Gå til innhold

Hvilke matvarer spiser du ikke?Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig -SUSHI - rå fisk med klebrig ris og tang rundt -tror jeg jammen jeg takker nei til jeg også.

jeg spiser IKKE Joikakaker.

Det er ikke tang rundt sushi, og fiskefileten liger oppå en risklump.

"......................................."

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

15

• flisa

7

• Mañana

6

• ylvali1365381015

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ikke mye. Men skjell, kreps, krabbe, hummer etc. spiser jeg ikke. Ikke fordi jeg har noen motforestillinger mot det, men fordi det smaker kjipt. Så er det mye jeg ikke akkurat _liker_, men som jeg ikke har noe problem med å spise hvis jeg må.

"........................................"

Skrevet

Personlig synes jeg ikke hverken elg eller rein smaker godt, så det blir lite vilt i matveien på meg også :-)

"........................................."

Hjort er populært her eg bur. Eg er ikkje så veldig glad i det...

ylvali1365381015
Skrevet

Innmat appellerer ikke til meg, kanskje med unntak av gåselever, som er nydelig når den varmebehandles/stekes lett. (mmmmhh... ;-D)

Ellers spiser vi ikke posemat, ikke fediglagede retter(ferdigstekte pannekaker og ferdigkokt grøt i plastpakker!!!! ÆÆÆÆÆÆSJ! For et påfunn! Og ferdigkokte, vakuumpakkede poteter, frysetørrede grønnsaker med pulver-les:"suppe").

Lager helst all mat selv (dvs fra grunnen), men spiser masse lettvint mat for det, pasta og fryseprodukter feks, selv om vi vil ha ferske grønnsaker.

Sardiner er et pålegg jeg aldri har vært fristet til å smake, rått kjøtt er heller ikke favoritter, hvor in det enn måtte være. Melk drikker jeg meget sjelden, syltetøy og sjokopålegg er ikke heller ikke favoritter.

Men mørk sjokolade er godt, jeg får tilstrekkelig med sukker!

:-)

Skrevet

Jeg spiser gjerne sushi, men lungemosen får stå der til det gror mose på den.. Samme gjelder for allslags innmat og blod. Og jeg drikker ikke melk.

"Og jeg drikker ikke melk."

Melk er for kalver - evt. småunger - så det er jo like greit. Ufyselig kvalme greier :-)

"........................................"

Skrevet

Spiser ikke hvalkjøtt og ikke lever, kun fordi jeg ikke klarer hhv. smaken og lukten av det. Er også forsiktig med rå mat pga. mageproblemer. Var tidligere svært begeistret for salat, men etter en runde med sykdom fra salmonellasmittet salat, er ikke det særlig fristende heller. Spiser heller ikke varm mat som inneholder melkeprodukter, da jeg får akutt diare av det.

Hva lever du av, da? ;)

Skrevet

Hjort er populært her eg bur. Eg er ikkje så veldig glad i det...

Det _kan_ være godt, vis det er preparert på riktig måte. Enebærrøkt, f.eks.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg spiser ikke rød paprika og dagfersk gjærbakst (tåler ikke).

Spiser ikke bacalao, lungemos, rakfisk, lutefisk, sushi, smalahove, ikke glad i indisk mat/thaimat, rømmegrøt, tapas (noe kan gå ned), stekt og kokt sild, ål - lista er laaaang ;o)

Oida! Et fattigslig smaksliv, er jeg fristet til å si. For jeg elsker mye av det du hater. ;-)

Men hva liker du da?

Synes forøvrig det er mange i tråden her som går glipp av sunne

matvarer, spekket med stoffer vi trenger... Håper dere tar vitamintilskudd, selv om det ikke kan erstatte den maten vi spiser, som inneholder flere stoffer kunstige vitaminer ikke inneholder...

Gjest ChiengMai
Skrevet

mmm. Med purreløk. Eller har du en mer spennende variant?

:o)

Masse vanlig løk, det er snadder.

Skrevet

Oida! Et fattigslig smaksliv, er jeg fristet til å si. For jeg elsker mye av det du hater. ;-)

Men hva liker du da?

matvarer, spekket med stoffer vi trenger... Håper dere tar vitamintilskudd, selv om det ikke kan erstatte den maten vi spiser, som inneholder flere stoffer kunstige vitaminer ikke inneholder...

For en gangs skyld er jeg enig med deg. Jeg vet ikke hva som er minst smart, å ikke spise kjøtt, fugl ELLER fisk, eller å ikke spise grønnsaker. Begge deler er å be om trøbbel når man kommer litt opp i årene.

".........................................."

Skrevet

Har aldri spist sushi, men har som prinsipp at jeg prøver alt for å se om jeg liker det. Jeg spiser aldri rå løk eller koriander, lutefisk, blodmat og innmat. Spiser helst ikke svin. Er veldig lite glad i melmat og melk, så grøt er ingen favoritt, bortsett fra havregrøt som kan gå an. Ellers er jeg ikke så kresen, blir jeg bedt bort så spiser jeg det jeg får dersom det ikke inneholder rå løk eller koriander.

Gjest Aimabel
Skrevet

Men hva liker du da?

ja, det gjelder ikke flystripa da men det er jo de som ikke rører grønnsaker i det hele tatt. Det er helt merkelig for meg, ihvertfall når det gjelder de som har barn, og skal føre kostholdsvaner videre. Menmen, man fær være som man er. Jeg har vel noen laster selv også, så skal ikke blande meg borti. Men jeg tenkte det samme som deg.

Skrevet

Det er ikke tang rundt sushi, og fiskefileten liger oppå en risklump.

Det svarte papiret rundt - er ikke det tang da? - GRRR

ylvali1365381015
Skrevet

For en gangs skyld er jeg enig med deg. Jeg vet ikke hva som er minst smart, å ikke spise kjøtt, fugl ELLER fisk, eller å ikke spise grønnsaker. Begge deler er å be om trøbbel når man kommer litt opp i årene.

Så sant! :-)

Skrevet

Jeg har problemer med å spise kjøtt, men jeg spiser det hvis noen servere det til meg. Jeg er heller ikke overbegreistret for ferdigblandet salat for jeg liker å blande selv.

Jeg spiser ikke rå risk eller rått kjøtt. Lakris har jeg aldri likt smaken på. Melkeprodukter begrenser jeg pga laktoseintoleranse. Jeg drikke ikke springvann fordi jeg liker ikke metallsmaken så jeg drikker bare olden, evnt pepsi max. Jeg liker heller ikke kaffe, te, rødvin, hvitvin, whisky. Klubb klarer jeg ikke. Lungemos, blodpølse, leverpostei, reker, krabbe, makrell, laks, hummer, frokostblandinger og drops klarer jeg ikke.

ylvali1365381015
Skrevet

ja, det gjelder ikke flystripa da men det er jo de som ikke rører grønnsaker i det hele tatt. Det er helt merkelig for meg, ihvertfall når det gjelder de som har barn, og skal føre kostholdsvaner videre. Menmen, man fær være som man er. Jeg har vel noen laster selv også, så skal ikke blande meg borti. Men jeg tenkte det samme som deg.

Jeg har så definitivt laster! :-)

Men jeg tenker at det er vel så viktig å få i seg nok av det kroppen trenger, som å fokusere på hva man ikke skal spise.

Kutt ut sukker og fett, men lev på luft og stivelse, liksom? ;-)

Skrevet

Å, hvordan da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...