at de spør meg om samtykke før de går hen og gifter seg, skulle bare mangle.

Men loven din må ikke ha tilbakevirkende kraft, da hadde mitt ekteskap øyeblikkelig blitt annulert :(

Mora mi var heller ikke så begeistra for mine kandidater, og kandidatenes foreldre var ikke alltid så glade i meg.

Gjest Elextra
Skrevet

Du mener vel ikke på ramme alvor at du forventer at barna ber om ditt samtykke om de vil gifte seg?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du mener vel ikke på ramme alvor at du forventer at barna ber om ditt samtykke om de vil gifte seg?

Har du hørt om ironi?

Siden jeg tok med at mitt eget ekteskap ville blitt annulert, så burde det gå an å forstå at enten jeg, min mann eller begge unnlot å høre på råd fra våre foreldre. Så hvorfor skulle jeg da tro at jeg kan råde mine barn?

Gjest Elextra
Skrevet

Har du hørt om ironi?

Siden jeg tok med at mitt eget ekteskap ville blitt annulert, så burde det gå an å forstå at enten jeg, min mann eller begge unnlot å høre på råd fra våre foreldre. Så hvorfor skulle jeg da tro at jeg kan råde mine barn?

Hehe ok, antennene mine er kanskje ikke helt ute i dag.

Skrevet

*LOL*

Skrevet

Hehe ok, antennene mine er kanskje ikke helt ute i dag.

De må jo ha vært helt inndratt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...