Gå til innhold

Hvilke matvarer spiser du ikke?Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sursild, fordi det smaker vondt.

Mayones, remulade og sånne ting unngår jeg helst, ikke pga. at jeg er slankefanatiker, som de fleste tror når jeg takker nei til det, men fordi jeg synes det smaker bedre uten.

Leverpostei i rund boks som ikke er nyåpnet -det smaker godt som nyåpnet, men fremkaller kvalme hvis den har stått en halv dag.

Jeg kom på noen ting da jeg leste nedover: koriander og kaviar på tube.

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

15

• flisa

7

• Mañana

6

• ylvali1365381015

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Oida! Et fattigslig smaksliv, er jeg fristet til å si. For jeg elsker mye av det du hater. ;-)

Men hva liker du da?

Synes forøvrig det er mange i tråden her som går glipp av sunne

matvarer, spekket med stoffer vi trenger... Håper dere tar vitamintilskudd, selv om det ikke kan erstatte den maten vi spiser, som inneholder flere stoffer kunstige vitaminer ikke inneholder...

Man kan da fint få i seg det man trenger uten å spise de tingene som Flystripa nevner. Det meste er da mat folk flest spiser svært få ganger i året.

Skrevet

Det må bli asparges, selv om jeg aldri har smakt på det.

Har vonde minner fra første gang jeg fikk dette servert.

I 14 årsalderen var jeg innlagt på sykehus i lang tid, hadde ingen matlyst på flere dager. Etter hvert kom matlysten tilbake og jeg ba om å få litt mat.

Fikk da servert ett eller annet med asparges til. Jeg fikk mildt sagt sjokk da jeg åpna lokket på matfatet, og lukta minnes jeg godt den dag i dag!

Skrevet

Det er ikke sushi.

"................................."

jooooooo

http://www.aperitif.no/index.db2?id=28369

Litt ned i teksten står det:

"Legg et ark tang på et sammenbrettet glasshåndkle eller en bambusmatte. Ta vann på fingrene og ta en "ball" ris som du klemmer utover tangen."

Skrevet

Jeg takler ikke ananas og oliven. Jeg hadde heller ikke følt trang til å smake på ting som i utgangspunktet er ekle ting å spise (snegle og sånn).

Gjest Flystripa
Skrevet

Oida! Et fattigslig smaksliv, er jeg fristet til å si. For jeg elsker mye av det du hater. ;-)

Men hva liker du da?

Synes forøvrig det er mange i tråden her som går glipp av sunne

matvarer, spekket med stoffer vi trenger... Håper dere tar vitamintilskudd, selv om det ikke kan erstatte den maten vi spiser, som inneholder flere stoffer kunstige vitaminer ikke inneholder...

Vi spiser frukt og grønnsaker hver dag. Fisk en-to g pr uke, Kylling, svinekjøtt, pitamat, ris, potet, pizza, pølse, pasta og masse annet variert. Krydderhylla er godt utstyrt, heller krydder enn bedrevet (rak- og lute-) fisk.

Salater og maiskolber - herregud, jeg kan da ikke ramse opp alt vi liker å spise. Tror ikke du trenger å bekymre deg for vitaminene jeg (ikke?)får i meg, nei. Hvilke vitaminer skulle det i så fall være? *himle*

Skrevet

Sushi er nydelig.

Spiser ikke kjøttdeig og unngår mange andre farseaktige produkter. Leverpostei er djevelens verk, og stangselleri. Og melk som drikke gir meg brekninger.

Kjøttdeig er vel ikke farse?

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg har så definitivt laster! :-)

Men jeg tenker at det er vel så viktig å få i seg nok av det kroppen trenger, som å fokusere på hva man ikke skal spise.

Kutt ut sukker og fett, men lev på luft og stivelse, liksom? ;-)

Helt enig med deg. Selv spiser jeg nesten bare mat som jeg selv lager fra bunnen. Og da snakker jeg ikke om avanserte greier, men Wok osv...

candyqueen_83
Skrevet

Spiser du røykelaks? Det er også rå fisk :)

Jeg spiser ikke kokos. Synes det smaker kvalmende.

røkelaks er da ikke rå fisk. Den er røkt..

