Gå til innhold

Hvor ofte går du til tannlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sittende og bla i en månedsgammel avis her i dag og kom over en artikkel om at 9 av 10 går regelmessig til tannlegen, mens 1 av 10 ikke ser seg råd til det og derfor går sjelden.

Som seg hør og bør var det tatt fram et eksempel, og den stakkars "Ingeniørstudenten fra Arendal har ikke vært hos tannlegen på halvannet år."

Dette får meg da til å undre; Hvor ofte går man til tannlegen når man går regelmessig, siden halvannet år siden siste tannlegebesøk tydeligvis var veldig lenge?.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• asterix

11

• tzatziki1365380058

3

• jubalong70

2

• meg__123!

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg får inkalling av min tannlege en gang i året, og det er nok til at jeg ikke har hatt noen hull de ti siste årene.

Skrevet

Jeg får inkalling av min tannlege en gang i året, og det er nok til at jeg ikke har hatt noen hull de ti siste årene.

jeg har ikke vært hos tannlegen på sikkert 3 år. men skal dit snart..

Skrevet

Jeg har vært hos tannlegen bare 3 ganger de siste 16 årene, men har likevel ikke hatt noen hull i den perioden.

Skrevet

En til to ganger i året er regelmessig. Jeg går nå hvert halvår.

Gjest mandolina
Skrevet

På tannlegekontoret jeg går på vurderer tanlegen om jeg skal komme hvert halve år eller hver hele år, alt etter hvor mye jeg skal ha laget med tennene og om jeg har hull. Neste gang skal jeg komme om ett år.

Mannen min går regelmessig til tannlege hvert år.

Hilsen

Skrevet

Jeg har nylig vært hos tannlegen, og da var det nærmere 5 år siden sist. Siden det ikke var hull, så fikk jeg beskjed om at jeg ble ikke innkalt til kontroll før om to år.

Det er da grenser for hvor mye man skal betale for å gape opp en gang i året, da!

Skrevet

En til to ganger i året er regelmessig. Jeg går nå hvert halvår.

Har du veldig dårlige tenner for å behøve gå så ofte?

Skrevet

Har du veldig dårlige tenner for å behøve gå så ofte?

Jeg kostet på tennene myyyye for et år siden, de vil jeg beholde:) Så etter det er det hvert halvår. Før det var jeg jevnlig å reparerte noe ...

Ja jeg har slitt med tennene siden jeg fikk dem. Svak emalje :(

Skrevet

Jeg har nylig vært hos tannlegen, og da var det nærmere 5 år siden sist. Siden det ikke var hull, så fikk jeg beskjed om at jeg ble ikke innkalt til kontroll før om to år.

Det er da grenser for hvor mye man skal betale for å gape opp en gang i året, da!

Det jeg mener også. Syntes det ble litt "krisemaksimering" å trekke fram en student som ikke hadde vært til tannlegen på halvannet år(men som kostet på seg utepils likevel) i debatten om det offentlige bør dekke folks tannlegeutgifter.

De kunne tatt fram et annet eksempel synes jeg.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har vært hos tannlegen bare 3 ganger de siste 16 årene, men har likevel ikke hatt noen hull i den perioden.

Da har du spart mange penger ;-)

Tannlegen min fjerner tannstein også, så det er en god følelse når jeg går der i fra, selv om jeg ikke hadde trengt det for hullene sin del.

Men siden jeg har tannlegeskrekk, så gruer jeg meg like mye hver gang jeg skal dit :(

Skrevet

Jeg kostet på tennene myyyye for et år siden, de vil jeg beholde:) Så etter det er det hvert halvår. Før det var jeg jevnlig å reparerte noe ...

