Gå til innhold

Lønner det seg å selge hus før eller etter jul?

Anbefalte innlegg

Gjest Huseieren
Skrevet

Vi skal flytte, og dermed selge huset vi bor i nå. Vi er uansett ikke ute herfra før i desember, og da må vi jo vaske og ordne. Hvis vi i det hele tatt skal rekke å ha visninger osv blir det kjempestress, og jeg håper egentlig vi drøyer det til over nyttår...

Jeg innbiller meg at folk ikke er så opptatt av å se på hus i midten av desember, og tenker at det er dumt om det averteres mange ganger, da tenker vel folk at prisen er for høy eller at det er noe rart med huset?

Så kjære med-dolere, jeg trenger innspill om når vi bør forsøke å selge :)

Skrevet

Jeg ville kontaktet megler (som får det takstert) i desember eller før, men ikke lagt det ut for salg før slutten av januar eller februar.

Ingen som har tid å kjøpe hus midt i julestria.

Skrevet

Kontakt megler nå, men vent med salg til over nyttår.

Skrevet

Jeg prøvde å selge leiligheten min før jul for tre år siden. Det var en attraktiv leilighet men jeg fikk ikke solgt den før i februar.

Vent til etter jul :o) Jeg har en anelse at dere får høyere pris også, jeg klarte å presse prisen opp til det jeg ville etter å ha fått altfor lave bud før jul.

Skrevet

Hvis jeg skulle kjøpe ny bolig ville jeg i hver fall ikke flytte inn før jul. Det er nok å gjøre om man ikke skal bale med flytting i tillegg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...