Gå til innhold

hva gjør deg lykkelig i hverdagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene

Å spille konsert

Å lese en god bok

Å gå tur i fin natur

Å kjøre mc.

Skrevet

Tusen takk for de 14 råd, har oversatt de til norsk og lagret dem på maskinen. De skal heretter være mine leveregler:)

Tusen takk

Bare hyggelig :)

Skrevet

Å være sammen med ungene mine når de er i det harmoniske hjørnet og vi koser oss.

Å være sammen med kjæresten min.

Å stå panne mot panne med hesten og bare kjenne varme og fellesskap med det store dyret.

Å bade fra båten sammen med kjæresten min, ligge på hver vår tofte, se på himmelen og prate om alt og ingenting.

Å se ungene vasse og leke seg i vannet.

Og sånn kunne jeg sittet hele natten... :o)

Skrevet

Å være sammen med ungene mine når de er i det harmoniske hjørnet og vi koser oss.

Å stå panne mot panne med hesten og bare kjenne varme og fellesskap med det store dyret.

Å bade fra båten sammen med kjæresten min, ligge på hver vår tofte, se på himmelen og prate om alt og ingenting.

akkurat som jeg skulle sagt det selv, utenom hesten da:( jeg er såå allergisk mot hester at jeg ikke kan nærme meg dem... *lever i trua på at botemiddel kommer snart*;)

foruten det så er livet herlig så lenge det er enkelt og ekte:)

Gjest Noen linker om lykke
Skrevet

Så deilig det høres ut! Godt å vite at gode dager finnes. :)

Skrevet

At barna mine er friske og fornøyde! Det betyr enormt mye for meg...

Ellers for at jeg har alt jeg trenger i hverdagen!

Skrevet

Har vært syk noen uker, men er heldigvis på bedringens vei og kan derfor begynne å trene igjen. Det er helt klart en viktig faktor pluss de gode reglene som jeg nå skal følge:)

Godt å høre at du er på bedringens vei, så du kan begynne å trene, og at du vil følge rådene. Jeg selv har også vært syk en tid og dermed vært forhindret fra å mosjonere, og dermed blitt mer deprimert. Fra nå av vil det bare gå fremover, for i morgen vil jeg begynne igjen med min daglige dose trim :)

amerikafareren
Skrevet

moderne mennesker er så utrolig opptatt av spørsmål som aldri ble spurt før i tiden. Jeg blir ikke lykkeligere av å fortelle alle andre hvor lykkelig jeg er.

Gjest trenger motivasjonsfaktorer
Skrevet

Godt å høre at du er på bedringens vei, så du kan begynne å trene, og at du vil følge rådene. Jeg selv har også vært syk en tid og dermed vært forhindret fra å mosjonere, og dermed blitt mer deprimert. Fra nå av vil det bare gå fremover, for i morgen vil jeg begynne igjen med min daglige dose trim :)

Da ønsker jeg lykke til både til deg og meg:) Håper vi snart føler oss lykkelige

sammfunnskritiker
Skrevet

En jobb som er morro, nettverk med venner som jeg verdsetter (bedre med to i hånden enn 20 på taket), god helse, mulighet til å utøve fysisk aktivitet...God mat og drikke, fuler på brettet/trærne og årstidene...

Skrevet

Så deilig det høres ut! Godt å vite at gode dager finnes. :)

For meg ligger lykken i de små tingene i hverdagen. Høres nesten kvalmt ut, men sånn er det for meg. :o)

Skrevet

For meg ligger lykken i de små tingene i hverdagen. Høres nesten kvalmt ut, men sånn er det for meg. :o)

Men det er nettopp slik lykken er! Å glede seg over små og store ting i livet.

:o)

Skrevet

Å våkne opplagt ei god stund før vekkeklokka ringer.

Å få store, våte "skjuss" fra barnet.

Når mannen skraper av bilen og måker veien for meg om morraen.

At barnet har hatt en god dag i barnehagen og sprudler etter å fortelle.

Å kjenne frisk lukt i lungene.

En lang helgemorgen med flere, rolige kaffekopper - enten med familien eller aleine.

Gode og effektive arbeidsøkter.

Bærturer, særlig etter multe.

En god kaffe latte på Helmersen før jobb.

Koke småsei i fjæra.

Smugflørt-chatting midt i arbeidsdagen.

Og så masse, masse annet. Må vel slutte lista for å få gjort noe i dag, men det var godt å tenke på det så lenge det varte;) Det viktige er å tenke på det og være bevisst hver gang man har sånne små opplevelser.

Skrevet

- Latteren til sønnen min.

- Se en god film/serie.

- Flørte.

- Sex.

- Ha noe morsomt å fortelle til en venn.

- Lange diskusjoner med brødrene mine.

- Fin natur.

- Titte på mennesker.

- Iskald cola light.

- Latterkrampe.

- Lese en god bok.

- Anbefale en god bok.

- Få andre til å le.

- Solskinn.

- Møte på hyggelige mennesker på bussen.

- Smile til fremmede som smiler tilbake.

- Når sønnen min sitter på fanget mitt, lener hodet sitt inntil meg og sukker fornøyd.

- En lang dusj.

- Tid helt alene.

- Høre på musikk.

- Når jeg føler at jeg får til skrivingen min.

- Å ha god kjemi med noen.

- Møte på en fin hund som jeg får hilse på.

- Lage mat (spesielt om noen liker den).

- Få komplimenter.

- Gi komplimenter.

- Lære noe nytt.

Og sikkert masse, masse mer. Men det var nå det jeg kom på akkurat nå :)

Skrevet

moderne mennesker er så utrolig opptatt av spørsmål som aldri ble spurt før i tiden. Jeg blir ikke lykkeligere av å fortelle alle andre hvor lykkelig jeg er.

Tror at du misforsto spørsmålet. Forsøk å les en gang til...

amerikafareren
Skrevet

Tror at du misforsto spørsmålet. Forsøk å les en gang til...

Hvorfor tror du at jeg misforsto spørsmålet? Jeg sa at moderne mennesker var så opptatt av lykke. Det å sette ord på sin egen (eller andres) lykke er vel ikke helt enkelt.

Jeg vet ikke om du forsto det slik at jeg ikke er lykkelig, men det var ikke det jeg mente i hvert fall.

Skrevet

Da ønsker jeg lykke til både til deg og meg:) Håper vi snart føler oss lykkelige

Takk! Og jeg ønsker deg det samme. Jeg er på vei, og håper at du også er! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...