Gå til innhold

Hvilke matvarer spiser du ikke?Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å det er så mye...

Spiser ikke grønnasker (unntaket er rå gulrøtter), leverpostei, ost (bare smeltet ost), kaviar, rekesalat, smør, peanøttsmør, dressinger, lutefisk, sushi, ingen annen form for rå fisk..

jah.. noe sånt :)

Hvorfor i all verden spiser du ikke grønnsaker?

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

15

• flisa

7

• Mañana

6

• ylvali1365381015

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira12
Skrevet

Det _kan_ være godt, vis det er preparert på riktig måte. Enebærrøkt, f.eks.

"......................................."

Hadde du tatt deg en tur til oss, skulle du fått smake god hjort.

Alt beror på at man må tilberede det rett. Jeg kan ikke det, men sambo er blitt en kløpper, jeg står for tilbehøret og det smaker meget godt også :-)

Skrevet

joikaker, lungemos, lever, medisterpølser, og makrell i tomat. det smaker rett og slett ikke noe godt i det hele tatt! og så drikker jeg ikke melk (tåler det ikke).. sånn ellers tror jeg at jeg spiser det meste :)

Gjest Shira12
Skrevet

Sushi har jeg aldri prøvd, men hadde nok tatt en bit for og smake.

Jeg lever etter den filosofien at jeg kan smake på alt, og så la vær jeg og spise det jeg ikke liker smaken på.

Innmat liker jeg ikke smaken på, ikke konsistensen heller.

Ertestuing liker jeg heller ikke, og holder meg langt unna, liker ikke lukten heller.

Fårikål holder jeg meg også langt langt unna! Jeg liker hverken kjøttet eller kokt kål.

Det eneste jeg synes er spisendes på sauen er pinnekjøtt og fenalår.

Gjest Shira12
Skrevet

Og ja, ett lite tillegg, sauen sitt hode er også god mat.

Skrevet

Det svarte papiret rundt - er ikke det tang da? - GRRR

Det er ikke sushi.

"................................."

Skrevet

Å, hvordan da?

Vegetarianer: Veldig vanskelig å få i seg nok proteiner, f.eks. B-12 mangel er også veldig vanlig. Menneskekroppen er ikke skapt for å være gresseter, enkelt og greit. Når det gjelder å ikke spise grønnsaker, så er mye av det foreldrene våre sa når vi var små riktig. Man trenger det som er i grønnsakene.

Dette er jo elementær barnelære, egentlig.

"......................................"

Skrevet

Jeg har så definitivt laster! :-)

Men jeg tenker at det er vel så viktig å få i seg nok av det kroppen trenger, som å fokusere på hva man ikke skal spise.

Kutt ut sukker og fett, men lev på luft og stivelse, liksom? ;-)

"Kutt ut sukker og fett, men lev på luft og stivelse, liksom?"

Sukker _kan_ man med fordel kutte ut. Men det er i praksis umulig. Fett er imidlertid livsviktig (de gode fettsyrene, selvfølgelig).

".........................................."

Skrevet

Ække kannin, ikke sant.

"..................................."

Skrevet

Hadde du tatt deg en tur til oss, skulle du fått smake god hjort.

Alt beror på at man må tilberede det rett. Jeg kan ikke det, men sambo er blitt en kløpper, jeg står for tilbehøret og det smaker meget godt også :-)

Som jeg sa - det _kan_ være godt :-)

"........................................."

Skrevet

I don't like them :P

Helt ærlig så kan jeg ikke fordra smaken, får jeg f.eks blomkål i munnen brekker jeg meg. Det er veldig barnslig men det er nå sånn det er.

Jeg tar vitamintilskudd og tran.

Skrevet

Vegetarianer: Veldig vanskelig å få i seg nok proteiner, f.eks. B-12 mangel er også veldig vanlig. Menneskekroppen er ikke skapt for å være gresseter, enkelt og greit. Når det gjelder å ikke spise grønnsaker, så er mye av det foreldrene våre sa når vi var små riktig. Man trenger det som er i grønnsakene.

