Gå til innhold

Guttungen svetter noe voldsomt

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12

Rett etter at han har sovnet, bader han i svette. Alt er kliss klass, hår, han, senga.

Det gir seg etter en stund, men han er jo gjennomvåt, så han kan ikke bruke pysjamas, da må jeg jo bytte på han. Jeg må ofte bytte dyna hans også, for den er skikkelig våt.

Noen som vet hva dette kommer av? Er noen bare laget slik, eller bør jeg tenke litt mer på årsaker?

En annen ting er at han også ofte har dårlig ånde, selv om han har normalt tannstell og helt normalt kosthold. Noen ideer? Det er kanskje normalt det også?

Det er så mye man ikke vet, og da må jeg spørre dere litt mer klokere dol-mammaer :o)

Han er forresten 5 år gammel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252790-guttungen-svetter-noe-voldsomt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle mine tre svetter om natta! Noen netter verre enn andre, man kan liksom se det på hårsveisen hvor mye...

Da de var mindre lå de i t-skjorte og truse, og før jeg la meg snudde jeg gjerne dyna. Ellers tenkte jeg ikke særlig over det, for å være ærlig.

Har altså ingne gode råd å gi deg, men jeg tror ikke det er uvanlig ihvertfall!

Gjest josefine1

Det er som å lese om datteren vår dette her.

Hun er 11 nå, svetter forferdelig akkurat i det hun sovner på kvelden, og har en grusom ånde innimellom.

Er hun febersyk, så renner det skikkelig mye svette av henne.

Vårt andre barn er ikke sånn ...

Gjest Shira12

Alle mine tre svetter om natta! Noen netter verre enn andre, man kan liksom se det på hårsveisen hvor mye...

Da de var mindre lå de i t-skjorte og truse, og før jeg la meg snudde jeg gjerne dyna. Ellers tenkte jeg ikke særlig over det, for å være ærlig.

Har altså ingne gode råd å gi deg, men jeg tror ikke det er uvanlig ihvertfall!

Han har alltid svettet, men nå de siste ukene er det helt ekstremt.

Og sveisen blir rimelig kul den ja ;o)

Jeg er ikke noe hysterisk eller noe, men bare lurer, og her kan man få svar på så mange ting man lurer på :o)

Gjest Flystripa

Min 6 åring har alltid vært sånn - han bader i svette de to første timene etter han har sovnet.

Jeg har på han pysj, og jeg bytter på han ny pysj etter et par timer, framfor at hele sengetøyet et utsvettet (men det skjer også at pute og dyne må skiftes).

Har alltid to dyner og to puter ferdig oppredd i ekstrasenga (120 cm seng på det ene barnerommet, som vi benytter oss av om noen er syke/jeg brukte den til nattamming av babyen etc). Det er kjekt, for da slipper vi ekstra stress med sengetøy.

Gutten er varm av seg til vanlig, liker ikke å ha på seg så mye klær. Jeg tror det er "overskuddsvarme" som svettes ut.

Dårlig ånde kan komme av melkeprodukter. Jeg merker stor forskjell de åeriodene han spiser mye yoghurt, ost og drikker melk.

Gjest Shira12

Det er som å lese om datteren vår dette her.

Hun er 11 nå, svetter forferdelig akkurat i det hun sovner på kvelden, og har en grusom ånde innimellom.

Er hun febersyk, så renner det skikkelig mye svette av henne.

Vårt andre barn er ikke sånn ...

Har han feber kan man gange det med ti, da er det jo helt ekstremt.

Men han er ikke syk nå, men er slik allikevel. Kanskje noen barn bare er slik? :o)

Annonse

Gjest Shira12

Min 6 åring har alltid vært sånn - han bader i svette de to første timene etter han har sovnet.

Jeg har på han pysj, og jeg bytter på han ny pysj etter et par timer, framfor at hele sengetøyet et utsvettet (men det skjer også at pute og dyne må skiftes).

Har alltid to dyner og to puter ferdig oppredd i ekstrasenga (120 cm seng på det ene barnerommet, som vi benytter oss av om noen er syke/jeg brukte den til nattamming av babyen etc). Det er kjekt, for da slipper vi ekstra stress med sengetøy.

Gutten er varm av seg til vanlig, liker ikke å ha på seg så mye klær. Jeg tror det er "overskuddsvarme" som svettes ut.

Dårlig ånde kan komme av melkeprodukter. Jeg merker stor forskjell de åeriodene han spiser mye yoghurt, ost og drikker melk.

Han er en liten varming ja.

Jeg har ekstra dyne liggendes også, det er veldig praktisk.

Men da er nok noen barn bare slik da :o)

Og når du sier det med melkeprodukter, så drikker han ofte en drikkeyoghurt om morgenen, kanskje det er årsaken.

Han har alltid svettet, men nå de siste ukene er det helt ekstremt.

Og sveisen blir rimelig kul den ja ;o)

Jeg er ikke noe hysterisk eller noe, men bare lurer, og her kan man få svar på så mange ting man lurer på :o)

Hvis det begynte for to uker siden, er kanskje en legesjekk på sin plass.

Og jeg antydet overhodet ikke at du er hysterisk...Det er viktig at vi passer på våre barn og får det sjekket når noe plutselig forandrer seg!

Gjest Shira12

Hvis det begynte for to uker siden, er kanskje en legesjekk på sin plass.

