Gå til innhold

Dobbelt-syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å få en ny forkjølelse før man er ferdig med den forrige? Tenåringen her i huset var såvidt begynt å komme seg etter en lang virusinfeksjon, der han fikk penicillin på slutten mot hosten. Nå er han sjuk igjen, med ny snørr, ny feber og i dag høres det ut som ny hoste igjen. Han har vært både en tur på skolen og på kino mellom nummer en og nummer to-forkjølelse.

Åh! Dette er fjerde uka! Hva er det som går der ute, egentlig? Bor i Oslo.

Skrevet

Har det sånn jeg også, hangler på 3.uka, og det kjennes ut som andre runde bare lappet over første uten stopp.

Jeg har ikke hatt feber, men hangler skikkelig.

Flere venner rundt her har også hatt to runder tett på.

Skrevet

Jeg holdt også på slik for noen uker siden.

Småsyk noen dager. Ble bedre, bare for å bli verre et par dager senere. Gikk vel slik i ca 4 uker. Kjempeslitsomt:(

Det var samme sak med barna også! Det var som en ond sirkel!

Skrevet

Teorien sier at det fins ca 200 ulike slike virus. Du kan visst godt få 2 eller 10 på en gang eller etter hverandre. Og jo sykere blir du selvsagt. Det hele er 80% uflaks, resten manglende håndvask og generell dårlig hygiene.

Vask henda godt med såpe og varmt vann, tørk deg hardt og godt. Ikke gni deg i øya eller pell deg i nesa uten håndvask først. Hold deg unna mat som folk tar på, andres telefoner, dørhåndtak osv.

Jeg ble smittet av en krukke med sinnsykt gode sukkertøy, som dessverre mange andre hadde rotet i. Hadde jeg visst det, så hadde jeg ikke rørt den.

Skrevet

Sånn hadde jeg det ifjor høst (oktober/november). Hosta som en tulling i noen uker, fikk så feber som varte i over en uke. Var feberfri et par uker (men hosta fortsatt endel), så var det på'an igjen med feber og enda mer hoste. Jeg hadde ikke vondt for brystet, annet enn at jeg ble "sår" av all hosten. Det ene ribbebeinet fikk seg til og med en "knekk"...

Hos legen ble det kostatert "stille lungebetennelse" som krevde pencillin. Sikkert lurt å ta en legesjekk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...