Gå til innhold

Hvilke matvarer spiser du ikke?Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Jeg har vanligvis ikke motforestillinger mot å smake på noe nytt som regel. Men akkurat suchi kunne jeg ikke tenkt meg å smake pga at det er rått.

Lungemos derimot spiser jeg gjerne, selv om det for mange høres ekkelt ut. Men så lenge grisen var ikkerøyker, så tror jeg det går helt fint...

;o)

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

15

• flisa

7

• Mañana

6

• ylvali1365381015

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

spiser ikke joikaboller.. kaster opp bare jeg tenker på det.. samme med fiskekaker, men kan spise det i nød...

Skrevet

Spiser lite svin, og ikke kylling i det hele tatt med mindre den er frittgående/økologisk. Orker ikke å støtte kyllingbransjen.

Skrevet

Jeg spiser det meste av vanlig mat tror jeg. Sushi er ikke vanlig mat så det spiser jeg ikke. :o) Lungemos går ned på høykant.

Det er vel ikke noe jeg ikke spiser av prinsipp egentlig...

Skrevet

Jeg spiser ikke grøt, fordi jeg ikke liker det.

Det er faktisk det eneste jeg ikke liker (som jeg kan komme på)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Akkurat det samme som deg.

Lungemos er kjempegodt, det.

Skrevet

Jeg spiser ikke røkt kolje, liker ikke smaken.

Ikke bernaise-saus. ikke rødvin.

Ikke oliven.

Ellers er det meste greit, (også lungemos)

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Akkurat det samme som deg.

Lungemos er kjempegodt, det.

mmm. Med purreløk. Eller har du en mer spennende variant?

:o)

Skrevet

Jeg spiser gjerne sushi, men lungemosen får stå der til det gror mose på den.. Samme gjelder for allslags innmat og blod. Og jeg drikker ikke melk.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg spiser det meste av vanlig mat tror jeg. Sushi er ikke vanlig mat så det spiser jeg ikke. :o) Lungemos går ned på høykant.

Det er vel ikke noe jeg ikke spiser av prinsipp egentlig...

ris og fisk er vel vanlig mat det?

Skrevet

I grunn veldig mye.

Spiser særdeles lite sjømat, bare noen få fisketyper.

Ingenting rått, inkludert sushi.

Ingenting MEDIUM stekt.

Ingenting med ekle substanser i seg, som f.eks blod.

Ingenting som er sleipt.

Skrevet

Holder meg unna alt av fisk, fiskeboller er det nærmeste. (det stopper i halsen, vrenger meg)

Fenalår og spekemat.(har aldri klart å spise kaldt kjøtt)

Blodpudding (ekkelt)

Smalahove har jeg aldri prøvd.

Jeg er lite flink i matveien! Og kanskje kunne jeg klart meg totalt uten kjøtt?

Gjest bagatelle
Skrevet

Pølser, kebab, innmat (lungemos, nyrer, blodpudding etc.), rått kjøtt og fisk (som biff tartar og sushi), aspik.

Det byr meg imot helt enkelt:-p

Skrevet

ris og fisk er vel vanlig mat det?

Ikke rå fisk. Ikke for meg.

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg spiser ikke rød paprika og dagfersk gjærbakst (tåler ikke).

Spiser ikke bacalao, lungemos, rakfisk, lutefisk, sushi, smalahove, ikke glad i indisk mat/thaimat, rømmegrøt, tapas (noe kan gå ned), stekt og kokt sild, ål - lista er laaaang ;o)

Skrevet

Enig -SUSHI - rå fisk med klebrig ris og tang rundt -tror jeg jammen jeg takker nei til jeg også.

jeg spiser IKKE Joikakaker.

Skrevet

Spiser ikke bacalao, lungemos, rakfisk, lutefisk, sushi, smalahove, ikke glad i indisk mat/thaimat, rømmegrøt, tapas (noe kan gå ned), stekt og kokt sild, ål - lista er laaaang ;o)

*Skriver seg bak øret at hun aldri skal invitere Flystripa hjem på mat* ;o)

ikke fast nick
Skrevet

Spiser ikke hvalkjøtt og ikke lever, kun fordi jeg ikke klarer hhv. smaken og lukten av det. Er også forsiktig med rå mat pga. mageproblemer. Var tidligere svært begeistret for salat, men etter en runde med sykdom fra salmonellasmittet salat, er ikke det særlig fristende heller. Spiser heller ikke varm mat som inneholder melkeprodukter, da jeg får akutt diare av det.

Skrevet

Spiser du røykelaks? Det er også rå fisk :)

Jeg spiser ikke kokos. Synes det smaker kvalmende.

Skrevet

Oi! Det var ikke småtteri. Du nevner mye av det beste jeg vet :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...