Gjest Fornarnia
Skrevet

Jeg elsker sushi, biff-tartar og carpaccio, så rått er ingen hindring. biff skal være blodig. Mat jeg helst unngår er sild og innmat (det får jeg da aldri servert heller). blåmuggost har jeg akkurat begynt å like.

Skrevet

røkelaks er da ikke rå fisk. Den er røkt..

Den er likefullt rå.

For ikke å nevne at mye av det som selges som "røkelaks" ikke er røkt i det hele tatt, bare stappet fullt av saltvann med røyksmak...

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg elsker sushi, biff-tartar og carpaccio, så rått er ingen hindring. biff skal være blodig. Mat jeg helst unngår er sild og innmat (det får jeg da aldri servert heller). blåmuggost har jeg akkurat begynt å like.

"blåmuggost har jeg akkurat begynt å like"

Da må du prøve det på pizza!

NAM

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg spiser ikke pølser på bensinstasjon eller kiosk fordi jeg har jobbet der selv, og vet hvor fettete og jævlig det er på grillen. Pølser skal grilles på bål.

Spiser egentlig ikke fastfood i det hele tatt, fordi jeg synes det er kjedelig mat, og jeg føler meg litt uvel når jeg spiser det.

Ellers spiser jeg vel det meste som kan spises.... ;-)

Gjest Fornarnia
Skrevet

jooooooo

http://www.aperitif.no/index.db2?id=28369

Litt ned i teksten står det:

"Legg et ark tang på et sammenbrettet glasshåndkle eller en bambusmatte. Ta vann på fingrene og ta en "ball" ris som du klemmer utover tangen."

Det er maki-ruller. Det fins tre typer sushi: Nigiri-sushi: en liten risball med topping av rå fisk.

Maki-sushi: ruller med tang rundt sushi-ris med forskjellig fyll.

Sashimi: rå fisk i tynne skiver uten ris.

candyqueen_83
Skrevet

Den er likefullt rå.

For ikke å nevne at mye av det som selges som "røkelaks" ikke er røkt i det hele tatt, bare stappet fullt av saltvann med røyksmak...

Man får kjøpe fra et ordentlig merke/firma da, så man får det beste ;) Eller gjøre det selv.

Skrevet

Man får kjøpe fra et ordentlig merke/firma da, så man får det beste ;) Eller gjøre det selv.

Klart. Men selv om den er ordentlig røkt så er den rå. Røkelaks blir ikke varmrøkt.

candyqueen_83
Skrevet

"blåmuggost har jeg akkurat begynt å like"

Da må du prøve det på pizza!

NAM

Hva slags type er god på pizza? Og hva annet har du på pizzaen samtidig? Elsker blåmuggost :)

Skrevet

I grunn veldig mye.

Spiser særdeles lite sjømat, bare noen få fisketyper.

Ingenting rått, inkludert sushi.

Ingenting MEDIUM stekt.

Ingenting med ekle substanser i seg, som f.eks blod.

Ingenting som er sleipt.

Og jeg som ville gjettet (utfra nicket ditt) at du var en skikkelig sushi-elsker :o)

Skrevet

Det er maki-ruller. Det fins tre typer sushi: Nigiri-sushi: en liten risball med topping av rå fisk.

Maki-sushi: ruller med tang rundt sushi-ris med forskjellig fyll.

Sashimi: rå fisk i tynne skiver uten ris.

Men han sier at de med tang ikek er sushi - så har jeg rett eller har jeg rett? :)

Skrevet

"Og jeg drikker ikke melk."

Melk er for kalver - evt. småunger - så det er jo like greit. Ufyselig kvalme greier :-)

"........................................"

"Melk er for kalver - evt. småunger - så det er jo like greit. Ufyselig kvalme greier :-)"

Enig! Smaken er til å få brekninger av og konsistensen og ettersmaken skal jeg ikke engang begi meg inn på! Som en ingrediens er melk OK. Men å drikke melk er omtrent like fristende som å skulle slurpe i seg et rått egg :o(((

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...