Gå til innhold

godtatt å være lat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det høres ut som om alle dere som har svart mener at det er helt ok å ha et avslappet forhold til livet. Betyr det at folk kan komme hjem til meg å se mitt rot, uten å tenke negative tanker om meg? Betyr det at andre ikke stiller så store krav til meg, men liker meg uansett? Det høres for godt ut til å være sant i mine ører

Normalt rot, sånn at man ser det bor folk i huset bryr jeg meg overhode ikke om - da hadde jeg ikke kunnet bos hos meg selv!

Men dersom det er regelrett møkkete og det virkelig flyter overalt så reagerer jeg, men da skal det være ille!

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

10

• Åsemor

5

• amber sun

3

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Overtid uten lønn er som salt uten egg.

Eksistens uten mening.

Helt enig. Tenk at Osiris er enig med deg da Keinstein! :)

Skrevet

Med barn i huset så klarer vi ikke ha det strøkent. Det gjør meg matt iblandt og jeg blir sittende å kope, blir lat.. Jeg vil ikke si at jeg akkurat godtar latskap, men sånn blir det innimellom. Hvis noen derimot skulle ringe meg å si at nå kommer jeg på besøk, åh, da er jeg i alle rom samtidig å rydder. Men det er utrolig hvor raskt det går når man bare må! :)

Jeg er flinkere til å holde orden hjemme nå når jeg har jobb 5dager i uken, enn når jeg "bare" var hjemme. Rart egentlig.

Gjest perfeksjonist?
Skrevet

Dine egne fordommer er nok et viktigere element. F eks menn ser ikke støv og lo om de ikke får kjeften full av det.

Nei, så lenge en holder mor og svigermor på avstand så skal det vel gå greit.

Skrevet

Helt enig. Tenk at Osiris er enig med deg da Keinstein! :)

Fydda, hva har jeg gjort galt? Jeg må tilbake til tenkehetta.

Ubetalt overtid er en uting. Mange sliter seg ut og erbeidsgivere utnytter det.

Men det er ikke riktig at noen skal kunne ilegge seg selv overtid og få betalt for det.

Gjest perfeksjonist?
Skrevet

Jeg tror ikke det er godtatt å være lat i dag. MEn jeg tror alle, eller mange ønsker å leve et liv slik du beskriver det her.

I dag lever vi i et samfunn som består av krav og plikter fra tidlige bareår.

Jeg tror valget å "leve lat", fører til tap av status- men lite annet...I samfunnet generellt er det jo vurderinger her og der, opp og ned i mente- for hvor og hvordan vi presterer.

Jeg har nok valgt en litt lat livsstil.

Hvordan skal man klare å leve et avslappet liv, når man omgås folk med store ambisjoner, og folk som er veldig kritiske. Da skal man ha en god porsjon selvfølelse for å stå imot presset, og leve det livet man ønsker.

Skrevet

Med barn i huset så klarer vi ikke ha det strøkent. Det gjør meg matt iblandt og jeg blir sittende å kope, blir lat.. Jeg vil ikke si at jeg akkurat godtar latskap, men sånn blir det innimellom. Hvis noen derimot skulle ringe meg å si at nå kommer jeg på besøk, åh, da er jeg i alle rom samtidig å rydder. Men det er utrolig hvor raskt det går når man bare må! :)

Jeg er flinkere til å holde orden hjemme nå når jeg har jobb 5dager i uken, enn når jeg "bare" var hjemme. Rart egentlig.

Det er sunt med litt respekt for andre. De syns sikkert ikke det er noe hyggelig å komme til et totalt kaos, og de skaper seg et bilde av deg som person. Rimelig orden i huset vitner om en ryddig person.

Skrevet

Det er sunt med litt respekt for andre. De syns sikkert ikke det er noe hyggelig å komme til et totalt kaos, og de skaper seg et bilde av deg som person. Rimelig orden i huset vitner om en ryddig person.

:) Jeg har også fått høre at man kan se på bilen hvor ryddig man har det i hjemmet. Tror det kan stemme, for meg i allefall. En dag nesten strøkent, neste dag helt/delvis bomba!

Skrevet

:) Jeg har også fått høre at man kan se på bilen hvor ryddig man har det i hjemmet. Tror det kan stemme, for meg i allefall. En dag nesten strøkent, neste dag helt/delvis bomba!

Jeg jobber mye etter skippertakmetoder. Og har det helt fint med det. Men å skifte dekk, vaske opp, vaske badet, kjøkkenet og vaske bilen på en dag blir ofte litt slitsomt.

Skrevet

Svigermor har sluttet å komme på uanmeldte besøk her hos oss. Tror ikke det var bra for helsen hennes rett og slett i og med at vi har kjøpt hennes hus og hun dermed sammenligner veldig med hvordan hun pleide å ha det her. Alle andre som er truende til å komme på uanmeldt besøk kjenner oss så godt at de vet hvordan det ligger an. Men har fått flere kommentarer, f.eks "oj, trodde JEG hadde det rotete hjemme, der tok jeg feil gitt!"

Men vi blir bedre med årene altså. I går var det nesten ryddig her, så alt som er av rot nå er forårsaket av jengungen som har ti ganger så mange leker som hun egentlig trenger, og alt ligger utover stuegulvet.

"Men har fått flere kommentarer, f.eks "oj, trodde JEG hadde det rotete hjemme, der tok jeg feil gitt!"