Dette er jo elementær barnelære, egentlig.

"......................................"

Vel, dette er kanskje ikke elementær barnelære, men det er ikke så vanskelig å få i seg proteiner som du tror.

Egg, bøner, erter, linser, nøtter, tofu, TVP, seitan, tempeh er alle proteinkilder på likt nivå som kjøtt.

B12 er sjelden et problem for vegetarianere, ettersom vi spiser egg og meiereprodukter. Dette er en utbredt misforståelse ettersom det er VEGANERE som har verre for å få i seg nok av denne vitaminen. Dersom man likevel ikke får i seg B12 via meieriprodukter og egg er gjærekstrakt og soyaprodukter utmerkede kilder til vitamin B12.

Kanskje er vi ikke skapt til å spise gress, men ble kua skapt for å stå i fjøs med 150 andre kuer? Ble høna skapt for å sperres inne på et areal tilsvarende et A4-ark?

Skrevet

I don't like them :P

Helt ærlig så kan jeg ikke fordra smaken, får jeg f.eks blomkål i munnen brekker jeg meg. Det er veldig barnslig men det er nå sånn det er.

Jeg tar vitamintilskudd og tran.

Ok. Brekker meg selv jeg om jeg kommer over enkelte matvarer, så jeg forstår deg jo...

Men er det ingen grønnsaker du liker smaken på da? Selleri, asparges, paprika, mais? Ikke engang agurk?

Hva med grønnsaker som ingredienser i f.eks mousakka?

Skrevet

Ok. Brekker meg selv jeg om jeg kommer over enkelte matvarer, så jeg forstår deg jo...

Men er det ingen grønnsaker du liker smaken på da? Selleri, asparges, paprika, mais? Ikke engang agurk?

Hva med grønnsaker som ingredienser i f.eks mousakka?

Mousaka har jeg aldri prøvd men tviler på at jeg vil like det hvis det innholder mye grønnsaker.

Jeg liker rå gulrøtter og det spiser jeg ofte. Jeg kan også spise salat men lager det aldri selv fordi det frister ikke, det smaker greit men jeg vil ikke si at jeg synes det er direkte godt. Agurk, tomat og mais spiser jeg ikke nei. Mais kan gå hvis jeg har noe form for saus over.

Jeg skulle veldig gjerne ønske at jeg synes grønnsaker var godt..

Skrevet

Sushi er nydelig.

Spiser ikke kjøttdeig og unngår mange andre farseaktige produkter. Leverpostei er djevelens verk, og stangselleri. Og melk som drikke gir meg brekninger.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Masse vanlig løk, det er snadder.

Takk! Det skal prøves.

:o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det finnes ikke den matrett jeg ikke kunne forsøkt. Men hvis npen serverer meg blodpudding tar jeg det som et hint om at jeg ikke er velkommen.

Rå fisk er orgasme for legemet.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Det finnes ikke den matrett jeg ikke kunne forsøkt. Men hvis npen serverer meg blodpudding tar jeg det som et hint om at jeg ikke er velkommen.

Rå fisk er orgasme for legemet.

Virkelig? Da har jeg gått glipp av noe da. Fikk lyst til å forsøke.

:o)

Skrevet

Jeg må bare henge meg på siste taler (SDD under her) - jeg er altetende, bortsett fra når vi kommer til blodmat. Det bare byr meg imot (har smakt det, altså).

Sushi bare elsker jeg! Du bør absolutt smake det før du dømmer.

Skrevet

Sursild, fordi det smaker vondt.

Mayones, remulade og sånne ting unngår jeg helst, ikke pga. at jeg er slankefanatiker, som de fleste tror når jeg takker nei til det, men fordi jeg synes det smaker bedre uten.

Leverpostei i rund boks som ikke er nyåpnet -det smaker godt som nyåpnet, men fremkaller kvalme hvis den har stått en halv dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...