Gå til innhold

Sydentips juli 2007 ?

Anbefalte innlegg

Gjest ferskingen
Skrevet

Har aldri vært i syden og vi, to voksne og to barn, har lyst på en (rimelig) sydentur neste sommerferie.

Har du tips til hvor vi bestiller dette?

Synes de katalogene vi har fått fra StarTour hadde rådyre reiser.....

Skrevet

Jeg vet ikke om dere kan ta ferie på et annet tidspunkt enn juli? Juli er fellesferietid og da er dessverre veldig dyrt. Utenom sesongen er det mye billigere.

Men når det gjelder steder så er Bulgaria, Kroatia og Portugal steder hvor kostnadsnivået er lavt. Det koster mye mindre å gå ut og spise enn andre typiske sydensteder så lommepengene varer lengre. Jeg syns Tyrkia er et for utrygt sted å reise med barn, men også der er det rimeligere enn Hellas og Spania.

Skrevet

Skal dere ha sjans på rimelig sydentur i sommerferien trengs det is i magen, vente med å bestille til siste liten og håpe på knallvær i Norge slik at det i det hele tatt blir restplasser.

Skrevet

Tror ikke du finner billige turer i juli.

Men kanskje Thailand er billig, der er det ikke sesong tror jeg.

Tyrkia pleier også å være billigere enn de andre landene.

Skrevet

Juli er selvsagt den dyreste tiden på sommeren, fordi det er fellesferien. Som andre her sier, så vil det jo fort bli billigere om dere kan reise utenom juli mnd. Helst utenom skoleferien også, hvis barna er små nok, slik at det er mulig.

Men det er jo noen land som er rimeligere enn andre, bl.a. Bulgaria, Kroatia (tror jeg), Tyrkia (jeg kan ikke fordra å feriere der da...).

Men har du bare sjekket StarTours katalog, så ville jeg undersøkt hos konkurrentene, som fx Ving, Apollo og Saga.

HellasWings kan også være verdt å sjekke ut, en liten, men seriøs reisearrangør. Men jeg tror ikke de har kommet med katalog for 2007 ennå. Du kan jo følge med på http://www.hellaswings.no/

Skrevet

Jeg har sluttet å bestille charter. Det er masse å spare på å ordne alt selv.

Vi har akkurat bestilt 15-dagers tur i juli, og endte opp på Mallorca. Nærmere bestemt Alcudia, som er flott for barn.

Vi har bestilt flybilletter med Sterling, og booket hotell på nettet. Dette. http://dinferie.dk/booking/Search2_2_3.aspx?LAN=2&OBJ=441&OTI=3&DES=54. Var kjempeheldige med hotellet, som tydeligvis var feilpriset forrige helg. På mandag kostet det brått 11000,- mer enn det vi har betalt.

Ihvertfall; vår tur med to voksne og to barn på 5 og 7 år kommer på 15000,-, inkludert fly og hotell.

Har du mulighet til å fly fra Gøteborg, prøv http://www.flyme.se . De er om mulig enda billigere enn Sterling på billettene.

Og trenger du et sted å bo på Mallorca, har jeg tips om en tre-roms leilighet på et av Star Tour sine bosteder i Alcudia, til 6800,- for to uker i juli.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...