"

Det var nok en lettelse å oppdage.

:-)

Skrevet

Jeg jobber mye etter skippertakmetoder. Og har det helt fint med det. Men å skifte dekk, vaske opp, vaske badet, kjøkkenet og vaske bilen på en dag blir ofte litt slitsomt.

Slitsomt ja, men utrolig deilig når det er gjort! Hvis jeg skulle latt være å gjøre noe en hel dag, så ville jeg knapt orket å begynne på det dagen etter. Jo jeg kan ta skippertak i kommoder og skaper av og til, men må trø til hver dag med resten av huset. Men gosj, sånn er det bare :)

Skrevet

Det stemmer ikke hos oss!

Bilen kan se rimelig bomba ut, mens hjemme hos oss er det stort sett ganske strøkent...

Kan det ha noe med at bilen liksom er gubbens "domene" og at jeg nekter å ta ansvar der også? ;-)

Skrevet

Det stemmer ikke hos oss!

Bilen kan se rimelig bomba ut, mens hjemme hos oss er det stort sett ganske strøkent...

Kan det ha noe med at bilen liksom er gubbens "domene" og at jeg nekter å ta ansvar der også? ;-)

Ja, kan det ha noe med det å gjøre? (at din mann tar bilen) hehe

Din mann ville hatt et rotehus han da. Godt du tar deg av det! ;)

Skrevet

Hehe det stemmer ikke her.

jeg holder det ganske ryddig og fint hjemme, men bilen ser ofte ut som et lite helvete. Papir, lapper, sjokoladepapir osv som flyter på gulvet og i siderommene i døren, støv overalt fordi jeg ikke har vasket den på x antall måneder...

;-P

Skrevet

Du høres litt ut som meg.

Jeg har heller ikke store ambisjoner om å klatre på karrierestigen, men jeg er derimot opptatt av at det er viktig å trives i jobben og gjøre en god jobb der en er, ikke nødvendigvis hige etter mer hele tiden.

På motivasjonskurs o.l. er det ofte det å gå mot mål som blir framhevet, komme seg videre, oppover. Men jeg syns ikke en skal glemme at det faktisk kan være vel så bra å sette pris på det en har, glede seg over de små tingene, og ikke jobbe seg ihjel for etterpå å sitte og tenke på det en gikk glipp av fordi en måtte jobbe, og i tillegg så likte en ikke jobben.

Jeg syns det er viktig å sette pris på det å være også, være sammen, ha det godt, gjøre jobben en har og trives i på en best mulig måte, og ikke nødvendigvis hige videre med masse ambisjoner om karriere.

Jeg syns IKKE dette er det samme som å være lat.

Gjest perfeksjonist?
Skrevet

Du høres litt ut som meg.

Jeg har heller ikke store ambisjoner om å klatre på karrierestigen, men jeg er derimot opptatt av at det er viktig å trives i jobben og gjøre en god jobb der en er, ikke nødvendigvis hige etter mer hele tiden.

På motivasjonskurs o.l. er det ofte det å gå mot mål som blir framhevet, komme seg videre, oppover. Men jeg syns ikke en skal glemme at det faktisk kan være vel så bra å sette pris på det en har, glede seg over de små tingene, og ikke jobbe seg ihjel for etterpå å sitte og tenke på det en gikk glipp av fordi en måtte jobbe, og i tillegg så likte en ikke jobben.

Jeg syns det er viktig å sette pris på det å være også, være sammen, ha det godt, gjøre jobben en har og trives i på en best mulig måte, og ikke nødvendigvis hige videre med masse ambisjoner om karriere.

Jeg syns IKKE dette er det samme som å være lat.

Takk for et fint innlegg! Hvis samfunnet hadde rettet seg mer den veien, ville nok mange psykiske problemer forebygges.

Skrevet

Hehe det stemmer ikke her.

jeg holder det ganske ryddig og fint hjemme, men bilen ser ofte ut som et lite helvete. Papir, lapper, sjokoladepapir osv som flyter på gulvet og i siderommene i døren, støv overalt fordi jeg ikke har vasket den på x antall måneder...

;-P

Er du alene om bilen da?

punky brewster
Skrevet

Jeg lever mitt liv, tar godt vare på ungene mine og er en god kjæreste - mer forlanger jeg ikke av meg selv. :o)

Jeg hoppet av en utdannelse jeg innså at ikke var noe for meg og har etterhvert klart å få en jobb som jeg stortrives med og gjør veldig bra om jeg selv skal si det. :o)

Jeg er lat og nei, jeg har ingen karriereambisjoner å snakke om - jeg er bare makelig anlagt og mener at livet har så mye mer å by på enn jobbing. :o)

men mener å ha lest at du er bibllotekar, er ikke det 5 års utdannelse?

Skrevet

Er du alene om bilen da?

Vi bruker den begge to, men jeg mest.

Og det er jeg som roter i den. Den så sånn ut da det bare var jeg som brukte den også, og når jeg går gjennom den for å kaste søppelet en gang hvert jubelår, er det 99% mitt søppel jeg finner der.

Så jeg kan nok ikke skylde på samboeren. :-)

Skrevet

men mener å ha lest at du er bibllotekar, er ikke det 5 års utdannelse?

Jeg jobber i bibliotek, men jeg er ikke utdannet bibliotekar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...