Ja jeg har slitt med tennene siden jeg fikk dem. Svak emalje :(

Om du har svak emalje er det jo forståelig at du må gå ofte. Men det kan da umulig være nødvendig for alle å gå flere ganger i året bare for å gape og legge ut ørten kroner?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det jeg mener også. Syntes det ble litt "krisemaksimering" å trekke fram en student som ikke hadde vært til tannlegen på halvannet år(men som kostet på seg utepils likevel) i debatten om det offentlige bør dekke folks tannlegeutgifter.

De kunne tatt fram et annet eksempel synes jeg.

Datteren min blir bare kalt inn til skoletannlegen annenhvert år, så det syns tydeligvis det offentlige at er tilstrekkelig.

Skrevet

Etter fluorkatastrofen har ikke tannlege vært det store. Folk har ikke hull lenger. De nye generasjonene er så hullfrie at det er en sorg.

Skrevet

Jøss halvannet år er vel ikke så lenge? Det er to år siden jeg var hos tannlegen og det er ikke synd på meg. Det er ikke fordi jeg ikke tar meg råd til det men fordi tannlegen sa jeg skulle komme tilbake etter cirka to år.

Skrevet

Da har du spart mange penger ;-)

Tannlegen min fjerner tannstein også, så det er en god følelse når jeg går der i fra, selv om jeg ikke hadde trengt det for hullene sin del.

Men siden jeg har tannlegeskrekk, så gruer jeg meg like mye hver gang jeg skal dit :(

Jeg har ikke tannlegeskrekk, men kan ikke si jeg liker å gå til tannlegen akkurat. Måtte trekke en tann da jeg var barn (selv om jeg da, som alle, gikk til tannlegen hvert år), og det er nok den opplevelsen som sitter i. Men at jeg går sjelden bunner mer i at jeg ikke gidder betale en masse når jeg ikke har noen problemer med tennene. Og i tillegg har jeg stort sett bodd på steder hvor det ikke er så enkelt å komme seg til tannlege. Ikke tilgang på tannleger overalt her i landet dessverre.

Skrevet

Synes jo ikke det var så lenge mellom da. Jeg går stort ett hvert år - fordi jeg får innkallelse. Men før jeg giftet meg så hadde jeg rett og slett ikke råd til tannlegen. Det gikk faktisk 12 år mellom 2 tannlegebesøk!!! Det er lang tid!

Skrevet

Datteren min blir bare kalt inn til skoletannlegen annenhvert år, så det syns tydeligvis det offentlige at er tilstrekkelig.

Det er nok for å spare penger, for da jeg var bern var det hvert år. De trekker ikke melketenner med hull i heller lenger før det er krise eller fare for skade på permanente tenner

Skrevet

Om du har svak emalje er det jo forståelig at du må gå ofte. Men det kan da umulig være nødvendig for alle å gå flere ganger i året bare for å gape og legge ut ørten kroner?

Neida du må se an tennene dine. Har du ikke noe vondt og ikke noe stygt, så ville jeg latt det gå et par år i allefall. Missunner deg da :) Men tennene er deg vel unt! Jeg betalte 350kr for siste sjekk, så så forferdelig mange ørten kroner er det jo ikke. De prisene varierer selvsagt for hvor i landet du hører til.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har ikke tannlegeskrekk, men kan ikke si jeg liker å gå til tannlegen akkurat. Måtte trekke en tann da jeg var barn (selv om jeg da, som alle, gikk til tannlegen hvert år), og det er nok den opplevelsen som sitter i. Men at jeg går sjelden bunner mer i at jeg ikke gidder betale en masse når jeg ikke har noen problemer med tennene. Og i tillegg har jeg stort sett bodd på steder hvor det ikke er så enkelt å komme seg til tannlege. Ikke tilgang på tannleger overalt her i landet dessverre.

Jeg har også min tannlegeskrekk fra skoletannlegen.

For å spare penger, så insisterte han på å borre uten bedøvelse. Jeg kan huske følelsen av at tårene rant ned langs kinnene og inn i ørene. Når så ørene var fulle, kjente jeg at det dryppet fra dem...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...