Gå til innhold

Gi en geit i julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir bare geiter i julegave jeg. Blir ganske irritert når folk antyder at de ønsker seg noe annet.

Skrevet

Så flott, jeg lurte på hva jeg skulle kjøpe til mannen min i år - men da blir de en geit!

Gjest har noen prøvd?
Skrevet

Jeg gir bare geiter i julegave jeg. Blir ganske irritert når folk antyder at de ønsker seg noe annet.

Så du har gjort dette her? (Eller tøyset du?)

Skrevet

Så du har gjort dette her? (Eller tøyset du?)

Jeg gikk ut fra at alle forsto at jeg tøysa?

Gjest har noen prøvd?
Skrevet

Jeg gikk ut fra at alle forsto at jeg tøysa?

Men det kan være en fin gave til den som har alt....? Eller?

Skrevet

Men det kan være en fin gave til den som har alt....? Eller?

Selvfølgelig. Jeg liker geiter veldig godt jeg. Har to egne esler, dog ikke her til lands. Jeg fikk ikke de til jul altså :-)

Skrevet

Har faktisk gitt både geit og gris, men da direkte til mottaker. Tror ungene mine hadde blitt særdeles forundret om de fikk geit eller kyllinger til jul, uten å få dem i levende live....

Jeg hadde ikke gjort det, Vil heller gi direkte til en organisasjon.

Ser for meg mamma med et julekort hvor hun har gitt bort en geit...

Liker å gi, men dette blir feil!

Skrevet

Har faktisk gitt både geit og gris, men da direkte til mottaker. Tror ungene mine hadde blitt særdeles forundret om de fikk geit eller kyllinger til jul, uten å få dem i levende live....

Var ikke poenget å gi en geit eller kyllinger til en utenlands familie da (via pengegaver), slik at du gir "gaver som forandrer verden".

Skrevet

Var ikke poenget å gi en geit eller kyllinger til en utenlands familie da (via pengegaver), slik at du gir "gaver som forandrer verden".

Hvis du trykker på "vite mer" på linken, så ser du at du betaler for en julegave til en du kjenner . Denne vil motta et julekort hvor organisasjonen takker for geit/kylling som er betalt av deg.

Skrevet

Hvis du trykker på "vite mer" på linken, så ser du at du betaler for en julegave til en du kjenner . Denne vil motta et julekort hvor organisasjonen takker for geit/kylling som er betalt av deg.

Å, sånn ja - men da var det nesten det jeg trodde da :-)

Skrevet

I flere år har vi gitt julepenger til en lege som jobber i Kongo. Venn av venner. Han kjøper inn moskitonett, og det hjelper en drøss med folk unna malaria. Håper jeg. På det viset slipper vi gavejakta til folk som har alt, og jeg innbiller meg at de nettene øker ungenes sjanse til å overleve.

Skrevet

I flere år har vi gitt julepenger til en lege som jobber i Kongo. Venn av venner. Han kjøper inn moskitonett, og det hjelper en drøss med folk unna malaria. Håper jeg. På det viset slipper vi gavejakta til folk som har alt, og jeg innbiller meg at de nettene øker ungenes sjanse til å overleve.

Det kan du være sikker på at er en flott gave til hvert og ett av de barna (eller voksne) som får slike nett. Dere er med på å redde noen liv hvert år :-)

En flott gave-ide!

Skrevet

Man gir jo direkte til Kirkens nødhjelp. De bruker pengene slik de vil, men sender ut et kort som viser et eksempel på hva pengene som er gitt faktisk kan finansiere. Synes det var en flott ide jeg, og jeg har tenkt å benytte meg av det.

Gjest har noen prøvd?
Skrevet

Det kan være en idé til f.eks. besteforeldre som har alt.

Skrevet

Det kan være en idé til f.eks. besteforeldre som har alt.

Har ingen besteforeldre dessverre, og vet at min mor ville bli gørrfornærmet, selv om hun har alt....

Og selv om jeg ikke er materialistisk en plass, så setter jeg pris på gavene fra barna mine til jul, og all omtanken de har lagt ned i å kjøpe akkurat den tingen...

Jeg støtter det meste av hjelp til uland, men julaften vil jeg gi gaver til mottakerens glede.

Ni gaver tilsammen og ikke noe rådyrt. Så kan jeg heller gi litt ekstra til Frelsesarmeèn.

Slik føler jeg det....

Gjest martica
Skrevet

Jeg vil nok helst gi en "vanlig" julegave til de jeg bruker å gi til.

Synes ikke vi skal være nødt til å gi bort til organisasjoner det vi egentlig har tenkt å glede familie med i julen.

Vi kan gi til organisasjoner andre tider av året, ikke julegavene for det blir helt feil.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg har kjøpt en del julegaver allerede, de eneste som er igjen er ungene, og synes det er litt drøyt å gi dette til dem.

Men jeg håper jeg får geiter til jul, helst en hel besetning. Eller en flokk kyllinger eller to.

Jeg har absolutt alt jeg trenger, og blir mye mer glad om jeg får noen slike kort. Det har jeg også sørget for å fortelle familien min.

Gjest har noen prøvd?
Skrevet

Jeg har kjøpt en del julegaver allerede, de eneste som er igjen er ungene, og synes det er litt drøyt å gi dette til dem.

Men jeg håper jeg får geiter til jul, helst en hel besetning. Eller en flokk kyllinger eller to.

Jeg har absolutt alt jeg trenger, og blir mye mer glad om jeg får noen slike kort. Det har jeg også sørget for å fortelle familien min.

Jeg ser av svarene at noen ikke liker idéen, mens andre synes den er fin. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...