Gå til innhold

Max 20W, en bommert..

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Hva skjer hvis man putter en 50W spotlight i en max20W armatur? Vel.. det går bra en god stund, uker, ja, måneder (lyset skrus vel og merke av og natta). Så plutselig en dag våkner man opp til en merkelig brent-plast-lukt. Dette etter en natt hvor lyset har stått på og sto sikkert på hele dagen og kanskje til og med natta før det igjen også. Man lurer jo fælt på hva denne lukten er, men konkluderer med at den sikkert kommer utenifra. Man går inn på badet og man registrerer at spotlighten over speilet svikter litt.. Det er da man ser det.. Plastarmaturen har rent nedover spotlight-pæra, og det ser ikke bra ut.. det er meget tydelig at det er her lukten kommer fra.. Livsfarlige greier da.

*blush*

En erfaring rikere nå ja.. Og gubben klarte faktisk å skylde på MEG! Det var jeg som kjøpte pæra ja! Men han som satt den i!

Hilsen ei som fra nå av alltid vil sjekke max-watten i lysarmatur.. (og som takker skaperen for at det ikke begynte å brenne)

Skrevet

Det er noe ved ordet "max" som betyr nettopp max - altså, ikke mer enn, ja :-)

"......................................"

Gjest trultemor26
Skrevet

Det er noe ved ordet "max" som betyr nettopp max - altså, ikke mer enn, ja :-)

Ja, vi lurte jo fælt på hvorfor hele armaturen smeltet da.. og tenkte kanske vi skulle sjekke watten på både pæra og max'en på armaturen. Tanken hadde faktisk ikke slått oss før.. hvertfall ikke meg da.

Pæra 50W og armaturen tålte max 20.. uuupss

Skrevet

Ja, vi lurte jo fælt på hvorfor hele armaturen smeltet da.. og tenkte kanske vi skulle sjekke watten på både pæra og max'en på armaturen. Tanken hadde faktisk ikke slått oss før.. hvertfall ikke meg da.

Pæra 50W og armaturen tålte max 20.. uuupss

Du kan trøste deg med at det slett ikke er en uvanlig feil å gjøre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...