Gå til innhold

småbarn og dusjing

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De er jo møkkete etter barnehage og jeg synes ofte de roer seg hvis de får bade så innimellom bader de hver dag med oljebad i vannet eller så tar de en rask dusj. Men ingen barn på den alderen "behøver" å dusje ofte- kanskje en gang pr. uke er nødvendig for å vaske håret.

De er jo møkkete etter barnehage og jeg synes ofte de roer seg hvis de får bade så innimellom bader de hver dag med oljebad i vannet eller så tar de en rask dusj. Men ingen barn på den alderen "behøver" å dusje ofte- kanskje en gang pr. uke er nødvendig for å vaske håret.

Småtten min har vokst ut av badebalja si så nå er et dusjen som gjelder. Dessverre syns han ikke det er like stas som balja så det blir ikke dusjet så ofte som det ble badet, nei. :-)

Annonse

Annonse

Mine er nå 6 og 8 år og de har i flere år badet/dusjet et par ganger i uka, vasker da samtidig håret. Om sommeren hender det vel oftere at de får seg en kjapp dusj før leggetid da, etter en lang dag ute er de ikke alltid like lekre til å stappe i seng! :o)

Dusjer og vasker håret på datteren min på fire år et par ganger i uken, i tillegg skyller jeg henne nedentil hver kveld før hun skal sove og smører med salve etterpå. Hun blir veldig lett sår og rød, så å vaske henne med klut gjør bare vondt verre. Går antakeligvis litt fort i svingene i barnehagen ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...