Og jeg antydet overhodet ikke at du er hysterisk...Det er viktig at vi passer på våre barn og får det sjekket når noe plutselig forandrer seg!

Neida, jeg tok det ikke som kritikk :o) Jeg skulle egentlig få med i hovedinnlegget at jeg ikke gikk rundt og tenke på dette hele tiden.

Nei altså, han har jo igrunnen alltid svettet, men synes det har tatt seg mer opp nå i det siste.

Men han er jo i en vokseperiode, så det er nok helt sikkert normalt.

Mistenker at guttungen kommer til og vokse mammaen son over hodet ja, og vel så det ;o)

Høres kjent ut på min datter (nå 17 år)

Hun var alltid varm og svett etter leggetid, la henne med sommerdyne og i kun truse da hun var liten, det var en "kamp" med dyna, jeg la den over henne og hun sparket den av seg, hehe... lot henne bestemme det selv og rundt puberteten så endret det seg til mer normalt, men hun er fortsatt varmere enn oss andre i huset:) husker legen sjekket stoffskiftet blant annet, men fant ingenting galt:)

Gjest Shira12

Høres kjent ut på min datter (nå 17 år)

Hun var alltid varm og svett etter leggetid, la henne med sommerdyne og i kun truse da hun var liten, det var en "kamp" med dyna, jeg la den over henne og hun sparket den av seg, hehe... lot henne bestemme det selv og rundt puberteten så endret det seg til mer normalt, men hun er fortsatt varmere enn oss andre i huset:) husker legen sjekket stoffskiftet blant annet, men fant ingenting galt:)

Jeg har gitt opp kampen med dyna ;o) Går heller inn og pakker på han etter en stund.

Han ligger bare i boxeren, men han klager aldri på at han fryser, så da er det sikkert ikke behov for mer nattklær.

He he, kanskje jeg reagerer på det siden jeg selv er en frysepinne, og trives aller best med en varm dyne og t-skjorte på meg.

Han tasler barbeint, mens jeg har tykke ullsokker på meg.

Han har nok ikke arvet mitt frysegen nei ;o)

Jeg har gitt opp kampen med dyna ;o) Går heller inn og pakker på han etter en stund.

Han ligger bare i boxeren, men han klager aldri på at han fryser, så da er det sikkert ikke behov for mer nattklær.

He he, kanskje jeg reagerer på det siden jeg selv er en frysepinne, og trives aller best med en varm dyne og t-skjorte på meg.

Han tasler barbeint, mens jeg har tykke ullsokker på meg.

Han har nok ikke arvet mitt frysegen nei ;o)

Høres bekjent ut dette ja;)

*glad for ullsokkene på beina* hehe

Neida, jeg tok det ikke som kritikk :o) Jeg skulle egentlig få med i hovedinnlegget at jeg ikke gikk rundt og tenke på dette hele tiden.

Nei altså, han har jo igrunnen alltid svettet, men synes det har tatt seg mer opp nå i det siste.

Men han er jo i en vokseperiode, så det er nok helt sikkert normalt.

Mistenker at guttungen kommer til og vokse mammaen son over hodet ja, og vel så det ;o)

Det har mine to gutter gjort, vokst meg over hodet, men de har fremdeles respekt og omtanke for mamman sin...

Jeg er helt imponert over hvor mye barn/ungdom kan svette om nettene! Ikke rart de våkner avogtil og er tørste...

Er du usikker, så ta en tur til legen, det skader ingen.

Annonse

Gjest Shira12

Det har mine to gutter gjort, vokst meg over hodet, men de har fremdeles respekt og omtanke for mamman sin...

Jeg er helt imponert over hvor mye barn/ungdom kan svette om nettene! Ikke rart de våkner avogtil og er tørste...

Er du usikker, så ta en tur til legen, det skader ingen.

Bra og høre, han har i allefall veldig omtanke for mamma sin nå. Han tuslet ned på kjøkkenet i dag tidlig, drog frem stol, opp i skapet og inn i kjøleskapet for og finne vann til sin tørste mamma som lå i senga :o)

Tror ikke jeg kommer til og dra til legen, kan heller nevne det en gang vi allikvel er der, eller når han skal til helseøster igjen.

Gjest Shira12

Guttungen min svetter også masse på natten. Noen ganger er det kliss vått i sengen hans. Han har "alltid" vært sånn. Det er vel bare sånn noen barn er, tror jeg.

Nå er det flere Dol-barn som gjør dette, så da konkluderer jeg med at han er normal :o)

Nå er det flere Dol-barn som gjør dette, så da konkluderer jeg med at han er normal :o)

Kanskje det er et DOL-barn-fenomen? De må kvitte seg med endel overskuddsvarme etter at alt ullundertøyet, ullvatten-vottene og de ekstra gode reima-tecdressene er kommet av..? ;o)

Gjest Shira12

Eller kanskje han må få heldekkende ull-pysj, og være helt uten dyne. De sier jo at man ikke fryser selv om man blir våt i ullklær. ;-)

Nå kjøpte jeg akkurat nye ullklær til han. Da skal jeg ta og teste det ut en kveld. Akkurat nå sover han tungt, den gutten der kan sove selv om huset raser ned rundt han! Enda en ting han ikke har arvet fra meg.

;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...