Gå til innhold

åndenes makt

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

Hadde du turt å bo i et hus der du opplever å se skygger, høre lyder, og masse annet sprøtt som de påstår skjer? Jeg mener, om det er sant eller ikke er egentlig uvesentlig, for disse menneskene er det virkelig. Hvis de føler det slik, hvordan tør de da å bo der?!

Skrevet

Det spørs. Jeg har opplevd slik, og var veldig redd. Men hadde det kun vært positive opplevelser knyttet til det, hadde jeg ikke vært redd.

Gjest Aimabel
Skrevet

Det spørs. Jeg har opplevd slik, og var veldig redd. Men hadde det kun vært positive opplevelser knyttet til det, hadde jeg ikke vært redd.

postitve opplevelser? Hva tenker du på da? Jeg synes det virker skremmende, uansett hvilken hensikt "vedkommende" har.

Skrevet

postitve opplevelser? Hva tenker du på da? Jeg synes det virker skremmende, uansett hvilken hensikt "vedkommende" har.

Vel, det jeg snakker om var hos et familiemedlem, og det var svært ubehagelig. Skal ikke fortelle om alt, men det er snakk om absurde situasjoner og hendelser.

Jeg har opplevd en engel før også, men dette ble jeg ikke redd for, fordi jeg følte meg beskyttet.

Det er ganske mye vi ikke kan forklare her i verden. Jeg hadde ikke blitt boende i et hjemsøkt hus à la Åndenes Makt.

Skrevet

Jeg synes det er drittskummelt bare å se programmet. Men de har jo ikke så mye valg, med hund og liten gutt og alt. Det er jo deres hus, og det er vel ikke bare bare og flytte.

De føler vel gjerne det er litt for lite konkret grunn til å flytte også. Har selv opplevd småting som egentlig ikke skulle gått an, men man fraskriver det som regel som noe som "ikke er noe å tenke på".

Skrevet

Som barn bodde jeg i et hus hvor man hørte noen. Jeg kan enda føle ubehag når jeg en sjelden gang går forbi det huset. Der er det i allefall noe! Dersom noe hadde begynt å skje her, så hadde jeg kontaktet hjelp. Ja jeg tror på dette med ånder eller energier som henger igjen. Jeg har sluttet å ta imot tilbud om flotte gamle møbler fordi jeg har hørt de kan binde seg til det. Sykt? Kanskje det...

Gjest Rapphøna
Skrevet

Jeg hadde gitt blanke F i det, bryr meg ikke om sånt.

Skrevet

Hadde ikke tort å være på hytta om jeg skulle holde meg unna hus med ånder eller energier som jeg ser de kaller det. Der ER det noe, men har aldri kjent frykt. Er nok bare noen som er der i god hensikt.

Skrevet

Hadde ikke tort å være på hytta om jeg skulle holde meg unna hus med ånder eller energier som jeg ser de kaller det. Der ER det noe, men har aldri kjent frykt. Er nok bare noen som er der i god hensikt.

Har du noen gang tenkt på å finne ut hva det kan være som er der da? Er hytta steingammel? Jeg synes sånt er spennende, og skummelt på samme tid....

Skrevet

Har du noen gang tenkt på å finne ut hva det kan være som er der da? Er hytta steingammel? Jeg synes sånt er spennende, og skummelt på samme tid....

Vilever godt sammen og jeg har ikke tenkt å rote mer med det. Pappa så en av de en gang, men det er noen som er eldre enn den jenta han så. Det er en gammel husmannsplass. Snille ånder som passer hytta når jeg ikke er der. Men jeg fikk merke det når jeg prøvde å male i en farge som var helt annerledes enn før. Da datt det ting ned fra veggene gitt. Og det så det merktes kraftig. Men det er en liknende farge som tidligere nå da. :)

Gjest Wolverina
Skrevet

Aldri i livet...

Nå er jeg vanligvis ikke så "pysete" av meg, men at noe svirrer rundt i huset uten at jeg kan se det..? Ellers takk!

