Gå til innhold

Disse to filmene MÅ dere se!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp vært på kino - alene - hehe, og sett to veldig bra filmer.

Ene er Shooting Dogs.

Den er Hotel Rwanda 100 ganger sterkere.

Sann historie den også, og RÅsterk film. Føltes - som Hotel Rwanda - som en knytteneve i magen, bare 100 ganger sterkere.

Andre var Babel.

Meget god film om tre ulike historier fra 3 ulike steder i verden, som flettes sammen.

Veldig god film.

Jeg ser nesten bare drama filmer for tiden, syntes det er de filmene som GIR mest. Og snakker jeg ikke om drama filmer ala World Trade Center osv, men drama filmer ala The Woodsman, Snow Cake, Crash osv.

Hverken min mann eller mine venner er interessert i den type filmer, men spør du meg går de glipp av VELDIG mye.

Hvordan er det med dere? Liker dere sterke drama filmer eller er dere mer "den lette" typen?

Skrevet

Har sett Babel, og den anbefales :o) måten de 4 historiene er flettet sammen på er snedig, det at de skildrer så godt 4 forskjellige samfunn og fletter de sammen er utrolig bra - viser veldig godt kontraster, ikke bare i kulturen, men også på det menneskelige planet. Blir gjerne med deg og ser flere sånne filmer jeg ;o)

Skrevet

Har sett Babel, og den anbefales :o) måten de 4 historiene er flettet sammen på er snedig, det at de skildrer så godt 4 forskjellige samfunn og fletter de sammen er utrolig bra - viser veldig godt kontraster, ikke bare i kulturen, men også på det menneskelige planet. Blir gjerne med deg og ser flere sånne filmer jeg ;o)

Det var fire ja :) Gikk litt fort i svingene der...

Skrevet

Det var fire ja :) Gikk litt fort i svingene der...

Ja, men de tre hovehistoriene er vel ekteparet, guttene som skyter og jentene i Japan :o) jeg tenker den om barna i ørkenen som en sidehistorie egentlig, vet ikke helt hvorfor, syntes liksom bare at den var litt mindre vektlagt enn de andre..

Skrevet

Babel skal sees snart, ellers liker jeg de andre filmene du nevnte:) Jeg er som deg og orker ikke kaste bort tid på filmer som ikke gir meg noe, jeg søker alltid etter følelser, overraskelser og stemninger i filmer.

Når det er sagt - så er jeg redd for å gå glipp av gode filmer og er åpne for alle sjangre, ikke bare drama.

Dersom du ikke har sett dem allerede vil jeg anbefale deg å se The Departed, Volver, Nobody Knows, The Puffy Chair, Twelve and Holding, Brick, The Squid and The Whale, Mysterious Skin, Requiem, Look Both Ways og

Mesteparten er indiefilmer, de fleste er innenfor drama. Tror du ville like dem!

Er heldigvis så heldig å ha kjæreste som har samme filmsmak/lidenskap som meg. Når det gjelder venner har jeg noen som helst bare vil se hjernedøde filmer fordi de mener det er en god avslapningsmetode, andre MÅ ha minst to superkjente skuespillere med i filmen for å se den. Skal de arrangere Bridget Jones-maraton, vet de at de ikke trenger å invitere meg ihvertfall:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...