Gå til innhold

Amming og tarmrens?


Gjest nina

Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke spise tarmrenstabletter selv om jeg ammer? Magen har stoppet helt opp, og jeg har prøvd alle de tradisjonelle rådene.

Jeg vil helst ikke bruke klyx eller klyster.

Det blir jo kun denne ene gangen for å få magen "igang" igjen.

Jeg har postet dette på mat og ernæring også.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære nina. Hva er navnet på tablettene?

Jeg har to forskjellige typer å velge mellom. Den ene heter Optilaxin og er fra Biosan. Den inneholder:

-Kelpekstrakt

-Plantefiber

-Søtrot

-Gurkemeie

-Melasse

-Constituentia q.s.

-Dicalciumfosfat

-Siliciumdioxid

Den andre er fra Herba Plus og inneholder:

-Kamille

-Storborre

-Pors

Det er jo rene naturprodukter, men man skal vel gjerne være litt forsiktig med disse også.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Jeg har to forskjellige typer å velge mellom. Den ene heter Optilaxin og er fra Biosan. Den inneholder:

-Kelpekstrakt

-Plantefiber

-Søtrot

-Gurkemeie

-Melasse

-Constituentia q.s.

-Dicalciumfosfat

-Siliciumdioxid

Den andre er fra Herba Plus og inneholder:

-Kamille

-Storborre

-Pors

Det er jo rene naturprodukter, men man skal vel gjerne være litt forsiktig med disse også.

Mvh

Kjære nina. Som du sier så er de fleste produktene naturprodukter og det finnes ikke mye dokumentert informasjon på dette når det gjelder amming. Du må vurdere det i forhold til ammehyppighet. Er det et nyfødt barn er det større sjangse for at barnet får i seg stoffene om det går over i morsmelken. Ammer du skjeldent så er mengden mindre. Antagelig går det greit siden det kun er en gang du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...