Jeg hadde blitt liggende med store øyner og dyna opp til nesa hver natt med lyset på (ikke at dèt hjelper)...

:-O

Skrevet

Vilever godt sammen og jeg har ikke tenkt å rote mer med det. Pappa så en av de en gang, men det er noen som er eldre enn den jenta han så. Det er en gammel husmannsplass. Snille ånder som passer hytta når jeg ikke er der. Men jeg fikk merke det når jeg prøvde å male i en farge som var helt annerledes enn før. Da datt det ting ned fra veggene gitt. Og det så det merktes kraftig. Men det er en liknende farge som tidligere nå da. :)

jessunavn :) Æ hadde tippa! :)

Skrevet

jessunavn :) Æ hadde tippa! :)

Det er helt sant når jeg sier at det ikke er skummelt. Det er en veldig god stemning når jeg kommer inn der. Forsøker ikke å late som om jeg er modig, det er sant.

Skrevet

Det er helt sant når jeg sier at det ikke er skummelt. Det er en veldig god stemning når jeg kommer inn der. Forsøker ikke å late som om jeg er modig, det er sant.

Ok ok :) Så bra at du kan ha hytten sammen med denne fremmede da ;) Blir enige om fargevalg å greier :)

Skrevet

Ok ok :) Så bra at du kan ha hytten sammen med denne fremmede da ;) Blir enige om fargevalg å greier :)

Det går helt fint.

Skrevet

Jeg hadde ikke følt meg vel, nei. Ville nok flytta så fort anledingen bød seg.

Gjest mosjøjente
Skrevet

Barndomshjemmet mitt er "et slikt" hus.

Begge foreldrene mine, eldste nevøen min, broren min og (tror jeg) en person til har sett ukjente menneskeskikkelser der, uten noen logisk forklaring på fenomenet.

I tillegg har jeg selv, søsteren min, to tanter og sikkert andre også hørt lyder som ikke hadde noen logisk forklaring.

Eksempel: Det gamle pikerommet mitt ligger rett over kjøkkenet. En natt våknet jeg av et helsikes bråk nedenunder, det hørtes ut som om noen tappet vann, flyttet stoler, åpnet skuffer og skapdører. Mao. helt vanlig, alminnelig hverdagsaktivitet - klokka tre om natta.

Jeg lå og hørte på dette en stund (og OBS! Før dette ante jeg ikke at andre hadde sett/hørt ting der) og så ble jeg litt engstelig. Dette var ei tid da pappa var mye syk, og han hadde blitt hentet hjemme av ambulanse to ganger tidligere. Jeg var redd for at det var dette som var "på gang" igjen, og gikk ned for å sjekke.

Da jeg trykket ned dørhåndtaket inn til kjøkkenet, ble det brått heeelt stille. Og da jeg åpnet, så kjøkkenet helt vanlig nattestille ut.

Jeg er ofte på besøk hjemme hos mamma (pappa døde for en tid siden) og jeg finnes ikke redd. Rett og slett fordi jeg tenker som så: Vi er fire søsken som har vokst opp her, to av oss er endatil født i huset, og vi har aldri opplevd noe vondt av noe slag der. Hadde det som eventuelt måtte finnes der vært farlig, så hadde vi visst det for lenge siden.

Jeg prøver ikke å forklare eller bortforklare disse fenomenene, en del av tilfellene tror jeg nok kan være resultat av at folk VIL oppleve noe - men jeg vet hva jeg selv har opplevd der og at det er reelt.

Skrevet

Vi bor sånn - men ikke søren om jeg vil være med på noe tv-program av den grunn. Det er om å gjøre å venne seg til det. Det er "VÅRT" spøkelse :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kommer jo helt an på hvordan spøkelse det er snakk om. Hvis det er julenissen som går igjen og sier hoho er det vel for de fleste ok, men hvis spøkelset er av typen langhåra småjente som kryper ut av tv-en og tar livet av gjestene mine på de mest bisarre måter, ville jeg nok vurdert å flytte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...